…innowacyjnym, zintegrowanym układem przeniesienia napędu sterowanym elektronicznie, mocnym silnikiem diesla 2.2 HDi FAP najnowszej generacji, wysokim poziomem przyczepności do drogi, znamiennym dla sedanów tej marki, nie pomijając dynamicznego i starannie wyposażonego wnętrza.
4007-ka to bogato wyposażony samochód o kocich kształtach, który bez względu na obrany kierunek zapewnia codzienne przygody i to przy ogromnym poszanowaniu walorów środowiska naturalnego. Amatorzy pojazdów kategorii SUV będą zachwyceni 4007-ką, która spełnia ich główne oczekiwania poprzez wyróżniający się i dostojny wygląd, wysoką i bezpieczną pozycję za kierownicą – jest to samochód dający wrażenie siły oraz łączący dobrą przyczepność do drogi z komfortem. Większość klientów wykorzystujących SUV-a do codziennej jazdy będzie zadowolona z energicznego silnika, przyjemnego prowadzenia oraz parametrów środowiskowych.
Przód pojazdu, zaprojektowany przez Centrum Stylu Peugeot, podkreśla sportowy charakter i siłę samochodu. 4007-ka wyposażona w okazałą kratę wlotu powietrza, harmonizującą z obecnym stylem samochodów marki, wyraża gotowość do podboju swoich ulubionych terenów – dróg oraz ścieżek. Dynamiczny aspekt pojazdu podkreśla przedni pas nadwozia, który zawiera reflektory przeciwmgielne oraz chromowane wykończenia wlotów powietrza.
Wysmukły profil 4007-ki nadaje jej sportowego wyglądu, zwłaszcza poprzez aerodynamiczną linię dachu. Chromowane listwy wokół szyb oraz dodatkowe osłony w dolnej części nadwozia nadają pojazdowi aspektu „ z górnej półki”. Styl tylnej części pojazdu podkreślają przeźroczyste, rubinowe światła. Linia bagażnika dzieli tylne światła na dwie części i biegnie w dół nadwozia, wyznaczając dwustopniowy sposób otwierania tylnych drzwi pojazdu.
Sportowy i wyrafinowany charakter 4007-ki odnajdujemy również w dopracowanym wnętrzu. Utrzymano je w czarnym kolorze, zwłaszcza na poziomie siedzeń i poszycia drzwi. 4007 może przewieźć maksymalnie siedmiu osób. Ponadto modułowy bagażnik może mieć pojemność, od 510 dm³ pod półką (norma VDA) przy konfiguracji pięciu miejsc, do 1 686 dm³, przy dwóch miejscach siedzących. Dzięki przesuwanej dolnej części bagażnika, która może utrzymać ładunek o wadze 200 kg, próg przestrzeni bagażowej jest usytuowany zaledwie 600 mm nad ziemią.
SUV Peugeota o długości 4,64 m oraz szerokości 1,80 m wyróżnia się wysokością (1,67 m), ale przede wszystkim prześwitem (176 mm), co umożliwia mu jazdę po nieutwardzonych traktach. Stalowa konstrukcja nośna została wykonana przez Mitsubishi Motors Corporation. Ten typ konstrukcji przeszedł testy w zakresie bezpieczeństwa oraz właściwości terenowych i stanowi podstawę większości nowych SUV-ów na rynku.
Dużo pracy poświęcono na uzyskanie sztywnej w zakresie właściwości jezdnych, a zarazem elastycznej w niektórych miejscach konstrukcji, która pochłonie siłę uderzenia i zapewni bezpieczeństwo pasażerom. Ponad 20% konstrukcji zostało wykonane ze stali o dużej wytrzymałości.
4007-ka została wyposażona w cztery koła o niezależnym zawieszeniu. Zawieszenie przednie charakteryzuje się kolumnami typu pseudo Mc Pherson, połączonymi z drążkiem stabilizatora o średnicy 22 mm. Zawieszenie tylne wielowahaczowe, obejmuje belkę skrętną z drążkiem stabilizatora o średnicy 20 mm. Układy jezdne zostały zaprojektowane przez Mitsubishi Motors Corporation i dostosowane do oczekiwań klientów europejskich, zwłaszcza w zakresie tylnego zawieszenia.
Pojazd został wyposażony w hydrauliczny układ kierowniczy sprzężony z pompą o zmiennej sile wspomagania, w zależności od prędkości obrotowej silnika. Wreszcie dla uzyskania stabilności nadwozia wykorzystano wiedzę Peugeot, co w przypadku 4007-ki daje wrażenie prowadzenia podobne do hatchbacka, przy zachowaniu wysokiego
4007-ka została wyposażona w innowacyjną przekładnię 4x4 ”on demand". Sterowana elektronicznie, z mokrym sprzęgłem, umieszczonym powyżej tylnego mostu napędowego, rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednie i tylne osie, w celu zapewnienia optymalnej zdolności jezdnej.
Elektryczny układ sterowania współpracuje stale z innymi kalkulatorami i również przesyła najważniejsze informacje do innych systemów pokładowych. Otrzymując informację o zastosowanym momencie obrotowym na tylnym zawieszeniu, system kontroli stabilności jazdy (ACS) dostosuje w czasie rzeczywistym regulację kół przednich i tylnych, zwiększając w ten sposób ich wydajność.
Kierowca może wybrać za pomocą dźwigni, która znajduje się pomiędzy dwoma przednimi siedzeniami, trzy tryby napędu : napęd na przednie koła (2WD - przeznaczony na asfaltowe nawierzchnie, gdy kierowca nie obawia się utraty przyczepności), napęd na cztery koła (4WD - optymalne trzymanie się drogi bez względu na warunki przyczepności) i napęd na cztery koła z włączonym reduktorem (Lock - wykorzystywany w warunkach ograniczonej przyczepności).
4007-ka wejdzie na rynek z silnikiem diesla 2,2 l HDi najnowszej generacji, będącym owocem czwartej fazy współpracy pomiędzy grupą PSA Peugeot Citroën a Ford Motor Company. Ten 4-cylindrowy silnik, o pojemności skokowej 2178 cm3, osiąga maksymalną moc 115 kW przy 4 000 obr./min., zatem około 156 KM CEE, przy maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm przy 2000 obr./min. Ta jednostka napędowa może jako przykład w zakresie poszanowania środowiska naturalnego, dzięki redukcji emisji rzędu 30% w stosunku do poprzedniej generacji.
W zestawieniu z ręczną skrzynią biegów z sześcioma przełożeniami ”Aisin” silnik charakteryzuje się dynamicznymi parametrami, które są zbliżone do wyników osiąganych przez sedany z wyższego segmentu średniego marki Peugeot : przyśpieszenie od 0 do 100 km/h: 9,9 s, przyśpieszenie od 0 do 1000 m: 31,8 s, przyśpieszenie od 80 do 120 km/h na 5 biegu: 9,3 s. Te parametry drogowe pozwolą 4007-ce wyróżniać się na tle konkurencyjnych pojazdów, do których należą kompaktowe SUV-y.
4007-ka wykorzystuje najnowsze technologie w zakresie ochrony pasażerów w przypadku zderzenia lub w zakresie omijania przeszkód na drodze, takie jak: ASC (układ stabilizacji toru jazdy - Active Stability Control, pozwalający utrzymać pojazd na wybranym przez kierowcę torze jazdy, przy kontroli nadsterowności i korygowaniu podsterowności podczas skrętu kół lub w warunkach złej przyczepności), ABS i dodatkowy system antypoślizgowy, który kontroluje trakcję i poprawia zdolności jezdne oraz zachowanie pojazdu w fazie przyśpieszania, skrętu i jazdy po wzniesieniach.
W zakresie bezpieczeństwa pasywnego 4007-ka jest wyposażona w sześć poduszek powietrznych : dwie z przodu, dwie boczne i dwie poduszki kurtynowe.
4007-ka może pomieścić do siedmiu osób, dzięki trzeciemu rzędowi siedzeń, które składają się tworząc podłogę bagażnika. Te dwa sprytnie rozmieszczone dodatkowe siedzenia mogą zmieniać pozycje przy użyciu trzech taśm : jednej odblokowującej, drugiej rozkładającej, trzeciej ponownie składającej fotele.
Siedzenia w drugim rzędzie są podzielone w proporcji 40/60 i mogą przesuwać się na odległość 80 mm. Dodatkową funkcją jest możliwość automatycznego złożenia kanapy. Dwa przyciski umieszczone z prawej i z lewej strony bagażnika umożliwiają elektryczne odblokowanie kanapy, która automatycznie składa się do pozycji portfelowej, za pomocą zestawu sprężyn.
Dwuczęściowo otwierany bagażnik jest łatwy do załadowania. Dolna uchylana część drzwi bagażnika wytrzymuje obciążenie do 200 kg. Dzięki płaskiej podłodze i z powodu braku progu załadowczego ciężkie przedmioty położone na tej części mogą być łatwo wsunięte do bagażnika.