Ford Focus 1,0 l EcoBoost będzie zadowalał się średnio 4,3 litra paliwa na 100 kilometrów, co jest jednym z najniższych wyników w klasie. Ford Focus, wyposażony w zmodyfikowaną wersję nagrodzonej, 100-konnej jednostki EcoBoost o pojemności 1 litra, otrzyma pakiet technologii ECOnetic obejmujący opony o ultraniskich oporach toczenia, specjalne, aerodynamiczne elementy w podwoziu oraz zmodyfikowane przełożenia skrzyni biegów, dzięki czemu będzie najbardziej ekonomicznym wyposażonym w silnik benzynowy samochodem rodzinnym w historii Forda. Auto wejdzie do sprzedaży w przyszłym roku.
Jeszcze kilka lat temu mało kto przypuszczał, że rodzinny samochód kompaktowy z silnikiem benzynowym może wydzielać poniżej 100 gramów dwutlenku węgla na kilometr, powiedziała Barb Samardzich, wiceprezes ds. produktu, Ford of Europe. Jednostka 1,0 l EcoBoost po raz kolejny przewyższa więc standardy obowiązujące wśród konstrukcji benzynowych.
Silnik 1,0 l EcoBoost, wybrany w latach 2012-2013 Międzynarodowym Silnikiem Roku, jest mocniejszy od montowanej pod maską Forda Focus pierwszej generacji jednostki 1,6 l sprzed blisko dziesięciu lat, a jednocześnie wydziela o 47 procent mniej CO2.
Jednostka 1,0 l EcoBoost, wprowadzona w zeszłym roku do gamy modeli Ford Fiesta, Ford B-MAX, Ford C-MAX i Ford Grand C-MAX, będzie również oferowana w SUV-ie Ford EcoSport, samochodach użytkowych Ford Transit Connect i Ford Transit Courier, vanach Ford Tourneo Connect i Ford Tourneo Courier, a także w nowym Fordzie Mondeo.
Jednostka 1,0 l EcoBoost wykorzystuje turbosprężarkę o małym momencie bezwładności, dwuczęściowy układ chłodzenia oraz bezpośredni wtrysk paliwa, co pozwala wydobyć doskonałe osiągi z 3-cylindrowego bloku silnika. Nowy Ford Focus 1,0 l EcoBoost 99 g/km otrzyma również szereg obniżających zużycie paliwa technologii Ford ECOnetic, jak układ Auto-Start-Stop, ładowanie akumulatora z odzyskiwaniem energii w trakcie hamowania, aktywną żaluzję wlotu powietrza do komory silnika oraz oszczędny tryb pracy silnika EcoMode, promujący ekonomiczny i ekologiczny styl jazdy.
Firma Ford zaprezentowała niedawno zeroemisyjny model Ford Focus Electric , natomiast w ofercie znajduje się również Ford Focus ECOnetic z silnikiem Diesel, zużywający 3,4 l/100 km i emitujący 88 gramów CO2 na kilometr.
Ford ogłosi ceny modelu Ford Focus 1,0 l EcoBoost 99 g/km CO2 przed europejskim debiutem tej wersji, zaplanowanym na początek przyszłego roku.