W 2007 roku Peugeot powraca do światowego wyczynowego sportu samochodowego, po wycofaniu się pod koniec 2005 roku z programu WRC.
Do zapowiedzianego 14 lipca 2005 roku programu Le Mans, Peugeot przystąpił tuż po zakończeniu ostatniej eliminacji WRC, w listopadzie 2005. Przeprowadzono reorganizację Peugeot Sport by w czerwcu 2006 zaprezentować makietę silnika V12 HDi FAP, następnie makietę 908 we wrześniu 2006 na ostatnim Salonie Samochodowym w Paryżu. Dziś Peugeot Sport prezentuje 908 gotową do pierwszych jazd próbnych jak i do dalszych prac rozwojowych.
Zwerbowano załogę sześciu kierowców: czterech do wyścigów Le Mans Series, Francuzi Nicolas Minassian i Stéphane Sarrazin, Portugalczyk Pedro Lamy i Hiszpan Marc Gené. Sebastien Bourdais i Jacques Villeneuve wzmocnią dwie ekipy kierowców 24 Godziny w Le Mans, Eric Hélary zostanie kierowcą do jazd testowych
oraz rezerwowym.
KALENDARZ PEUGEOT 908 HDi FAP NA ROK 2007:
1. Sebring (USA): jazdy próbne: 19–21 marca
2. Monza (Włochy): pierwszy wyścig LMS: 14–15 kwietnia
3. Valencia (Hiszpania): drugi wyścig LMS: 5–6 maja
4. Jazdy próbne w Le Mans: 2-3 czerwca
5. 24 Godziny w Le Mans: 16–17 czerwca
6. Nurburgring (Niemcy): 30 czerwca – 1 lipca)
7. Spa (Belgia) 18–19 sierpnia
8. Silvestrone (Wielka Brytania): 15–16 września
9. Interlagos (Brazylia): 10 listopada
DANE TECHNICZNE PEUGEOT 908 HDi FAP
SILNIK
Pozycja centralna wzdłużna z tyłu
Cały z aluminium,
12 cylindrów w V 1000
Pojemność: 5,5l
Wtrysk bezpośredni ze wspólnym kolektorem
Układ wtryskowy: Bosch MS17
Moc: 700 KM
Moment obrotowy: 1200 Nm
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Skrzynia biegów: wzdłużna z sześcioma przełożeniami
Sterowanie skrzynią elektropneumatyczne
Mechanizm różnicowy samoblokujący się
UKŁAD KIEROWNICZY, HAMULCE
Wspomaganie kierownicy elektryczne
Opony: Michelin
Felgi: BBS magnezowe
WYMIARY
Długość: 4650 mm
Szerokość: 2000 mm
Ciężar min: 925 kg