PEUGEOT wprowadza na rynek napęd PLUG-IN HYBRID o łącznej mocy 225 KM/165 kW, który pod względem emisji CO₂ należy do ścisłej czołówki napędów hybrydowych. W ten sposób PEUGEOT umacnia ofensywę samochodów elektrycznych i oferuje efektywne modele, które sprzyjają transformacji energetycznej.
Tą ofertą PEUGEOT pragnie zapewnić klientom całkowite koszty posiadania i użytkowania porównywalne do samochodów spalinowych.
Nowe PEUGEOT 508 HYBRID i 508 SW HYBRID można zamawiać już dzisiaj we Francji, a do końca roku modele trafią na pozostałe rynki. Innowacyjne zespoły napędowe umocnią wiodącą pozycję nowego PEUGEOT 508, który od początku roku zajmuje pod względem sprzedaży we Francji pierwsze miejsce w segmencie.
PEUGEOT 508 HYBRID i 508 SW HYBRID
Całkowicie nowe doznania z jazdy
Ekscytujące doznania z jazdy są zapisane w genach marki PEUGEOT, dlatego nowe zespoły napędowe PEUGEOT PLUG-IN HYBRID zapewnią użytkownikom jeszcze więcej przyjemności. Gwarantują cały wachlarz nowych, bardzo intensywnych wrażeń, w szczególności dzięki nowym trybom jazdy.
Każdy tryb jazdy jest unikatowy i dostarcza innych doznań:
- Tryb 100% elektryczny ZEROEMISYJNY oznacza idealnie cichą pracę
- Tryb SPORT – to maksymalne wykorzystanie energii samochodu zapewniające sportowe doznania
- Tryb HYBRID oznacza wszechstronność
- Tryb COMFORT łączy właściwości trybu HYBRID z komfortem adaptacyjnego zawieszenia.
PEUGEOT 508 HYBRID i 508 SW HYBRID - radykalnie efektywne
Nowe PEUGEOT 508 HYBRID i 508 SW HYBRID są napędzane silnikiem spalinowym PureTech 180 KM (132 kW) i silnikiem elektrycznym 110 KM (80 kW) o łącznej maksymalnej mocy 225 KM (165 kW) przenoszonej na przednie koła. Zastosowany w nowych PEUGEOT 508 i 508 SW napęd HYBRID został tak dopracowany, aby dostarczyć silniejszych doznań z jazdy. Napęd umożliwia zoptymalizowanie kosztów użytkowania dzięki efektywności energetycznej z emisją CO₂ na poziomie 29 g CO₂/km WLTP. To rozwiązanie plasuje oba modele w czołówce segmentu samochodów hybrydowych.
PEUGEOT 508 HYBRID i 508 SW HYBRID
W przypadku PEUGEOT 508 HYBRID i 508 SW HYBRID koszty posiadania i użytkowania wersji z silnikiem BlueHDi 130 EAT8 i wersji z napędem hybrydowym plug-in są porównywalne (zależnie od obowiązujących w danym kraju zasad opodatkowania). W przypadku przedsiębiorstw koszty są obliczane przy założeniu rocznego przebiegu na poziomie 30.000 km, 65% jazdy w trybie hybrydowym i 35% w trybie 100% elektrycznym. W przypadku osób prywatnych koszty są obliczane przy założeniu rocznego przebiegu na poziomie 15.000 km, 50% jazdy w trybie hybrydowym i 50% w trybie 100% elektrycznym.
Akumulator trakcyjny o pojemności 11,8 kWh zapewnia zasięg 54 km w trybie 100% elektrycznym(1) WLTP dla wersji sedan i 52 km(4) dla wersji SW. Pełne doładowanie akumulatora trakcyjnego z terminala typu Wallbox, za pomocą ładowarki 6,6 kW/32 A dostępnej w opcji, trwa 1 godzinę 45 minut.
Zastosowanie układu napędowego i akumulatora trakcyjnego było możliwe bez jakichkolwiek kompromisów dzięki platformie EMP2 (Efficient Modular Platform), która jest przystosowana do różnego rodzaju napędów. Zachowana została przestronność wnętrza, a pojemność bagażnika jest identyczna jak w wersjach spalinowych (487 l w PEUGEOT 508 i 530 l w PEUGEOT 508 SW).
PEUGEOT 508 HYBRID i 508 SW HYBRID
W ofercie są trzy poziomy wyposażenia:
- - Allure - wiodąca wersja w gamie z bardzo bogatym wyposażeniem,
- - GT Line - wersja jeszcze bardziej dynamiczna,
- - GT - najwyższy poziom wyposażenia o unikatowej stylistyce i z nową tapicerką z Alcantary® w kolorze Szary Gréval.
PEUGEOT 508 HYBRID i 508 SW HYBRID to konkretne przykłady realizacji wizji PEUGEOT o mobilności bez granic, ekscytującej i coraz bardziej efektywnej energetycznie. Z modelami PEUGEOT 3008 HYBRID i 3008 HYBRID4 tworzą kompletną gamę wersji z napędem hybrydowym plug-in.
- (1) Do 34 g w zależności od opcji
- (2) 48 km w zależności od opcji
- (3) Do 36 g w zależności od opcji
- (4) 47 km w zależności od opcji