Opracowany przez firmę Ford Motor Company silnik 1,0 l EcoBoost - oferujący niższe zużycie paliwa - otrzymał tytuł „Międzynarodowy Silnik Roku 2014” w uznaniu za kulturę pracy, osiągi, wydajność oraz zaawansowane technologie. Ponadto, podczas targów Engine Expo 2014 zorganizowanych w Stuttgarcie, jury składające się z 87 dziennikarzy motoryzacyjnych pochodzących z 35 krajów całego świata już trzeci raz z rzędu przyznało tej jednostce tytuł „Najlepszy silnik poniżej 1,0 l”.
Wiedzieliśmy, że musimy zaprojektować jednostkę łączącą wszystkie najlepsze cechy, jak wydajność, osiągi i kulturę pracy - powiedział Bob Fascetti, wiceprezes, Ford Powertrain Engineering. - Dzięki wykorzystaniu podczas prac rozwojowych założeń strategii One Ford stworzyliśmy silnik, który wciąż wyznacza standardy i oferuje wysoką moc przy niskim zapotrzebowaniu na paliwo.
Silnik EcoBoost 1,0 l zdobył do tej pory 13 ważnych nagród. Oprócz siedmiu tytułów „Międzynarodowy Silnik Roku” zdobytych w ciągu trzech lat - w tym wyróżnienia Best New Engine dla najlepszego nowego silnika przyznanego w 2012 roku - opracowana przez Forda jednostka otrzymała również nagrodę International Paul Pietsch Award 2013 za technologiczne innowacje wręczoną w Niemczech, wyróżnienie Dewar Trophy organizacji Royal Automobile Club w Wielkiej Brytanii oraz nagrodę Breakthrough Award magazynu Popular Mechanics w Stanach Zjednoczonych. Ford jest też pierwszym producentem aut, który wywalczył trofeum Ward’s 10 Best Engines dla silnika trzycylindrowego.
W tym roku rywalizacja była wyjątkowo zacięta, jednak silnik EcoBoost o pojemności 1,0 litra nadal góruje nad konkurentami pod względem kultury pracy, elastyczności oraz wydajności,” - powiedział Dean Slavnich, współprzewodniczący szesnastego konkursu „Międzynarodowy Silnik Roku” i wydawca magazynu Engine Technology International. - „Jednostka EcoBoost 1,0 l to jeden z najlepszych przykładów technologicznego postępu w dziedzinie silników.”