Nowy model wejdzie do sprzedaży w przyszłym roku i utoruje drogę dla hybrydy francuskiego producenta, która będzie napędzana silnikiem diesla i silnikiem elektrycznym - pierwszym tego typu rozwiązaniem na rynku. 308 będzie stanowił bezpośrednią konkurencję dla Toyoty Prius oraz Hondy Civic Hybrid, a jego średnie spalanie będzie oscylowało w granicach 3,5 litra na 100 kilometrów. Emisja CO2 zamknie się w 90g na kilometr. To wystarczy, aby nadać nowemu Peugeotowi 308 tytuł najwydajniejszego samochodu w klasie.
Hybrydowy model HDi zawiera wydajny silnik turbodiesla o pojemności 1.6-litra i mocny silnik elektryczny. W samochodzie zostanie również zastosowany system wyłączający napęd podczas dłuższego postoju w miejskich korkach oraz pół-automatyczna skrzynia biegów. Podobnie, jak to ma miejsce u konkurencji, silnik elektryczny będzie odzyskiwał energię podczas hamowania i zapewni jednostce wysokoprężnej dodatkową moc podczas przyspieszania.
Ceny modelu 308 z systemem hybrydowym nie zostały jeszcze ustalone. Auto wejdzie do sprzedaży najprawdopodobniej jesienią przyszłego roku.