Peugeot wkroczył do świata pojazdów z napędem na obie osie, typu SUV (Sport Utility Vehicle), oferując nowy model o długości 4,64 m z silnikiem HDi – FAP. Oznaczenie "4007" z podwójnym zerem, sygnalizuje narodziny nowego modelu, dołączonego do gamy klasycznej Peugeot. Cyfra 4 wyraża wielkość a 7 generację. Nowy 4X4 HDi – FAP, owoc współpracy Mitsubishi Motors Corporation i koncernu PSA Peugeot Citroën, pojawi się na rynku na początku lipca 2007 r.
4007 pozostaje wierny wartościom marki Peugeot, takim jak bezpieczeństwo, dynamizm, estetyka i nowoczesność. Zaprojektowany w Centrum Stylu Peugeot rasowy i koci przód, wydłużone reflektory i niezwykła otwarta atrapa potwierdzają już na pierwszy rzut oka przynależność do Marki.
Chromowane wykończenie szerokiego wlotu powietrza podkreślają naturalną elegancję i klasę pojazdu. Oplatające wlot powietrza w dolnej części osłony, reflektory przeciwmgielne z chromowaną obwódką odzwierciedlają wyrafinowanie i moc. Aerodynamiczna linia dachu tworzy wysmukły profil, podkreślony przez nowoczesny styl tyłu pojazdu, wykonanego ze szczotkowanego aluminium o oryginalnym kształcie, z przezroczystymi, rubinowymi światłami i chromowanym logo Marki nad tablicą rejestracyjną. Duże wnęki kół i podwyższony prześwit nadają 4007-ce wygląd dzikiego zwierza i wrażenie opanowanej mocy, stanowią obietnicę wyjątkowej jazdy bez względu na wybraną drogę.
Wnętrze również zostało starannie dopracowane przez stylistów Peugeot. 4007 jest dynamiczny z wyglądu a zarazem niezwykle funkcjonalny, posiada liczne schowki. Wykonanie obicia deski rozdzielczej, kształt i wygląd wewnętrznych stron drzwi zostały zmienione, aby spełnić oczekiwania klientów w Europie. Peugeot wyposaża swojego SUVa w najlepsze rozwiązania technologiczne w zakresie technologii Diesla HDi - FAP
W trosce o ochronę środowiska, Peugeot 4007 został seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych (FAP) technologii PSA Peugeot Citroën, gwarantujący trwałość i sprawność, połączony z najnowszym silnikiem diesla 2,2l HDi. Silnik Diesla z kolektorem wtrysku bezpośredniego, o pojemności skokowej 2,2l, powstał we współpracy z koncernem Forda. Osiąga moc 115 kW (156 KM CEE), wysoki moment obrotowy 380 Nm i może spalać do 30% biopaliwa. Gwarantuje komfort i elastyczność eksploatacyjną a także mniejsze zużycia paliwa i ograniczenie emisji zanieczyszczeń.
Ręczna skrzynia biegów z 6 przełożeniami charakteryzuje się wyjątkową koncepcją rozkładu stopniowaniem prędkości co daje możliwość w pełni wykorzystać właściwości tej nowej wersji silnika HDi .
Elektroniczne zarządzanie czterema kołami napędzającymi opiera się na doskonałych układach jezdnych, dopracowanych w oparciu o wcześniej zdobyte doświadczenie i umiejeętności. Główne elementy, takie jak układ kierowniczy, tylne zawieszenie, zawieszenia, układ hamulcowy oraz opony zostały odpowiednio przystosowane, aby zapewnić maksymalną skuteczność. Podobnie jak wszystkie modele Peugeot, zachowanie 4007-ki na drodze jest zarazem dynamiczne i bezpieczne.
Dzięki tej nowej ofercie Peugeot kontynuuje swoją strategię poszerzania gamy handlowej, wychodząc naprzeciw najśmielszym oczekiwaniom klientów Peugeot 4007 ucieleśnia wszystkie wartości Marki w tym przeżywającym hossę segmencie rynku.