... już po raz drugi z rzędu zdobyła tę prestiżową nagrodę. Silnik 1,0 l EcoBoost - łączący bezpośredni wtrysk paliwa, turbodoładowanie i układ zmiennych faz rozrządu w celu zaoferowania niższego zużycia paliwa bez negatywnego wpływu na osiągi – uzyskał najwyższy wynik w historii konkursu. Silnikowi Forda przypadł również tytuł "Najlepszy silnik poniżej 1,0 l", przyznany podczas dorocznej ceremonii wręczenia nagród magazynu Engine Technology International.
Ford potwierdził również wcześniejsze plany dotyczące podwojenia produkcji silnika w fabryce w Kolonii (Niemcy) do ponad 1000 jednostek dziennie, co ma na celu spełnienie zapotrzebowania rynkowego. Plan wejdzie w życie w połowie sierpnia tego roku.
W przypadku rozwiniętych technologii, jak silniki o spalaniu wewnętrznym, bardzo trudno dokonać przełomowego osiągnięcia, jednak to zadanie udało się wykonać zespołowi Forda – powiedział Joe Bakaj, wiceprezes ds. globalnych układów napędowych Ford Motor Company. – Ta niewielka, trzycylindrowa jednostka oferuje niezrównane osiągi przy niskim zapotrzebowaniu na paliwo, ale o tym najlepiej jest się przekonać samemu, siadając za kierownicą modelu Forda wyposażonego w silnik 1,0 l EcoBoost.
Tytuł "Międzynarodowy silnik roku" przyznawany jest przez 87 dziennikarzy motoryzacyjnych z 35 krajów całego świata. Jurorzy oceniają charakterystyki silników, ich osiągi, ekonomię spalania, kulturę pracy i skuteczne wprowadzenie do produkcji zaawansowanych technologii. Ford jest jednym z trzech producentów samochodów w piętnastoletniej historii konkursu na najlepszy silnik świata, który zdobył to prestiżowe wyróżnienie dwa lata z rzędu. Jednostka 1,0 EcoBoost otrzymała również nagrodę International Paul Pietsch Award 2013 za technologiczne innowacje przyznaną podczas gali Best Cars Awards niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport, a także wyróżnienie Dewar Trophy organizacji Royal Automobile Club w Wielkiej Brytanii oraz nagrodę Breakthrough Award magazynu Popular Mechanics w Stanach Zjednoczonych.
Nie do wiary! Silnik o pojemności 1 litra ma wszystko, czego potrzeba - jest mocny, oszczędny, czysty i lekki powiedział Peter Lyon, juror z Wielkiej Brytanii. – To prawdziwy majstersztyk.
Silnik 1,0 l EcoBoost został zaprojektowany w ośrodkach badawczo-rozwojowych Forda w Dunton w Wielkiej Brytanii oraz w Aachen i Merkenich w Niemczech i jest produkowany w zakładach Forda Craiova w Rumunii i w niemieckiej Kolonii.
Dean Slavnich, współprzewodniczący piętnastego konkursu "Międzynarodowy silnik roku" i wydawca magazynu Engine Technology International powiedział:
Niewielki EcoBoost - będący pierwszą trzycylindrową konstrukcją Forda - wciąż jest poważną konkurencją dla pozostałych jednostek oferowanych na rynku. Silnik jest oszczędny w rzeczywistych warunkach eksploatacji, natomiast układ turbodoładowania pozwala na umieszczenie go pod maską większych modeli, jak Ford Grand C-MAX.
Silnik 1,0 l EcoBoost jest oferowany w niewielkich modelach, jak Ford Fiesta i Ford B-MAX oraz samochodach kompaktowych, jak Ford Focus, Ford C-MAX i Ford Grand C-MAX. W niedalekiej przyszłości jednostka będzie też dostępna w większych autach, w tym w Fordzie Mondeo, Fordzie Transit Connect, Fordzie Transit Courier, Fordzie Tourneo Connect i Fordzie Tourneo Courier.