Peugeot Sport Inside
Wersje sedan i SW modelu Peugeot 508 to pierwsi przedstawiciele linii Peugeot Sport Engineered obejmującej samochody o wyczynowych osiągach. Peugeot łączy sport z technologią i proponuje nową koncepcję najwyższych osiągów: Neo Performance. Debiutująca linia otrzyma nową identyfikację wizualną wykorzystującą motyw ukośnie ułożonego potrójnego śladu pazurów w neonowym kolorze Kryptonite, symbolizujący nową tożsamość Peugeot Sport. Motyw ten, obecny w sygnaturze świetlnej naszych samochodów produkcyjnych, nawiązuje również do dziedzictwa marki i jest bezpośrednio zainspirowany tylnymi światłami historycznego modelu Peugeot 504 Coupé.
Peugeot 508
508 Peugeot Sport Engineered to prawdziwa wizytówka Peugeot Sport, pokaz możliwości technicznych oraz kwintesencja know-how i profesjonalizmu zatrudnionych w firmie inżynierów, którzy już nie raz udowodnili swoją wartość:
- tworząc modele z powodzeniem rywalizujące w międzynarodowych zawodach takich jak rajdy WRC (Rajdowe Mistrzostwa Świata), Dakar, Pikes Peak czy seria wyścigowa WEC (Długodystansowe Mistrzostwa Świata),
- opracowując modele koncepcyjne 208 FE w 2013 r. (emisja CO2 46 g/km; przyspieszenie od 0-100 km/h 8,2 s) oraz 308 R HYbrid w 2015 r. (moc maksymalna 500 KM, maksymalny moment obrotowy 720 Nm, przyspieszenie od 0-100 km/h 4,0 s).
Równocześnie z debiutem nowej gamy pojazdów marka Peugeot ogłosiła swój powrót do serii Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC), zapowiadając udział w najwyższej kategorii LMH (hipersamochody) od 2022 roku.
Peugeot 508
Peugeot Sport Performance
508 Peugeot Sport Engineered to najmocniejszy samochód produkcyjny, jaki kiedykolwiek został stworzony przez markę Peugeot.
Za sprawą optymalnego zestawienia jednostki spalinowej z dwoma silnikami elektrycznymi, układ napędowy generuje łączną moc 360 KM i 520 Nm momentu obrotowego. Takie połączenie zapewnia natychmiastową reakcję samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia. Tak wysokie osiągi auta produkcyjnego to bezprecedensowe wydarzenie w historii marki:
- przyspieszenie od 0-100 km/h – 5,2 s,
- 1000 m ze startu zatrzymanego: 24,5 s,
- przyspieszenie od 80-120 km/h: 3 s,
- prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie).
Przyjemność z jazdy to nieodłączny element stanowiący część DNA marki Peugeot, czego po raz kolejny dowiedli inżynierowie Peugeot Sport, którzy w projekcie podwozia modelu Peugeot 508 dokonali odpowiednich adaptacji pod kątem zapewniania optymalnego kompromisu między komfortem jazdy a precyzją prowadzenia:
- zoptymalizowane amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia w zależności od wybranego trybu jazdy (Comfort/Hybrid/Sport),
- obniżone zawieszenie, zwiększenie rozstawu kół: z przodu o 24 mm, a z tyłu o 12 mm,
- przednie tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm i czterotłoczkowe stałe zaciski,
- obręcze kół 20” z oponami MICHELIN© Pilot Sport.
Peugeot 508
High Efficiency
Model 508 Peugeot Sport Engineered rozwija imponującą moc 360 KM dzięki połączeniu wydajności trzech silników: benzynowego i dwóch silników elektrycznych (na przedniej i tylnej osi). Napęd na cztery koła zapewnia optymalną trakcję w każdych warunkach pogodowych. Za pomocą przełącznika na konsoli środkowej kierowca może wybrać jeden spośród pięciu dostępnych trybów jazdy:
- Electric (elektryczny): jazda w trybie w 100% elektrycznym w absolutnej ciszy, zasięg 42 km (zgodnie z protokołem WLTP), dostęp do stref ograniczonego ruchu w centrach miast i imponujące przyspieszenie dzięki natychmiast dostępnemu momentowi obrotowemu silników elektrycznych, szybka reakcja na pedał przyspieszenia w całym zakresie prędkości od 0 do 140 km/h,
- Comfort (komfortowy): tryb hybrydowy z bardziej miękką charakterystyką zawieszenia dla zapewnienia maksymalnego komfortu jazdy,
- Hybrid (hybrydowy): automatyczne przełączanie z trybu spalinowego na elektryczny i odwrotnie w zależności od warunków drogowych w celu optymalizacji zużycia paliwa,
- Sport (sportowy): pozwala cieszyć się 360 KM maksymalnej mocy! Tryb ten wpływa również na charakterystykę układu kierowniczego, amortyzatorów, mapowanie pedału przyspieszenia oraz aktywuje charakterystyczny dźwięk silnika z głośników. Silnik spalinowy zapewnia, że akumulator przez cały czas jest naładowany do pełnej pojemności.
- 4WD (napęd na 4 koła): maksimum trakcji i stabilność w warunkach słabej przyczepności.
Peugeot 508
W napędzie hybrydowym 508 Peugeot Sport Engineered wykorzystano doświadczenie Peugeot z niedawno wprowadzonych modeli Peugeot 3008 HYBRID/HYBRID4 i Peugeot 508 HYBRID, a także doświadczenie Peugeot Sport z napędami hybrydowymi w sportach wyczynowych. Tryby ładowania są zróżnicowane i dostosowane do różnych sytuacji w codziennym użytkowaniu samochodu:
- w niespełna 7 godzin ze zwykłego gniazda domowego,
- w 4 godziny ze specjalnego wzmocnionego gniazda 16 A,
- w niecałe 2 godziny z urządzenia Wall Box 32 A.
Instalację odpowiednich gniazd można zamówić bezpośrednio u dealera. Cały ekosystem zasilania zelektryfikowanych samochodów Peugeot jest dostępny dzięki aplikacji MyPeugeot®.
508 Peugeot Sport Engineered ma takiej samej wielkości kabinę i bagażnik (pojemność nad podłogą) jak wersje spalinowe dzięki inteligentnemu rozmieszczeniu silników elektrycznych i akumulatora.
Znak Peugeot Sport Engineered to symbol nowej koncepcji osiągów określanych jako Neo Performance. To idealne połączenie sportowego charakteru i technologii z rekordowo niskim poziomem emisji CO2. Zgodnie z protokołem WLTP ta wydajna wersja emituje 46 g CO2/km, czyli tyle, ile podczas spalania 2,03 l/100 km!
Peugeot 508
Full Sensation Experience
508 Peugeot Sport Engineered to kwintesencja know-how Peugeot pod względem trzymania się drogi. Inżynierowie Peugeot Sport dopracowali ustawienia zawieszenia tak, by zwiększyć przyjemność z jazdy. Samochód precyzyjnie trzyma się toru jazdy dzięki optymalnym ustawieniom układu kierowniczego.
508 Peugeot Sport Engineered to nie tylko napęd na cztery koła. Dla optymalnego bezpieczeństwa nowa wersja jest wyposażona we wszystkie systemy wspomagania dostępne w gamie Peugeot 508: system noktowizyjny (night vision), adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, system utrzymania położenia na pasie ruchu, system automatycznego hamowania awaryjnego, itd.
Peugeot i-Cockpit® z kompaktową kierownicą ze znakiem trzech pazurów w kolorze Kryptonite, które są znakiem rozpoznawczym Peugeot Sport Engineered i panelem cyfrowych zegarów na linii wzroku kierowcy pokazuje tutaj cały swój potencjał. Interfejs graficzny centralnego wyświetlacza HD o przekątnej 10” również nawiązuje do ekskluzywnego znaku Peugeot Sport Engineered.
Specjalna tapicerka typu „comfort-fit” to połączenie skóry, dzianiny 3D i Alcantary©. We wnętrzu pojawiają się podwójne przeszycia w kolorze szarości Tramontane i fluoryzującej zieleni Kryptonite. System audio Hi-fi FOCAL® jest dostępny w standardzie.
Peugeot 508
Aerodynamiczne nadwozie wyróżnia się elementami opracowanymi specjalnie dla tej wersji:
- z przodu: ostrą linią grilla, przednim zderzakiem, wlotami powietrza i oznakowaniem w kolorze Kryptonite,
- z boku: trzema spojlerami ze specjalnymi ozdobami przypominającymi trzy pazury umieszczonymi na ozdobnej wstawce w tylnym słupku (w sedanie) i na przednim błotniku (w wersji SW),
- z tyłu: czarnymi galwanizowanymi końcówkami wydechu, centralnym dyfuzorem lakierowanym na błyszczący czarny kolor,
- 20-calowymi felgami z oponami MICHELIN© Pilot Sport 4S i przednimi zaciskami hamulców Peugeot Sport Kryptonite.
508 Peugeot Sport Engineered jest dostępny w trzech kolorach lakieru: specjalny szary Selenium, czarny Perla Nera, biały Nacré. Oznaczenia 508 Peugeot Sport Engineered są czarne dla lepszego podkreślenia naturalnego sportowego charakteru Peugeot 508.
508 Peugeot Sport Engineered jest produkowany we Francji w Miluzie.
Ceny 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED HYBRID4 360 e-EAT8
- wersja Sedan - 302 000 zł
- wersja SW - 306 500 zł