Oprócz pięknego koncepcyjnego coupe 2+2, czyli Peugeota 308 RC Z, którego opisywaliśmy już na stronach naszego serwisu, marka należąca do koncernu PSA pokaże aż trzy nowe wcielenia najpopularniejszego auta Europy - modelu 207.
Pierwszym będzie 207 SW – model z nadwoziem kombi, będący następcą popularnego również w naszym kraju Peugeota 206 SW. Nowe 207 SW w umiejętny sposób łączy zalety drapieżnego wyglądu hatchbacka 207 z praktycznością typową dla modeli kombi. Przedni pas z ogromnym wlotem powietrza typowym dla marki i charakterystycznymi podłużnymi kloszami reflektorów pozostanie taki sam, jak w 3 i 5-drzwiowych modelach 207 i kabriolecie 207 CC. Za to pas tylny zmieni się całkowicie. Auto urosło o 119 mm w stosunku do hatchbacka. Charakterystycznie wyprofilowane geometryczne boczne okna tworzące optycznie jedną całość z szybą tylnej klapy i umiejętnie wkomponowane lampy pozwolą na pewno wyłowić 207 SW z tłumu coraz bardziej podobnych do siebie aut.
Peugeot jako jedyne auto w tym segmencie daje możliwość załadunku bagażu przez otwieraną górną część klapy bagażnika bez potrzeby jej całkowitego otwierania. Przy komplecie pięciu pasażerów, bagażnik 207 SW wchłonie 428 litrów bagażu (o 188 litrów więcej, niż w hatchbacku). Jego pojemność możemy zwiększyć do 563 litrów składając tylna półkę. Chcąc przewieźć ulubiony fotel babci, możemy złożyć oparcie tylnej kanapy uzyskując idealnie płaską powierzchnię i wtedy mamy do dyspozycji 891 litrów do linii okien, lub 1433 litry pakując Peugeota po sam dach.
Francuska marka oferuje wiele opcjonalnych elementów wyposażenia poprawiających komfort jazdy i umilających dłuższe podróże 207 SW. Należy do nich między innymi ogromny panoramiczny dach sięgający niemal słupka C – niestety nie otwierany.
Pod maską znajdziemy szeroka paletę silników koncernu PSA. Najsłabszy silnik benzynowy 1,4 litra osiaga 75 KM. Jest jeszcze skonstruowany wspólnie z BMW silnik 1,4 VTi o mocy 95 KM i 1,6 litra/120 KM. Oferta silników wysokoprężnych HDI składa się z motoru 1,6 litra w dwóch wariantach mocy – 90 i 110 KM. Ten ostatni ma sporo pary dzięki 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego z możliwością jego chwilowego zwiększenia do 260 Nm dzięki funkcji „overboost”.
Plany Peugeota na przyszły rok zakładają sprzedaż 98 000 sztuk SW (18% udziału w ogólnej sprzedaży modelu 207). Zakłada się, że 56% nabywców kupi nowe kombi z silnikiem wysokoprężnym, pozostałe 44% z benzynowymi. Fabryka w Poissy jest gotowa produkować 460 sztuk modelu 207 SW dziennie.
Na bazie tego modelu Peugeot stworzył również odmianę „weekendową”, czyli 207 SW Outdoor. Po raz pierwszy Peugeot zaprezentował wersję Outdoor na tegorocznym wiosennym salonie w Genewie, jako zapowiedź powiększenia gamy modelu 207 o kolejne odmiany nadwoziowe. Wersję Outdoor wyróżniają przede wszystkim osłony zamontowane pod podwoziem, minimalnie podwyższone nadwozie i szereg plastikowych nakładek na zderzaki, progi i błotniki. Nie uczyni to z tego auta prawdziwego SUV-a, ale pozwoli dotrzeć tam, gdzie nie dojedzie „zwykły” 207 SW. Pod maską znajdą się dwa benzynowe silniki o mocach 90 120 KM oraz diesel HDI generujący 90 KM.
Zwolenników szybszej jazdy niekoniecznie po wertepach ucieszy zapewne kolejna planowana odmiana 207 SW z dodatkowym oznaczeniem RC. Pod maską tego szybkiego kombi znajdzie się silnik 1.6l o mocy 175 KM znany z modelu Mini Cooper S. We wnętrzu seryjnie otrzymamy sportowe, głęboko wyprofilowane fotele, siedemnastocalowe aluminiowe obręcze kół, lotkę dachową, podwójną końcówkę rury wydechowej, aluminiowe nakładki na lusterka zewnętrzne, oraz przedni i tylny zderzak o bardziej drapieżnym wyglądzie.
We Frankfurcie swoją światową premierę mieć będzie także Peugeot 308. Auto zostanie pokazane jako 3 i 5-drzwiowy hatchback. Oprócz tych odmian, zobaczymy także koncepcyjny model 308 Prologue, czyli zapowiedź modelu 308 w wersji kombi, oraz dwa ekologiczne modele 308 – HDI Hybrid i Bio Flex. Pierwsza hybryda łączy silnik wysokoprężny z elektrycznym. Jednostka spalinowa, to 1.6 HDi o mocy 110KM, a silnik elektryczny generuje moc około 20KM. Dzięki takiemu połączeniu samochód spalać ma średnio zaledwie 3.4l/100km, a emisja CO2 wyniesie 90g/km. Z kolei 308 Bio Flex ma pod maską silnik przystosowany do pracy na mieszance benzyny (85%) i etanolu (15%).