Peugeot 2008, wprowadzony na rynek pod koniec 2019 roku i wyprodukowany w liczbie około 700 000 sztuk, z miejsca uplasował się w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się SUV-ów z segmentu B w Europie. W 2021 roku zajął nawet pierwsze miejsce na podium.
Sukces modelu jest związany między innymi z wersją E-2008, która była pionierem w elektryfikacji tego segmentu. Oferowana już w 2019 roku, została wyprodukowana w liczbie ponad 75 000 sztuk.
W 2022 roku wersja z napędem elektrycznym stanowiła 17,4% sprzedaży tego modelu i uplasowała się w pierwszej trójce elektrycznych SUV-ów z segmentu B w Europie.
Matthias Hossann, dyrektor ds. Designu marki Peugeot:
„Wraz z nowym Peugeot 2008 marka wzmacnia to, co ją wyróżnia: zaawansowane technologie i koci charakter. Jednym z kluczowych efektów pracy nad stylistyką samochodu jest wyeksponowanie przodu z imponującymi światłami w kształcie trzech pazurów. Nowa sygnatura wzmacnia solidną i atletyczną stylistykę nadwozia, która przyczyniła się do sukcesu tego SUV-a na wszystkich rynkach. Jest też doskonałą ilustracją zdecydowanie wyższej klasy nowego modelu.”
Nabywców Peugeot 2008 przede wszystkim przyciąga mocna stylistyka, określana zwykle jako elegancka, pełna mocy i kojarząca się z solidnością. Klienci cenią sobie również uniwersalność i dynamikę, dzięki którym nowy Peugeot 2008 jest idealnym SUV-em dla aktywnych rodzin.
Nowy Peugeot 2008 jest produkowany w hiszpańskim zakładzie w Vigo. Pojawi się w sprzedaży latem 2023 roku. Gama obejmie trzy wersje – ACTIVE, ALLURE, GT – i cztery silniki, w tym w 100% elektryczny napęd o mocy 115 kW / 156 KM z zasięgiem sięgającym 406 km (w cyklu mieszanym WLTP). Już w 2024 roku gama Peugeot 2008 wzbogaci się o nowy napęd hybrydowy.
Wyrazista stylistyka SUV-a o mocnej osobowości
Allure, czyli imponujący wygląd, od samego początku był źródłem sukcesów Peugeot 2008. Zespół projektantów Peugeot otrzymał zadanie dalszego wzmocnienia charakteru auta i podkreślenia jego przynależności do świata SUV-ów oraz spektakularnego podwyższenia klasy modelu.
- Nowy charakterystyczny układ świateł Peugeot z przodu
- Nowa wersja sygnatury świetlnej z tyłu
- Nowa koncepcja przodu
- Nowe kolory nadwozia
- Innowacyjny wzór felg
- Zmodernizowane logo Peugeot
- Nowe wyrafinowane tkaniny
Jerome Micheron, dyrektor produktu marki Peugeot:
„Nowy Peugeot 2008 to samochód zdecydowanie wyższej klasy, który wchodzi w nowy wymiar dzięki swojej stylistyce, bardziej niż kiedykolwiek typowej dla SUV-a, połączonym technologiom nowej generacji i zwiększonemu zasięgowi wersji w 100% elektrycznej. Wersja E-2008 jest wyposażona w najnowsze technologie napędu elektrycznego i zapewnia zasięg do 406 km.
Nowy Peugeot 2008 dysponuje wszelkimi atutami, by utrzymać się na najwyższym podium w kategorii kompaktowych SUV-ów, pomimo dużej aktywności konkurencji na rynku. Na pewno zdobędzie serca wielu klientów poszukujących doznań z jazdy samochodem, który spełnia wymagania zrównoważonego rozwoju i doskonale ucieleśnia wartości Peugeot”.
Niezrównany Peugeot i-Cockpit dla jeszcze większej przyjemności z jazdy
Kluczowy element kabiny – Peugeot i-Cockpit® – jest jednym z najważniejszych wyróżników modeli marki. Sprzedany w 10 milionach egzemplarzy samochodów w ciągu ostatnich 10 lat, został po raz kolejny wzbogacony i zmodernizowany w nowym Peugeot 2008 pod kątem optymalizacji ergonomii i przyjemności z jazdy.
- Nowy design cyfrowego zespołu zegarów
- Centralny 10-calowy ekran dotykowy montowany we wszystkich wersjach nowego Peugeot 2008
- Kompaktowa kierownica – kluczowy element kokpitu
- Wyrafinowane oświetlenie ambientowe w wersji GT
- Nowa dźwignia manualnej skrzyni biegów
- Grip Control
Nowy standard w zakresie elektryfikacji i łączności ze światem
Będący wzorcem nowoczesności nowy Peugeot 2008 ma w zamierzeniach marki przyciągać do siebie nowych klientów kluczowymi atutami w postaci efektywnych energetycznie, zelektryfikowanych zespołów napędowych i systemów łączności ze światem najnowszej generacji.
Jeszcze bardziej efektywny energetycznie Peugeot E-2008 z zasięgiem do 406 km
Będący pionierem wśród w 100% elektrycznych SUV-ów z segmentu B Peugeot E-2008 jest wyposażony w nowy silnik montowany już wcześniej w modelach E-208 (w Polsce będzie dostępny od listopada 2023 r.) i E-308.
Maksymalna moc została zwiększona o 15%, ze 100 kW/136 KM do 115 kW/156 KM, a pojemność akumulatora trakcyjnego z 50 kWh do 54 kWh. Intensywne prace nad zwiększaniem efektywności energetycznej pozwoliły pogodzić wzrost osiągów ze zwiększeniem zasięgu z poprzednich 345 do nawet 406 km* (w cyklu mieszanym WLTP).
W nowym Peugeot E-2008 dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych, dostosowanych do wszelkich sposobów użytkowania samochodu i rodzajów terminali ładowania: ładowarka prądu jednofazowego o mocy 7,4 kW w standardzie bądź ładowarka prądu trójfazowego o mocy 11 kW w opcji.
Szacunkowe czasy ładowania od 20% do 80% wynoszą: około 30 minut z terminala publicznego (100 kW), 4 godziny 40 minut z terminala typu Wall Box (7,4 kW) i 11 godzin 10 minut ze wzmocnionego gniazdka domowego (3,2 kW).
Już wkrótce Peugeot 2008 z unikatowym napędem hybrydowym
Na początku 2024 roku nowy Peugeot 2008 zostanie wyposażony w zespół napędowy HYBRID 48 V składający się z silnika benzynowego PureTech nowej generacji o mocy 136 KM, współpracującego z nową 6-stopniową, dwusprzęgłową, zelektryfikowaną skrzynią biegów z wbudowanym silnikiem elektrycznym.
W połączeniu z akumulatorem trakcyjnym doładowywanym podczas jazdy system ten zapewnia dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach i niższe nawet o 15% zużycie paliwa. Dzięki temu podczas jazdy po mieście nowy Peugeot 2008 z systemem HYBRID może przez ponad 50% czasu poruszać się wyłącznie w zeroemisyjnym trybie elektrycznym.
Oferta silnikowa dostosowana do wszelkich potrzeb
Oprócz opisanych powyżej zelektryfikowanych zespołów napędowych, w nowym Peugeot 2008 dostępna jest cała gama silników benzynowych i wysokoprężnych, dzięki której każdy klient jest w stanie znaleźć rozwiązanie dostosowane do swoich potrzeb:
- PureTech 100: 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 100 KM, wyposażony w system Stop & Start, współpracujący z 6-stopniową manualną skrzynią biegów.
- PureTech 130: 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 130 KM, wyposażony w system Stop & Start, współpracujący z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów EAT8 lub manualną, 6-stopniową skrzynią biegów.
- BlueHdi 130 EAT8: 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM, wyposażony w system Stop & Start, współpracujący z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów EAT8.
Najnowszej generacji systemy informacyjne Peugeot z dostępem do Internetu
Nowy Peugeot 2008 w wersji ALLURE będzie oferowany w standardzie z systemem Peugeot i-Connect®, a wersja GT może być w opcji wyposażona w system Peugeot i-Connect® Advanced.
Obydwa systemy są obsługiwane za pośrednictwem bardzo przyjaznego dla użytkownika wielookienkowego centralnego 10-calowego ekranu dotykowego wysokiej rozdzielczości z widżetami lub skrótami, dającego się łatwo spersonalizować, który działa jak w smartfonie. Dzięki temu można z łatwością przesuwać palcem poszczególne menu od lewej do prawej lub w górę i w dół w celu wyświetlenia powiadomień, a także wyświetlić blok aplikacji poprzez naciśnięcie ekranu trzema palcami.
W każdej chwili można też, podobnie jak w smartfonie, z łatwością powrócić do strony głównej, naciskając klawiszowy przycisk „Home”. Na stałym pasku umieszczonym w górnej części ekranu wyświetlane są informacje dotyczące temperatury zewnętrznej, klimatyzacji, położenia na stronach widżetów, danych o łączności, powiadomień oraz godziny.
System Peugeot i-Connect® zapewnia pełną łączność z otoczeniem dzięki funkcji bezprzewodowego klonowania ekranu (Apple CarPlay/Android Auto). Wrażenie technologicznego zaawansowania potęguje połączenie Peugeot i-Connect Advanced z wydajnym i skutecznym systemem nawigacji TomTom z dostępem do Internetu. Dla zapewnienia optymalnej czytelności, mapa jest wyświetlana na całej powierzchni 10-calowego ekranu. Aktualizacje systemu odbywają się w trybie over the air.
Rozpoznający naturalną mowę asystent głosowy „OK Peugeot” w Peugeot i-Connect Advanced zapewnia dostęp do wszystkich elementów związanych z funkcjami informacyjno-rozrywkowymi.
Ponadto, aby móc udzielić użytkownikom odpowiedzi na ewentualne pytania, „OK Peugeot” dysponuje także dokumentacją pokładową oraz tutorialami.
- Zwiększona liczba portów USB
- Mocniejsza ładowarka indukcyjna do smartfonów
- Wysokiej rozdzielczości kamery wspomagania parkowania
- Kompletna gama systemów wspomagania prowadzenia
Oprócz nowych kamer o wysokiej rozdzielczości wspomagających parkowanie, nowy Peugeot 2008 oferuje swojemu użytkownikowi szereg funkcji ułatwiających prowadzenie samochodu i zwiększających bezpieczeństwo:
- Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go i regulowaną zadaną wartością odległości między pojazdami.
- Aktywne wspomaganie nagłego hamowania, z ostrzeganiem o ryzyku kolizji, które wykrywa pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy przy prędkościach od 7 do 140 km/h.
- Rozszerzony system rozpoznawania i wyświetlania na cyfrowym zespole zegarów następujących znaków drogowych (oprócz standardowego rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości): stop, zakaz wjazdu, zakaz wyprzedzania, koniec zakazu wyprzedzania.
- System aktywnego monitorowania pasa ruchu lub linii pobocza z funkcją korygowania toru jazdy.
- System wykrywania zmęczenia kierowcy reagujący alarmem na objawy przedłużającego się spadku czujności przy prędkościach powyżej 65 km/h na podstawie analizy mikroruchów kierownicy.
- Monitorowanie martwego pola.
- Zwiększający skuteczność napędu system Grip Control z dostępem do trzech trybów jazdy: piasek, błoto i śnieg. W zależności od kraju przeznaczenia system Grip Control jest oferowany w połączeniu z oponami wielosezonowymi 3PMSF.
I wreszcie aplikacja MyPeugeot® na smartfona, wzbogacona w nowym Peugeot 2008 o 3 nowe funkcje:
- Proponowanie wirtualnej książki serwisowej, umożliwiającej przechowywanie w formie elektronicznego pliku wszystkich faktur oraz wykazu napraw i przeglądów danego pojazdu dokonanych w sieci autoryzowanych warsztatów. Oprócz aspektów ekologicznych, jest to także bardzo przydatne rozwiązanie przy negocjowaniu ceny w przypadku sprzedaży samochodu. Pozwala wzbudzić zaufanie przyszłego nabywcy i szybciej sprzedać samochód.
- Przesłanie do pokładowego systemu nawigacji tras podróży pokonanych uprzednio zdalnie na smartfonie. To jeden ze sposobów na zaoszczędzenie czasu przed ruszeniem w trasę. Podobnie jak w przypadku potrzeby szybkiego znalezienia miejsca postojowego na drodze publicznej po dotarciu do celu. Nie ma już teraz potrzeby stukania w klawiaturę i ponoszenia ryzyka, że spowoduje się wypadek. System nawigacji jest zaprogramowany pod kątem analizowania i wykonywania poleceń głosowych. TomTom zapewnia również całkowicie bezproblemową i przejrzystą aktualizację map.
- Lokalizowanie z wyprzedzeniem terminali ładowania w celu optymalizacji tras podróży z wyliczaniem poziomu naładowania pozostałego po dotarciu do celu. Dzięki programowaniu podróży w aplikacji My Peugeot klienci mogą doładowywać swój samochód w najbardziej odpowiednich momentach i w zależności od dostępności terminali ładowania na trasie. Dzięki temu podróżują bezstresowo i oszczędzają czas, nie martwiąc się o zasięg akumulatora trakcyjnego. My Peugeot sprawnie zaplanuje każdą podróż!
Klienci mają nadal możliwość uruchomienia lub zaprogramowania wstępnego ogrzania lub schłodzenia kabiny oraz zdalnego monitorowania, programowania, uruchomienia oraz wstrzymania ładowania akumulatora trakcyjnego.
Uproszczona gama modelowa
Aby ułatwić klientom wybór, gama nowego Peugeot 2008 została uproszczona do trzech wersji: ACTIVE, ALLURE i GT, których główne elementy wyposażenia przedstawiają się następująco:
- ACTIVE: nowa sygnatura świetlna z motywem trzech pazurów z przodu i z trzema podwójnymi światłami LED z tyłu, wspomaganie parkowania tyłem, automatyczna klimatyzacja, elektrycznie podnoszone przednie i tylne szyby, elektrycznie sterowane lusterka boczne, Peugeot i-Cockpit® z 10-calowym centralnym ekranem dotykowym, port USB-C z przodu.
- ALLURE: wyposażenie jak w ACTIVE + 17-calowe felgi Karakoy, grill w kolorze nadwozia, system wspomagania parkowania przodem i tyłem, Peugeot i-Cockpit® z cyfrowym zespołem zegarów i 10-calowym centralnym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości, system informacyjno-rozrywkowy Peugeot i-Connect® z pełną łącznością ze smartfonem, 2 porty UBS-C z przodu, 1 port USB-C i 1 port USB-A z tyłu.
- GT: wyposażenie jak w ALLURE + reflektory Full LED, kamera parkowania o wysokiej rozdzielczości, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie, elektrycznie składane lusterka boczne z oświetleniem powitalnym, dach w kolorze Black Diamond, oznaczenie GT.
Kompaktowe wymiary
Nowy Peugeot 2008 ma takie same wymiary zewnętrzne jak jego poprzednik: 4,30 m długości, 1,987 m szerokości (z bocznymi lusterkami) i 1,55 m wysokości. Pojemność bagażnika nie uległa zmianie – 434 litry (do tylnej półki).