Grupa PSA otrzymała nagrodę w kategorii 1,4 l -1,8 l za benzynowy silnik 1,6 l Turbo z wtryskiem bezpośrednim opracowanym w kooperacji z BMW. To wyróżnienie podkreśla jakość silników benzynowych nowej generacji grupy PSA Peugeot Citroen jak również sukces strategii kooperacyjnej grupy.
Silnik benzynowy 4 cylindrowy 1,6 Turbo z wtryskiem bezpośrednim opracowany przez grupę PSA Peugeot Citroen w kooperacji z BMW Group otrzymał prestiżowe wyróżnienie "Międzynarodowy Silnik roku 2007" w kategorii silników o pojemności od 1,4l do 1,6l. Przyznawany przez międzynarodowe jury składające się z 62 uznanych dziennikarzy motoryzacyjnych, tytuł "Międzynarodowy Silnik Roku" jest jednym z najbardziej cenionych przez producentów samochodowych. Jury ustaliło klasyfikację po przeprowadzeniu jazd testowych ostatnich modeli, identyfikując silniki oferujące największą przyjemność prowadzenia, najlepsze osiągi, najmniejsze zużycie paliwa jak również zastosowanie najnowocześniejszych technologii.
Pośród 71 silników, w kategorii silników o pojemności 1,4l-1,8l jest największa rywalizacja, co również odzwierciedlają segmenty rynku samochodowego B i M1 ciągle rosnące w Europie. Silnik czterocylindrowy 1,6 Turbo PSA Peugeot Citroen BMW Group okazał się wielkim zwycięzcą kategorii zdobywając 273 punkty. Oprócz pierwszego miejsca, silnik zajął na podium również miejsce trzecie w kategorii "Najlepszy Nowy Silnik" dla wszystkich pojemności skokowych.
Wyposażający szeroko aktualną gamę 207, tak w wersji 3 i 5 drzwiowej jak i 207 CC, silnik ten występuję także w MINI Cooper S. W późniejszym terminie również inne modele gamy Peugeot, Citroen i BMW Group będą dysponować tymi silnikami benzynowymi1,6l . Silnik benzynowy 1,6l 150 KM, opracowany równolegle na bazie bloku silnika1,6l 120 KM Din wkomponował się w rodzinę silników oferującą moce od 90 do 175 KM Din.
Kooperacja pomiędzy grupą PSA Peugeot Citroen i BMW Group została ogłoszona w lipcu 2002 roku i opiera się na siłach i kompetencjach każdego z partnerów by osiągnąć wspólnie ściśle określony cel: rozwiązać bardzo trudne równanie ekonomiczne wprowadzenia i rozpowszechnienia wysokich technologii silników w samochodach segmentów B i M1 gdzie presja na obniżkę kosztów okazuje się niezwykle silna.
Główne części składowe silników są wytwarzane w fabryce PSA Peugeot Citroen "Française de Méchanique" w Douvrin. W produkcję tych silników zainwestowano 330 milionów euro. Surowe części pochodzą głównie z huty grupy PSA Peugeot Citroen z Cherleville i z zakładów metalurgicznych z Mulhouse. Montaż końcowy odbywa się w Douvrin dla modeli Peugeot i Citroena, zaś do MINI w fabryce BMW w Hams Hall w Wielkiej Brytanii.
Wyróżnienie to nagradza nie tylko koncepcję, produkcję i wysoką technologię silników benzynowych grupy PSA Peugeot Citroen, ale jest również świadectwem sukcesu selektywnej polityki kooperacyjnej grupy.