Jako samochód nowej generacji, 308-ka kultywuje doświadczenia i poszukuje nowych rozwiązań w zakresie ochrony środowiska i jakości. Peugeot położył nacisk na redukcję emisji gazów cieplarnianych. Na wzór ostatnich modeli, już na etapie projektowania 308-ki wzięto pod uwagę konieczność ochrony środowiska, przy wykorzystaniu technologii w zakresie poprawy wydajności środowiskowej pojazdu.
W celu zoptymalizowania parametrów skupiono wysiłki na aerodynamice. Dzięki temu 308-ka charakteryzuje się ograniczonym oporem powietrza (wskaźnik SCx wynosi 0,67 a Cx - 0,29), co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa i emisję CO2.
Oferta 308-ki obejmuje sześć silników, w tym trzy benzynowe, wyprodukowane we współpracy z BMW Group i trzy diesla, z których jeden osiąga średni poziom emisji 120 g CO2 na kilometr w cyklu mieszanym. {AKAPIT Oprócz nowoczesnych silników, projektanci 308-ki zastosowali nowe skrzynie biegów, mając cały czas na uwadze dobro środowiska naturalnego. W ten sposób 308-ka została wyposażona w sterowaną ręcznie skrzynię biegów, elektrohydrauliczny układ kierowniczy oraz najnowsze opony Michelin Energy Saver, które przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz emisji spalin. Ponadto, zastosowanie dyrektywy europejskiej w zakresie postępowania z pojazdami niezdatnymi do użytku wymusiło zastosowanie tworzyw umożliwiających 99% recykling 308-ki.
Wprowadzenie pojazdu na rynek zaplanowano w dwóch fazach. Jako pierwsza pojawi się wersja pięciodrzwiowa z możliwością wyboru jednego z czterech silników, a następnie wersja trzydrzwiowa z pozostałymi silnikami.
308-ka nie tylko przejęła cechy, które przyczyniły się do sukcesu 307-ki, a nawet je rozwinęła. W ten sposób pojazd oferuje przestrzeń o długości 4,276 m, co stanowi wzorzec w tym segmencie. Jasność wnętrza poprawia dodatkowo szklany dach panoramiczny; dzięki powierzchni przeszklonej wynoszącej 4,86 m2 , pięciodrzwiowy hatchback oferuje wszystkim pasażerom maksymalny poziom oświetlenia wnętrza. Ponadto, wiedza Peugeot w zakresie zawieszenia zaowocowała zastosowaniem rozwiązań, które sprawiają, iż 308-ka łatwo się prowadzi, zapewniając równocześnie komfort i pewność panowania nad pojazdem.
Model 308 ma dość rozbudowany pakiet bezpieczeństwa. Spośród zastosowanych technologii, warto wymienić Alert Niezamierzonego Przekroczenia Linii (AFIL), z kategorii bezpieczeństwa I stopnia, poduszki powietrzne, których może być maksymalnie dziewięć, w ramach zabezpieczeń II stopnia oraz usługę Peugeot Urgence (połączenie alarmowe) powiązana z systemem telematyki RT4, który jest elementem bezpieczeństwa III stopnia.
Model 308 wejdzie do sprzedaży dzień po salonie we Frankfurcie, gdzie zostanie zaprezentowany jako światowa premiera. Pomiędzy 20 września – wejściem pojazdu do obrotu handlowego we Francji, a 27 września 308-ka będzie dostępna w wybranych krajach europejskich. Nowy hatchback będzie produkowany w zakładach w Sochaux, historycznej kolebce Peugeot oraz w Mulhouse.