MotoNews.pl

Peugeot zaprezentował Hypercar 9X8

Peugeot zaprezentował Hypercar 9X815.07.2021
Prototyp samochodu wyścigowego następnej generacji, który ma zadebiutować w Mistrzostwach Świata Wyścigów Długodystansowych FIA (WEC) w 2022 roku.

Wyjątkowo wydajny energetycznie, napędzany silnikiem hybrydowym i wyposażony w napęd na wszystkie koła Peugeot 9X8 jest częścią opracowanej przez Peugeot strategii Neo-Performance. Stworzono ją, by oferować najwyższe osiągi zarówno w samochodach seryjnych jak i wyścigowych. Zadbano też o to, by samochody miały niską emisję spalin i były przyjazne dla środowiska. Model 9X8 zawdzięcza swoje powstanie bezprecedensowemu połączeniu sił dwóch zespołów – inżynieryjnego Peugeot Sport i designerskiego Peugeot Design. Model zapoczątkowuje nową epokę w świecie wyścigów samochodowych, której symbolem jest bardzo płynna, pozbawiona tylnego spojlera linia nadwozia, jednoznacznie kojarząca się z marką. Unikatowe rozwiązania techniczne i zwinność – 9X8 to prawdziwy Peugeot.

Peugeot
Peugeot Hypercar 9X8

Oto Peugeot 9X8, nowy bolid marki przeznaczony do wyścigów długodystansowych. W tej dyscyplinie zastąpi modele Peugeot 905 i Peugeot 908, zwycięzców 24-godzinnego wyścigu Le Mans odpowiednio w latach 1992 i 1993 oraz w roku 2009. Jako następca swoich znakomitych poprzedników Peugeot 9X8 ma za zadanie utrwalić pozycję producenta w sportach samochodowych, na którą zapracowało wiele łatwo rozpoznawalnych modeli o wysokich osiągach i silnej identyfikacji wizualnej.

Model 9X8 jest projektem marki, który powstał na bazie koncepcji Neo-Performance. To połączenie kwintesencji modelu sportowego, technologicznego know-how wykorzystanego w modelu seryjnym, wysokiej efektywności energetycznej i perfekcyjnej stylistyki.

Peugeot
Peugeot Hypercar 9X8

Bezprecedensowa w świecie sportów samochodowych, ścisła współpraca między zespołami designerów i inżynierów z Peugeot i Peugeot Sport miała decydujące znaczenie w poszukiwaniu nowych rozwiązań aerodynamicznych i stylistycznych oraz zaprojektowaniu oryginalnej linii nadwozia. Wiele miesięcy trwała intensywna współpraca, zanim inżynierzy z działu rozwoju pod kierownictwem Oliviera Jansonniego, dyrektora technicznego Peugeot Sport, oraz designerzy pod kierownictwem Matthiasa Hossanna, dyrektora ds. designu Peugeot, zaprezentowali główne założenia i koncepcję aerodynamiczną Peugeot 9X8.

Taki sposób działania jest konsekwencją nowego regulaminu Le Mans Hypercar (LMH), wprowadzonego przez FIA i ACO w miejsce regulaminu królującej dotąd kategorii LMP1. Daje on większą swobodę w profilowaniu powierzchni aerodynamicznych, zachęca do radykalnie nowego sposobu myślenia i projektowania innowacyjnych samochodów, stwarzając zarazem większe pole do popisu dla designerów.

Peugeot
Peugeot Hypercar 9X8

Inżynierowie i designerzy natychmiast wykorzystali okazję, by radykalnie zmienić procesy twórcze, zerwać z dotychczasowymi kanonami i stworzyć model Peugeot, który otwiera nowy rozdział w historii hipersamochodów.

Źródło: Peugeot
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata