Na Genewskim autosalonie Peugeot przedstawił następcę 306, czyli model 307. Samochód ten jest dłuższy o 17 cm i ma o 3 cm większy rozstaw osi od poprzednika. Wizualnie auto upodobnione zostało do aktualnej stylistyki innych modeli Peugeot. To właśnie dlatego 307 wygląda jak starszy brat dwieścieszóstki.
Oba auta mają bardzo podobne reflektory, maskę silnika, sporą, silnie pochyloną szybę przednią i część tylną. Owe charakterystyczne reflektory o kształcie kocich oczu nadają autu drapieżny wygląd. Masywna, aerodynamiczna sylwetka przyciąga niewątpliwie uwagę.
Równie interesujące jest wnętrze 307, które odznacza się płynnymi liniami. Biorą one swój początek z deski rozdzielczej i obejmując całą przestrzeń pasażerską tworzą złudzenie ruchu. Wykończenie dostępne jest w różnych kolorach: niebieskim, zielonym, beżowym lub czarnym, co zapewnia dostosowanie stylu kabiny do wymagań klienta.
Bardzo duży nacisk podczas konstruowania samochodu położono na bezpieczeństwo podróżujących. Wyposażenie nowego Peugeot obejmuje poduszkę powietrzną dla kierowcy i pasażera, ABS, elektroniczny program stabilizacyjny (ESP), asystenta hamowania, który reaguje gdy hamulec zostanie mocno przyciśnięty i automatycznie zwiększa ciśnienie w układzie skracając tym samym drogę zatrzymania, boczne poduszki powietrzne umiejscowione w oparciach przednich foteli oraz kurtynki powietrzne, które rozwijają się z ramy dachu, pomiędzy słupkiem przednim a tylnym. Osoby zajmujące przednie siedzenia mają ponadto do dyspozycji aktywną ochronę kręgosłupa ("spinal care system"), która podczas wypadku zapobiega urazom odcinka szyjnego. Kolumna kierownicza podczas wypadku oczywiście składa się tak, aby zminimalizować ryzyko obrażeń. Każdy z podróżujących modelem 307 ma do dyspozycji zagłówek i trzypunktowy pas bezpieczeństwa.
Interesującym rozwiązaniem jest zastosowanie wielu inteligentnych sposobów na zminimalizowanie kosztów ewentualnych napraw samochodu. Przykładem mogą tu być wykonane z wielowarstwowego materiału błotniki, które po lekkim zderzeniu odzyskują swój dawny kształt. Rozwiązanie takie, w połączeniu z aluminiową maską silnika zmniejsza ponadto masę auta, co korzystnie wpływa na redukcję zużycia paliwa i emisję spalin.
Przewidywany jest montaż czterech jednostek napędowych, z których najmniejsza to 16-zaworowa, 1,6 o mocy 80 kW (109 KM) i momencie obrotowym do 147 Nm. Drugi motor to dynamiczny, 136-konny 2,0 16V o momencie 190 Nm. Dostępne będą również dwa turbodoładowane silniki wysokoprężne HDi o pojemności skokowej 2-litrów oraz mocy 90 i 109 KM. Oba te silniki wyposażone są w bezpośredni wtrysk paliwa i układ common-rail. Dodatkowo w mocniejszej jednostce zastosowano filtr cząsteczek smolistych (FAP), który niszczy zawarte w spalinach diesla cząsteczki smoliste i sprawia, że silnik ten należy do najczystszych na świecie (filtr taki zastosowano po raz pierwszy w 607 a później w 406).
Za przekazywanie napędu na koła przednie odpowiedzialna będzie początkowo ręczna skrzynia pięciobiegowa. W planach producenta jest zastosowanie również automatycznej przekładni Tiptronic.
Zawieszenie przednie typu McPerson składa się z wahaczy poprzecznych i rozprężnego stabilizatora. Zarówno z przodu, jak i z tyłu zastosowano hydrauliczne amortyzatory gazowe.
Układ hamulcowy składa się z czterech tarczy, przy czym przednie są wewnętrznie wentylowane. W planach jest wiele wersji wyposażenia Peugeot 307. Podstawowa odmiana to Présence, która dostępna jest w dwóch kolorach wnętrza "Diamant" i "Cobalt". Wersja Prémium dostępna jest wyłącznie w modelach pięciodrzwiowych a odróżnia się bogatszym wyposażeniem z welurowymi siedzeniami i drewnianymi wykończeniami. Najbardziej luksusowa jest wersja Platinum występująca w kolorach "Cédre", "Diamant", "Ivoire" i "Titane". Zwolennikom dynamicznego stylu zadedykowano odmianę "Tendance" lub "Sport". W tej drugiej znajdziemy takie wyposażenie, jak: 16-calowe alufelgi, sportowe siedzenia obite skórą i materiałem, pięciopłytowa zmieniarka CD oraz wykończenie w kolorze "Titane".