Peugeot e-2008 skutecznie obronił się przed mocnymi konkurentami w segmencie małych samochodów i został uznany za najlepszy w swojej klasie przez czytelników Auto Bild i Bild am Sonntag, a także przez jury złożone z ekspertów. Wszyscy zwycięzcy zostaną ogłoszeni w magazynie Auto Bild (w numerze 45/2023) i w gazecie Bild am Sonntag (nr 46/2023).
Christian Dietsch, dyrektor Peugeot Germany, powiedział:
"Jesteśmy bardzo dumni, że Peugeot e-2008 był w stanie zrobić takie wrażenie. Nagroda ta pokazuje, że model jest nie tylko bardzo popularny wśród pasjonatów motoryzacji, ale również jest w stanie zaprezentować swoje możliwości na torze testowym przed jury złożonym z ekspertów. Jest to potwierdzenie doskonałego know-how marki spod znaku lwa w zakresie stylistyki, wyposażenia i osiągów technicznych".
Nowoczesna i innowacyjna stylistyka Peugeot e-2008 przekonała czytelników magazynu Auto Bild i gazety Bild am Sonntag, a także jury złożone z ekspertów: Szeroka przednia część modelu została wzbogacona o pionowe dodatki w kolorze nadwozia, które doskonale współgrają z reflektorami i nadają modelowi zdecydowany wygląd.
Charakterystyczny układ świateł z przodu wyróżnia się motywem trzech pazurów. Sygnatura świetlna została zintegrowana z bocznymi wlotami powietrza w błyszczącym czarnym kolorze znajdującymi się w zderzaku. Tylne światła LED również zawierają motyw 3 pazurów, które składają się z poziomych podwójnych wcięć znajdujących się jeden nad drugim. Wąskie i eleganckie wcięcia poszerzają wizualnie samochód.
Kluczowym elementem wnętrza Peugeot e-2008 i jedną z najbardziej charakterystycznych cech tej gamy modelowej jest nowy Peugeot i-Cockpit®. Peugeot e-2008 wyposażony jest w cyfrowy zestaw wskaźników 3D umieszczony na wysokości oczu, bezpośrednio nad kołem kierownicy. Wyświetlacz o przekątnej 10 cali (25,4 cm) cechuje się nowoczesną stylistyką i pozwala kontrolować systemy informacyjno-rozrywkowe najnowszej generacji Peugeot i-Connect® Advanced. Kompaktowe koło kierownicy jest komponentem Peugeot i-Cockpit® i zwiększa przyjemność z jazdy dzięki wyjątkowej zwinności i precyzji ruchów.
Golden Steering Wheel Słynna nagroda "Golden Steering Wheel" jest najwyższym wyróżnieniem w europejskim przemyśle motoryzacyjnym. Została ona utworzona przez Axel Springer, założyciela wydawnictwa o tej samej nazwie, w 1976 roku. Nagroda jest przyznawana przez gazetę Bild am Sonntag, która współpracuje z magazynem Auto Bild od 2009 roku.
Każdego roku pojazdy są nagradzane w różnych kategoriach poprzez głosowanie czytelników magazynu Auto Bild i ocenę jury, w którym zasiadają eksperci, technicy, redaktorzy naczelni i celebryci. Wśród nich są takie sławy jak Tom Beck, Steffen Henssler i Rhea Harder, a także kierowcy wyścigowi Hans-Joachim Stuck, Ralf Schuhmacher, Laura Maria Geißler i Sidney Hoffmann. Finałowe wyścigi odbyły się 18 września na torze Lausitzring.