... "prowadzących aktywny tryb życia", a przez to zwracających uwagę na wielkość i liczne możliwości wykorzystania samochodu, który zachowuje swoją kompaktowość. Liczna grupa zwolenników rozrywki poza domem, począwszy od młodych rodzin, a na aktywnych seniorach skończywszy, jest bardzo otwarta wobec innych, docenia wspólną zabawę…, ale przede wszystkim przemieszcza się! Pomimo pragmatyzmu, podczas dokonywania wyboru przywiązuje ogromną wagę do estetyki i "osobowości" samochodu.
207 SW zapewnia swoim przyszłym klientom uznane zalety 207-ki, odpowiadając w ten sposób na ich specyficzne oczekiwania:
- Długość całkowita 4,156 m, w tym wydłużenie o + 119 mm w stosunku do hatchbacka (na zwisie tylnym) na korzyść dodatkowej powierzchni.
- Osobliwy styl, którego muskularne kształty znajdują początek w przedniej części hatchbacka, ciągną się do tyłu i modelują oryginalną sylwetkę. Opływowy kształt szyb bocznych, tylne boczne szyby oraz ogromne tylne lampy w kolorze rubinu, na których spoczywa zaciemniona tylna szyba, a w niektórych wersjach, "lotnicze" relingi dachowe podkreślają oryginalność stylu.
- Więcej światła dzięki ogromnemu panoramicznemu dachowi, który jeszcze bardziej pozwala cieszyć oko mijanymi pejzażami. Sterowana elektrycznie żaluzja umożliwia ograniczenie dopływu światła.
- Prosta w użyciu przestrzeń załadunkowa na bagaże i inne przedmioty. Jej pojemność 337 dm3 (428 l) jest o 67 dm3 (118 l) większa w stosunku do hatchbacka 207.
- Tylny, "magiczny" moduł, który pozwala na łatwe przystosowanie wielkości samochodu do potrzeb – jednym ruchem ręki można pochylić każde tylne oparcie w stronę odpowiadającego mu siedzenia, uzyskując w ten sposób całkowicie płaską powierzchnię podłogi bagażnika.
Praktyczne aspekty modelu 207 SW to także: tylna szyba otwierana niezależnie od pokrywy bagażnika, trzyczęściowy bagażnik, umożliwiający dostęp do zawartości tylnego przedziału od strony tylnych siedzeń, poprzez tylną szybę pokrywy bagażnika albo standardowo przez pokrywę bagażnika oraz więcej przestrzeni z tyłu (na wysokość i na długość), wymaganej dla tych potencjalnie najczęściej zajmowanych miejsc. "Amfiteatralne" rozmieszczenie siedzeń zapewnia pasażerom lepszą widoczność.
207 SW oferowane jest z pięcioma silnikami:
- benzynowym 1.4 l o mocy 54 kW (75 KM) – 118 Nm do 3300 obr./min., w połączeniu z ręczną skrzynią biegów,
- benzynowym 1.4 l VTi o mocy 70 kW (95 KM) – 136 Nm do 4000 obr./min., w połączeniu z ręczna skrzynia biegów,
- benzynowym 1.6 l VTi o mocy 88 kW (120 KM) – 160 Nm do 4250 obr./min., w połączeniu z ręczną skrzynią biegów lub automatyczną skrzynią biegów ze zmianą przełożeń „Porsche Tiptronic” (obie, powyższe jednostki napędowe to owoc współpracy pomiędzy PSA Peugeot Citroën i BMW group),
- wysokoprężnym 1.6 l HDi o mocy 66 kW (90 KM) – 215 Nm do 1750 obr./min., z ręczną skrzynią biegów,
- wysokoprężnym 1.6 l HDi FAP o mocy 80 kW (110 KM) – 240 Nm do 1750 obr./min. (260 Nm z systemem overboost), także w połączeniu z ręczną skrzynią biegów.
Układ jezdny oraz układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem zostały dostosowane do nowej sylwetki, znacznie bardziej obciążonej z tyłu, łącząc w ten sposób komfort i specyficzne właściwości jezdne. Podobnie jak w hatchbacku 207, zestaw ten oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa biernego, uzupełniony o bezpieczeństwo pieszych oraz zabezpieczenia antykradzieżowe i antywłamaniowe.
Z jasnością, komfortem termicznym, światem dźwięków, a nawet pachnącym wnętrzem w niektórych wersjach, 207 SW jest bardzo przyjazny dla swoich pasażerów. Jego liczne schowki, radioodtwarzacze oraz system RT4 (dostępny za kilka tygodni) zapewniają wspaniałe życie na pokładzie.
Ambitny 207 SW rozwinie się w kolejnych miesiącach: producent zapowiada wprowadzenie wariantu "Outdoor", z podniesionym prześwitem, dla miłośników rozrywki "off road" oraz "RC" o sportowym charakterze, napędzanego silnikiem o mocy 175 KM (128 kW).