Nowy Peugeot e-Boxer - Next Gen e-Van

Nowy Peugeot e-Boxer - Next Gen e-Van25.01.2021
W uzupełnieniu do nowego e-Experta, marka Peugeot z dumą przedstawia nowego Peugeota e-Boxera w wersji z napędem w 100% elektrycznym.

Po rekordzie sprzedaży samochodów dostawczych w 2019 roku z blisko 274 tysiącami wydanych samochodów, marka Peugeot przyspiesza ofensywę na tym rynku i przechodzi do kolejnego etapu elektryfikacji swojej gamy. To doskonały przykład strategii marki „Power Of Choice” zakładającej wybór rodzaju napędu w gamie dostawczej.

Na fali sukcesu handlowego poprzednich generacji z ponad 1 250 000 sprzedanych samochodów w 110 krajach od momentu premiery rynkowej w 1994 roku, Peugeot Boxer wprowadza nową ofertę na rynku furgonów. Będzie teraz dostępny z silnikiem elektrycznym w wersji Peugeot e-Boxer:

  • 2 poziomy zasięgu sięgającego nawet do 340 km zgodnie z protokołem WLTP (w trakcie homologacji),
  • 2 pojemności akumulatora trakcyjnego 37 kWh i 70 kWh,
  • 4 długości i 3 wysokości nadwozia,
  • ładowność sięgająca 1890 kg (w zależności od wersji),
  • przestrzeń ładunkowa nawet 17 m3, identyczna jak w wersji spalinowej.
Peugeot
Peugeot e-Boxer

Nowy Peugeot e-Boxer zapewnia doskonałe parametry użytkowe, modularne wnętrze i możliwości zabudowy, tak ważne dla klientów biznesowych. Umożliwia również wjazd bez ograniczeń do centrów miast. Zachowuje wszystkie cechy oryginalnego Peugeota Boxera – bez kompromisów i z zerową emisją.

Szeroka gama wersji nadwozia:

Zgodnie ze strategią „Power of choice” oferta nowego Peugeota Boxera obejmuje rozbudowaną gamę wersji, umożliwiającą jego dostosowanie do każdego rodzaju użytkowania i każdego zawodu.

Na bazie 3 rozstawów osi (3 m, 3,45 m i 4,04 m) tworzone są wersje nieprzeszklonych furgonów, dostępne w 4 długościach (L1, L2, L3 i L4) i 3 wysokościach (H1, H2 i H3), o ładowności sięgającej, w zależności od wersji, 1890 kg.

Nowy Peugeot Boxer jest również dostępny w wielu innych wersjach, wychodzących naprzeciw specyficznym potrzebom firm, z zabudowami na bazie:

  • podwozia z pojedynczą kabiną (L2, L3 i L4),
  • podwozia z przedłużoną kabiną (L3),
  • platformy z kabiną (L3 i L4).
Peugeot
Peugeot e-Boxer

Mocny i wyróżniający się styl:

Nowy Peugeot e-Boxer zachowuje atrakcyjny i muskularny styl wersji spalinowych, ale można go z łatwością rozpoznać po oznaczeniach na nadwoziu:

  • „e-Boxer” na tylnych drzwiach,
  • emblemat „e” na przednich błotnikach.

Gniazdo ładowania (zamiast klapki wlewu paliwa) znajduje się z lewej strony przy drzwiach kierowcy. W wnętrzu nowego Peugeot e-Boxera wzrok przyciąga elegancka deska rozdzielcza z licznymi schowkami w miejscu dźwigni zmiany biegów i trzy przyciski służące do wyboru trybu jazdy:

  • „D” („Drive”) – do jazdy do przodu,
  • „N” („Neutral”) – położenie luzu,
  • „R” („Reverse”) – do jazdy wstecz.

Specjalny wyświetlacz w lusterku wstecznym podaje informacje dotyczące:

  • poziomu naładowania akumulatora trakcyjnego (w procentach),
  • zasięgu w kilometrach,
  • napięcia w Voltach,
  • natężenia w Amperach,
  • trybu jazdy (D, N lub R).
Peugeot
Peugeot e-Boxer

Nowy Peugeot e-Boxer jest dostępny we wszystkich podanych powyżej konfiguracjach, z których każda oferuje doskonałe parametry użytkowe. Na tym właśnie polega „Power of choice”!

Poziom wykończenia Premium z następującymi elementami wyposażenia w standardzie:

  • system audio Bluetooth z ekranem 5” i przyciskami sterującymi na kierownicy,
  • wspomaganie parkowania tyłem,
  • klimatyzacja manualna,
  • automatycznie włączane światła mijania i wycieraczki,
  • elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne.

W opcji można zamówić następujące wyposażenie:

  • nawigacja z ekranem dotykowym 9’’,
  • kamera cofania,
  • system Active Safety Brake,
  • alarm niezamierzonego przekroczenia linii,
  • system monitorowania ograniczeń prędkości i znaków zakazu,
  • automatycznie przełączanie świateł drogowych i mijania,
  • monitor martwego pola,
  • regulator-ogranicznik prędkości,
  • Grip Control i Hill Assist Descent Control,
  • Rear traffic Alert,
  • światła dzienne z diodami LED.
Peugeot
Peugeot e-Boxer

W 100% elektryczna technologia i wydajność Next Gen e-Van:

Nowy elektryczny Peugeot Boxer oferuje w 100% elektryczny silnik o maksymalnej mocy 90 kW i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm, dostępnym od momentu rozruchu, który zapewnia natychmiastową reakcję na wciśnięcie pedału gazu, bez wibracji, hałasu, konieczności zmiany biegów, zapachu spalin i oczywiście bez emisji CO2.

Elektryczny układ napędowy jest wyposażony w układ odzyskiwania energii, który działa zarówno przy odpuszczeniu pedału gazu jak i podczas hamowania.

Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 110 km/h (lub 90 km/h w wersji o masie 4 ton). Nowy Peugeot e-Boxer łączy kompaktową bryłę z maksymalną pojemnością ładunkową. Akumulator trakcyjny jest umieszczony pod podłogą i nie zmniejsza przestrzeni ładunkowej.

Takie rozwiązanie zapewnia również większą sztywność nadwozia i zwiększa przyjemność jazdy, podobnie jak w wersji z silnikiem spalinowym, dzięki optymalnemu rozłożeniu masy.

Peugeot
Peugeot e-Boxer

Nowy Peugeot e-Boxer jest dostępny w dwóch wersjach zasięgu.

W zależności od potrzeb pojemność akumulatora litowo-jonowego może wynosić 37 kWh i 70 kWh. Wersje L1 i L2 są wyposażone w akumulator o pojemności 37 kWh, który umożliwia zasięg do 200 km (w trakcie homologacji), zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures).

Wersje L3 i L4 oraz podwozia z kabiną L2 są wyposażone w akumulator o pojemności 70 kWh, który umożliwia zasięg do 340 km (w trakcie homologacji), zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures).

Akumulator można naładować z gniazda typu 2 (ładowanie w trybie 2 lub 3 prądem zmiennym) lub combo CCS 4, które umożliwia szybkie ładowanie w trybie 4 prądem stałym.

Nowy Peugeot e-Boxer jest wyposażony w standardzie w dwie pokładowe ładowarki (prądu jednofazowego 7 kW i trójfazowego 22 kW), które są dostosowane do różnych sytuacji i pozwalają korzystać ze wszystkich rodzajów stacji ładowania.

Peugeot
Peugeot e-Boxer

Szacunkowy czas ładowania z różnych stacji wynosi:

  • z publicznej stacji: naładowanie akumulatora do 80% w ciągu 1 godziny (w przypadku akumulatora 37 kWh i 70 kWh) za pomocą ładowarki 50 kW,
  • ze stacji Wall Box 22 kW: pełne naładowanie akumulatora w ciągu 5 godzin prądem trójfazowym (w przypadku akumulatora 37 kWh) i 9 godzin (70 kWh) za pomocą pokładowej ładowarki 22 kW,
  • ze stacji Wall Box 7,4 kW: pełne naładowanie akumulatora w ciągu 6 godzin prądem jednofazowym (w przypadku akumulatora 37 kWh) i 12 godzin (70 kWh) za pomocą pokładowej ładowarki 7 kW.

Źródło: Peugeot