MotoNews.pl

Ford Focus 1,0 l EcoBoost – 99 g CO2/km

Ford Focus 1,0 l EcoBoost – 99 g CO2/km20.08.2013
Firma Ford Motor Company ogłosiła, że nowa wersja Forda Focus wyposażonego w silnik EcoBoost o pojemności 1 litra będzie pierwszym w Europie samochodem rodzinnym z jednostką benzynową, oferującym emisję CO2 na poziomie poniżej 99 g/km.

Ford Focus 1,0 l EcoBoost będzie zadowalał się średnio 4,3 litra paliwa na 100 kilometrów, co jest jednym z najniższych wyników w klasie. Ford Focus, wyposażony w zmodyfikowaną wersję nagrodzonej, 100-konnej jednostki EcoBoost o pojemności 1 litra, otrzyma pakiet technologii ECOnetic obejmujący opony o ultraniskich oporach toczenia, specjalne, aerodynamiczne elementy w podwoziu oraz zmodyfikowane przełożenia skrzyni biegów, dzięki czemu będzie najbardziej ekonomicznym wyposażonym w silnik benzynowy samochodem rodzinnym w historii Forda. Auto wejdzie do sprzedaży w przyszłym roku.

Jeszcze kilka lat temu mało kto przypuszczał, że rodzinny samochód kompaktowy z silnikiem benzynowym może wydzielać poniżej 100 gramów dwutlenku węgla na kilometr, powiedziała Barb Samardzich, wiceprezes ds. produktu, Ford of Europe. Jednostka 1,0 l EcoBoost po raz kolejny przewyższa więc standardy obowiązujące wśród konstrukcji benzynowych.

Silnik 1,0 l EcoBoost, wybrany w latach 2012-2013 Międzynarodowym Silnikiem Roku, jest mocniejszy od montowanej pod maską Forda Focus pierwszej generacji jednostki 1,6 l sprzed blisko dziesięciu lat, a jednocześnie wydziela o 47 procent mniej CO2.

Jednostka 1,0 l EcoBoost, wprowadzona w zeszłym roku do gamy modeli Ford Fiesta, Ford B-MAX, Ford C-MAX i Ford Grand C-MAX, będzie również oferowana w SUV-ie Ford EcoSport, samochodach użytkowych Ford Transit Connect i Ford Transit Courier, vanach Ford Tourneo Connect i Ford Tourneo Courier, a także w nowym Fordzie Mondeo.

Jednostka 1,0 l EcoBoost wykorzystuje turbosprężarkę o małym momencie bezwładności, dwuczęściowy układ chłodzenia oraz bezpośredni wtrysk paliwa, co pozwala wydobyć doskonałe osiągi z 3-cylindrowego bloku silnika. Nowy Ford Focus 1,0 l EcoBoost 99 g/km otrzyma również szereg obniżających zużycie paliwa technologii Ford ECOnetic, jak układ Auto-Start-Stop, ładowanie akumulatora z odzyskiwaniem energii w trakcie hamowania, aktywną żaluzję wlotu powietrza do komory silnika oraz oszczędny tryb pracy silnika EcoMode, promujący ekonomiczny i ekologiczny styl jazdy.

Firma Ford zaprezentowała niedawno zeroemisyjny model Ford Focus Electric , natomiast w ofercie znajduje się również Ford Focus ECOnetic z silnikiem Diesel, zużywający 3,4 l/100 km i emitujący 88 gramów CO2 na kilometr.

Ford ogłosi ceny modelu Ford Focus 1,0 l EcoBoost 99 g/km CO2 przed europejskim debiutem tej wersji, zaplanowanym na początek przyszłego roku.

Źródło: Ford
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaecoo
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Omoda
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata