MotoNews.pl

Peugeot 308 w testach NCAP

Peugeot 308 w testach NCAP31.08.2007
W nowym hatchbacku 308, który pojawi się w segmencie średnich samochodów, Peugeot połączył elementy mogące urzec bardzo zróżnicowaną klientelę. Wyrazisty styl, wysoka jakość, wydajne i przyjazne dla środowiska silniki oraz oczywiście ...

... optymalne bezpieczenstwo – aż tyle elementów wyposażenia 308-ki przyczynia się do realizacji jego ambicji.

EuroNCAP przyznała modelowi 5 gwiazdek w testach ochrony dorosłych pasażerów pojazdu, 4 gwiazdki w testach ochrony dzieci będących pasażerami pojazdu oraz 3 gwiazdki w testach ochrony pieszych. Powyższe osiągnięcia są wynikiem zarówno wytrzymałej konstrukcji nadwozia, które zostało zaprojektowane w taki sposób, aby jak najlepiej pochłonąć i rozproszyć siłę uderzeń czołowych i bocznych jak też elementów bezpieczeństwa (poduszek powietrznych, pasów bezpieczeństwa, siedzeń), które zapewniają pasażerom maksymalne bezpieczeństwo i utrzymują ich na siedzeniach.

W celu osiągnięcia powyższych rezultatów, 308-ka została wyposażona przede wszystkim w potrójny pas rozproszenia energii z przodu – pas dolny stanowi rozdwojenie dla klasycznego pasa górnego (rozwiązanie wywodzące się z modelu 407), natomiast nad przednimi nadkolami znajduje się trzecia płaszczyzna, umożliwiająca optymalne rozłożenie siły. Zatem w przypadku zderzenia czołowego energia zostanie rozłożona w proporcji 3/5 na pas główny, w 1/5 na dolne wzmocnienie (pas dolny) i w 1/5 na trzecie wzmocnienie.W celu lepszej ochrony pasażerów podczas uderzenia bocznego, środkowy słupek został zaprojektowany w tzw. technologii wielowarstwowej.

Peugeot 308 w testach NCAP 1W istocie został on utworzony z trzywarstwowej blachy, w tym dwóch warstw blach typu "THLE". Natomiast drzwi zostały wyposażone w aluminiowe wzmocnienia boczne oraz elementy usztywniające. Ponadto na poziomie progu bagażnika umieszczono belkę ze stopu aluminium, która pochłania siłę uderzenia i zmniejsza jego oddziaływanie na nadwozie. Uzupełnieniem dla parametrów konstrukcyjnych są liczne elementy, które pozwalają chronić i utrzymać na siedzeniu ciało pasażera: do 9 poduszek powietrznych – poduszki przednie, przednie boczne dla ochrony klatki piersiowej i miednicy poduszka w kolumnie kierowniczej chroniąca dolne kończyny kierowcy, kurtyny powietrzne dla ochrony głów pasażerów siedzących z przodu i z tyłu, poduszki boczne tylne;
- zagłówki przednie w kształcie "portfela", które optymalizują kontakt z głową pasażera w przypadku zderzenia i wraz z siedzeniami są zaprojektowane w sposób umożliwiający ograniczenie skutków uderzenia tylnego ("whiplash") ;
- system uniemożliwiający "nurkowanie" tyłu spod pasów; pozwala on utrzymać siedzisko na swoim miejscu i uniemożliwia jego oderwanie od podłogi
- pasy bezpieczeństwa z kontrolą zapięcia i odpięcia.

Dla umożliwienia montażu fotelików dziecięcych, 308-ka została zaprojektowana z trzema miejscami mocowania Isofix (3 - punktowe) – jedno na przednim fotelu pasażera i dwa na tylnych bocznych miejscach. Ten typ bezpieczeństwa "pasywnego" (lub biernego) stanowi uzupełnienie wzorcowego bezpieczeństwa I stopnia. W istocie, sztywność nadwozia, przyczepność oraz elektroniczne systemy wspomagania nadają 308-ce doskonałe właściwości jezdne. Peugeot 308 może być dodatkowo wyposażony w: system alarmu niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL) oraz dwufunkcyjne ksenonowe reflektory kierunkowe – aż tyle elementów ułatwiających prowadzenie pojazdu i kontrolę nad nim.Wreszcie, dostępna w wielu krajach Europy usługa "Peugeot Urgence", powiązana z systemem telematyki RT4 zapewnia bezpieczeństwo III stopnia podczas wypadku, poprzez ręczne lub automatyczne wskazanie lokalizacji pojazdu oraz uruchomienie alarmu wzywającego właściwe służby bezpieczeństwa.

Źródło: Peugeot, informacja Moto Target
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata