W styczniu 2001 Peugeot wprowadził na rynek swój nowy okręt flagowy, czyli model 607, który ma konkurować samochodami z "górnej półki" klasy średniej.
Największe auto francuskiego producenta dostępne jest z 2,2-litrowym dieslem lub z 3-litrowym, benzynowym silnikiem V6. Obie jednostki można łączyć z ręczną skrzynią biegów lub z sekwencyjną przekładnią Tiptronic. W silniku wysokoprężnym zastosowano filtr cząstek smolistych, który wg. niemieckiego ADAC przepuszcza tylko 0,000238 gram rakotwórczych cząstek smolistych na kilometr. Dla porównania Mercedes bez filtra spalin "wydalał" 0,028 g.
Czterodrzwiowa limuzyna Peugeot ma 487 cm długości i linię podobną do coupé dzięki czemu demonstruje prawie sportową lekkość. Samochód ten jest o kilka centymetrów dłuższy od konkurentów w swojej klasie, czyli Audi A6, BMW 5, Mercedesa klasy E - dzięki czemu oferuje sporo miejsca. Cechy coupé to przede wszystkim łukowaty dach z silnie pochyloną szybą tylną. Wadą tego rozwiązania są trudności z zajmowaniem tylnych siedzeń przez wysokich pasażerów. Stylistycznie model 607 nawiązuje do małej 206-stki a w tylnej części nadwozia do 406 coupé. Bardzo charakterystyczna dla designu Peugeota jest mocno uwypuklona maska silnika.
Peugeot 607 odznacza się bogatym wyposażeniem seryjnym. Należy do niego np. wspomagany hydraulicznie układ kierowniczy, który w wersji HDi uzależniony jest od ilości obrotów a w V6 od prędkości. W wyposażeniu seryjnym znalazły się ponadto ABS, elektroniczna kontrola siły hamowania i elektroniczny program stabilizacyjny (ESP) oraz asystent hamowania, który przy awaryjnym hamowaniu automatycznie zwiększa siłę hamowania.
Zamontowany w 607 układ hamulcowy z wentylowanymi od wewnątrz tarczami pracuje niezwykle precyzyjnie, ponadto jeśli kierowca naciśnie pedał hamulca do końca automatycznie zapala się lampka alarmowa. Elektroniczna klimatyzacja ma możliwość osobnego ustawienia temperatury dla kierowcy i pasażera. W topowym modelu Peugeota po raz pierwszy na świecie (w aucie produkowanym na skalę masową) zastosowano elektroniczną kontrolę ciśnienia w oponach. Jeśli wyznaczone ciśnienie powietrza w oponach zostanie przekroczone o 0,3 bara, na desce rozdzielczej zapala się sygnał alarmowy.
Rozstaw osi modelu 607 wynosi 280 centymetrów, co wszystkim pasażerom gwarantuje wygodną podróż. Wykończenie wnętrza pozostaje na najwyższym poziomie, wszystkie elementy wykonano z materiałów wysokiej jakości a ich montaż jest naprawdę solidny. Jednym słowem kabina tchnie elegancją i urokiem. Mimo, że na desce rozdzielczej znajduje się wiele elementów obsługuje się je niemal intuicyjnie. Pewne zastrzeżenia wzbudza komputer pokładowy i pakiet komunikacyjny (telefon bezprzewodowy, słuchawka w konsoli środkowej, zestaw głośno mówiący), które niestety nie są zbyt funkcjonalne, gdyż znajduje się na nich dużo mało czytelnych symboli.
Elektrycznie regulowane siedzenia są bardzo komfortowe, posiadają one funkcję pamięci oraz wygodne podparcie dla odcinka lędźwiowo-krzyżowego. Między nimi znajduje się podłokietnik z z wbudowanym schowkiem.
Bagażnik Peugeota 607 mieści 500 litrów. Jest on bardzo praktyczny, zastosowano w nim przydatne skrytki boczne i możliwość podziału za pomocą pomysłowej siatki.
Ponadto przestrzeń ładunkowa daje się powiększać poprzez złożenie niesymetrycznie dzielonego tylnego oparcia.