Po rekordzie sprzedaży samochodów dostawczych w 2019 roku z blisko 274 tysiącami wydanych samochodów, marka Peugeot przyspiesza ofensywę na tym rynku i przechodzi do kolejnego etapu elektryfikacji swojej gamy. To doskonały przykład strategii marki „Power Of Choice” zakładającej wybór rodzaju napędu w gamie dostawczej.
Na fali sukcesu handlowego poprzednich generacji z ponad 1 250 000 sprzedanych samochodów w 110 krajach od momentu premiery rynkowej w 1994 roku, Peugeot Boxer wprowadza nową ofertę na rynku furgonów. Będzie teraz dostępny z silnikiem elektrycznym w wersji Peugeot e-Boxer:
- 2 poziomy zasięgu sięgającego nawet do 340 km zgodnie z protokołem WLTP (w trakcie homologacji),
- 2 pojemności akumulatora trakcyjnego 37 kWh i 70 kWh,
- 4 długości i 3 wysokości nadwozia,
- ładowność sięgająca 1890 kg (w zależności od wersji),
- przestrzeń ładunkowa nawet 17 m3, identyczna jak w wersji spalinowej.
Peugeot e-Boxer
Nowy Peugeot e-Boxer zapewnia doskonałe parametry użytkowe, modularne wnętrze i możliwości zabudowy, tak ważne dla klientów biznesowych. Umożliwia również wjazd bez ograniczeń do centrów miast. Zachowuje wszystkie cechy oryginalnego Peugeota Boxera – bez kompromisów i z zerową emisją.
Szeroka gama wersji nadwozia:
Zgodnie ze strategią „Power of choice” oferta nowego Peugeota Boxera obejmuje rozbudowaną gamę wersji, umożliwiającą jego dostosowanie do każdego rodzaju użytkowania i każdego zawodu.
Na bazie 3 rozstawów osi (3 m, 3,45 m i 4,04 m) tworzone są wersje nieprzeszklonych furgonów, dostępne w 4 długościach (L1, L2, L3 i L4) i 3 wysokościach (H1, H2 i H3), o ładowności sięgającej, w zależności od wersji, 1890 kg.
Nowy Peugeot Boxer jest również dostępny w wielu innych wersjach, wychodzących naprzeciw specyficznym potrzebom firm, z zabudowami na bazie:
- podwozia z pojedynczą kabiną (L2, L3 i L4),
- podwozia z przedłużoną kabiną (L3),
- platformy z kabiną (L3 i L4).
Peugeot e-Boxer
Mocny i wyróżniający się styl:
Nowy Peugeot e-Boxer zachowuje atrakcyjny i muskularny styl wersji spalinowych, ale można go z łatwością rozpoznać po oznaczeniach na nadwoziu:
- „e-Boxer” na tylnych drzwiach,
- emblemat „e” na przednich błotnikach.
Gniazdo ładowania (zamiast klapki wlewu paliwa) znajduje się z lewej strony przy drzwiach kierowcy. W wnętrzu nowego Peugeot e-Boxera wzrok przyciąga elegancka deska rozdzielcza z licznymi schowkami w miejscu dźwigni zmiany biegów i trzy przyciski służące do wyboru trybu jazdy:
- „D” („Drive”) – do jazdy do przodu,
- „N” („Neutral”) – położenie luzu,
- „R” („Reverse”) – do jazdy wstecz.
Specjalny wyświetlacz w lusterku wstecznym podaje informacje dotyczące:
- poziomu naładowania akumulatora trakcyjnego (w procentach),
- zasięgu w kilometrach,
- napięcia w Voltach,
- natężenia w Amperach,
- trybu jazdy (D, N lub R).
Peugeot e-Boxer
Nowy Peugeot e-Boxer jest dostępny we wszystkich podanych powyżej konfiguracjach, z których każda oferuje doskonałe parametry użytkowe. Na tym właśnie polega „Power of choice”!
Poziom wykończenia Premium z następującymi elementami wyposażenia w standardzie:
- system audio Bluetooth z ekranem 5” i przyciskami sterującymi na kierownicy,
- wspomaganie parkowania tyłem,
- klimatyzacja manualna,
- automatycznie włączane światła mijania i wycieraczki,
- elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne.
W opcji można zamówić następujące wyposażenie:
- nawigacja z ekranem dotykowym 9’’,
- kamera cofania,
- system Active Safety Brake,
- alarm niezamierzonego przekroczenia linii,
- system monitorowania ograniczeń prędkości i znaków zakazu,
- automatycznie przełączanie świateł drogowych i mijania,
- monitor martwego pola,
- regulator-ogranicznik prędkości,
- Grip Control i Hill Assist Descent Control,
- Rear traffic Alert,
- światła dzienne z diodami LED.
Peugeot e-Boxer
W 100% elektryczna technologia i wydajność Next Gen e-Van:
Nowy elektryczny Peugeot Boxer oferuje w 100% elektryczny silnik o maksymalnej mocy 90 kW i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm, dostępnym od momentu rozruchu, który zapewnia natychmiastową reakcję na wciśnięcie pedału gazu, bez wibracji, hałasu, konieczności zmiany biegów, zapachu spalin i oczywiście bez emisji CO2.
Elektryczny układ napędowy jest wyposażony w układ odzyskiwania energii, który działa zarówno przy odpuszczeniu pedału gazu jak i podczas hamowania.
Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 110 km/h (lub 90 km/h w wersji o masie 4 ton). Nowy Peugeot e-Boxer łączy kompaktową bryłę z maksymalną pojemnością ładunkową. Akumulator trakcyjny jest umieszczony pod podłogą i nie zmniejsza przestrzeni ładunkowej.
Takie rozwiązanie zapewnia również większą sztywność nadwozia i zwiększa przyjemność jazdy, podobnie jak w wersji z silnikiem spalinowym, dzięki optymalnemu rozłożeniu masy.
Peugeot e-Boxer
Nowy Peugeot e-Boxer jest dostępny w dwóch wersjach zasięgu.
W zależności od potrzeb pojemność akumulatora litowo-jonowego może wynosić 37 kWh i 70 kWh. Wersje L1 i L2 są wyposażone w akumulator o pojemności 37 kWh, który umożliwia zasięg do 200 km (w trakcie homologacji), zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures).
Wersje L3 i L4 oraz podwozia z kabiną L2 są wyposażone w akumulator o pojemności 70 kWh, który umożliwia zasięg do 340 km (w trakcie homologacji), zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures).
Akumulator można naładować z gniazda typu 2 (ładowanie w trybie 2 lub 3 prądem zmiennym) lub combo CCS 4, które umożliwia szybkie ładowanie w trybie 4 prądem stałym.
Nowy Peugeot e-Boxer jest wyposażony w standardzie w dwie pokładowe ładowarki (prądu jednofazowego 7 kW i trójfazowego 22 kW), które są dostosowane do różnych sytuacji i pozwalają korzystać ze wszystkich rodzajów stacji ładowania.
Peugeot e-Boxer
Szacunkowy czas ładowania z różnych stacji wynosi:
- z publicznej stacji: naładowanie akumulatora do 80% w ciągu 1 godziny (w przypadku akumulatora 37 kWh i 70 kWh) za pomocą ładowarki 50 kW,
- ze stacji Wall Box 22 kW: pełne naładowanie akumulatora w ciągu 5 godzin prądem trójfazowym (w przypadku akumulatora 37 kWh) i 9 godzin (70 kWh) za pomocą pokładowej ładowarki 22 kW,
- ze stacji Wall Box 7,4 kW: pełne naładowanie akumulatora w ciągu 6 godzin prądem jednofazowym (w przypadku akumulatora 37 kWh) i 12 godzin (70 kWh) za pomocą pokładowej ładowarki 7 kW.