Jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa, będąca owocem współpracy z BMW, rozwija moc 175 KM oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 240 Nm już przy 1600 obr. / min. Sprint ze startu zatrzymanego do 100 km/h zajmie jedynie 7,5 sekundy, a prędkość maksymalna wyniesie około 210 km/h.
Z zewnątrz, auto będzie wyróżniało się specjalnie wyprofilowanymi zderzakami oraz spoilerem dachowym. Sportowego charakteru dodają również 17-calowe obręcze aluminiowe oraz podwójne końcówki układu wydechowego. W kabinie znajdą się mocno wyprofilowane fotele oraz trójramienna kierownica sportowa.
Rozstaw osi Peugeota 207 SW jest taki sam, jak w wersji hatchback, jednak długość całkowitą nadwozia zwiększono o 119 mm, a wysokość o 38mm. Wymiernym skutkiem tej operacji jest więcej miejsca na bagaż (325 litrów; 270 w wersji hatchback) oraz więcej przestrzeni nad głowami pasażerów.
Peugeot 207 SW GTi będzie więc doskonałym połączeniem samochodu użytkowego ze sportowym. Model pojawi się w sprzedaży pod koniec roku, a jego ceny będą rozpoczynały się od 16 000 funtów.