Jest to wydarzenie bez precedensu w sporcie samochodowym w naszym kraju – po raz pierwszy tytuł przypadł zawodnikowi zagranicznemu.
Reprezentanci Peugeot Sport Polska Rally Team, podobnie jak poprzednio w rajdach Subaru i Rzeszowskim – Matador, zdobyli wszystko, co było możliwe do zdobycia! Zwyciężyli w klasyfikacji generalnej, grupie N oraz klasie Super 2000, wywalczyli dodatkowy punkt za wygranie największej liczby odcinków specjalnych. Peugeot triumfował także w klasyfikacji Producentów oraz Zespołów Sponsorskich!
Peugeot 207 Super 2000 okazał się najlepszy już na pierwszym odcinku rajdu, ocenianego przez uczestników jako trudny, wymagający dużych umiejętności technicznych. Bryan i Xavier w deszczowej aurze czuli się - jak dowcipnie twierdzili kibice - "ryby w wodzie": jechali znakomicie! O zdecydowanej dominacji załogi w modelu 207 Super 2000 najlepiej świadczy fakt, że wygrali oni osiem spośród dziewięciu odcinków specjalnych pierwszego etapu, a ich przewaga nad drugą załogą w zawodach - obrońcą tytułu Leszkiem Kuzajem i Jarosławem Baranem w Subaru Imprezie - wynosiła 1.24,8 minuty.
Drugi dzień rajdu rozpoczął od pokazu skuteczności mechaników. Tłum kibiców i przedstawicieli innych zespołów obserwował pracę serwisu Peugeot, który miał zaledwie dwadzieścia minut czasu na naprawę sprzęgła. Mechanicy spisali się znakomicie – problem techniczny został rozwiązany i załoga o czasie wyjechała z boksu, udając się na wyjazdowy Punkt Kontroli Czasu...
Drugi etap składał się zaledwie z czterech odcinków specjalnych. Plan taktyczny Bryana i Xaviera zakładał, że nie będą oni już rywalizowali o zwycięstwa OS-owe, pojadą własnym tempem, bez narażania się na najmniejsze ryzyko.
Niestety podczas Rajdu Nikon, już po raz drugi w tym roku, doszło do karygodnych wybryków – ekipy organizatorów znalazły na trasie odcinka specjalnego Jugów – Świerki (tuż przed jego rozpoczęciem), specjalnie zespawane kolce, służące do przebijania opon w samochodach zawodników. Właśnie na tym OS-ie, jadący jako pierwsi Bouffier i Panseri złapali "gumę". Na szczęście nie miało to poważniejszych konsekwencji – nie doszło do wypadku, a strata czasowa była niewielka... Chuligański wybryk pseudokibiców, zagrażający zdrowiu zawodników, potępiły wszystkie zespoły, a organizator zawiadomił policję.
Na wszystkich próbach drugiego etapu Bryan i Xavier dojeżdżali do mety w czołówce, utrzymując ponad minutowa przewagę nad najgroźniejszymi konkurentami.
Pierwszy szampan polał się już na ostatniej strefie serwisowej, gdzie zawodnicy odebrali gratulacje od całego zespołu. Po raz kolejny "bąbelki" poszybowały w powietrze na mecie na rynku w Dzierżoniowie, gdzie kibice zgotowali załodze Peugeot wielka owację.
Francuzi cieszą się bowiem ogromną popularnością i sympatią wśród sympatyków sportu samochodowego w Polsce, którzy potrafią docenić ich klasę – przez cały czas trwania zawodów rozdawali setki autografów, pozowali do zdjęć.
- Dzisiejszy dzień jest ważnym wydarzeniem w mojej karierze, zdobyłem tytuł Mistrza Polski – powiedział Bryan Bouffier. Gdy Peugeot Polska zaproponował mi starty w Waszym kraju, zgodziłem się chętnie. Wówczas była mowa o trzech rajdach. Tymczasem otrzymaliśmy możliwość pojechania w kolejnych zawodach. To było fantastyczne! Jestem szczęśliwy, że nie zawiodłem oczekiwań. Pragnę podziękować Peugeot Sport Polska za danie nam szansy, całemu zespołowi za znakomitą pracę, oraz pozostałym sponsorom: firmom Total, Gefco i Michelin. Samochód spisywał się znakomicie! Jestem zadziwiony wspaniałą atmosferą, która towarzyszy polskim rajdom, jak też sympatią, z jaką spotkałem się ze strony kibiców. To wszystko jest wspaniałe!
- Rajd Nikon uświadomił mi, że skończyła się era samochodów grupy N – komentował z kolei najgroźniejszy konkurent Bryana, Leszek Kuzaj. Nasze Subaru nie miało najmniejszego "podejścia" do samochodu Peugeot Super 2000. Kombinacja dobrego kierowcy, jak Bryan, plus w tej chwili naprawdę bardzo szybkiego Peugeota, tworzy w zasadzie duet nie do pokonania. Ja znałem te trasy, Bryan nie. Do tego ja jechałem na granicy, w wielu miejscach ryzykowałem, zwłaszcza tam, gdzie było dużo błota. I co z tego – rezultat jest widoczny? A zdaję sobie sprawę, że Bryan w razie potrzeby mógłby jeszcze przyspieszyć...
Panseri startował z Bryanem w czterech rajdach, z których trzy wygrali. Jednak w Rajdzie Polski Bouffier jechał z innym pilotem – dlatego w myśl regulaminu Xavierowi tytuł nie zostanie przyznany...
- Trudno, takie są przepisy – powiedział pilot. Serdecznie gratuluję Bryanowi, cieszę się z możliwości startów w Polsce i ze zwycięstw...
W klasyfikacji Producentów Peugeot zajmuje pierwsze miejsce w Mistrzostwach Polski, natomiast wśród Zespołów Sponsorskich Peugeot Sport Polska Rally Team awansował na pozycje lidera.