...a wygrywa go samochód, który po przejechaniu całej trasy zużyje najmniej paliwa.
Depcząc po piętach swemu bratu, 207 HDi 90, który w 2006 roku zajął drugą lokatę, 308 SE z 1,6-litrowym silnikiem HDi 110 podda się wyczerpującej próbie na liczącej 350 mil (ok. 563 km) trasie z miejscowości Basingstoke do Torquay i z powrotem. Biegnie ona przez rejony miejskie i poza terenem zabudowanym, a więc kierowcy mają szansę uzyskać najlepszy rezultat w zużyciu paliwa dzięki różnorodności warunków drogowych.
Biorąc pod uwagę oficjalne dane o zużyciu paliwa (samochód ma przejeżdżać ok. 25,6 km na 1 l paliwa w cyklu mieszanym), emisję CO2 ( 129g/km) i najnowszą technologię Peugeota, filtr cząstek stałych DPFS, model 308 HDi 110 jest poważnym rywalem dla innych pojazdów w swojej klasie.
308 wyposażono w najnowsze opony Michelina o nazwie Energy Saver. Są one aktualnie dostępne jedynie z modelem 308. Opony te stawiają mniejszy o 20% opór podczas toczenia się , co odpowiednio obniża zużycie paliwa. Dzięki takim oponom można zredukować emisję CO2 o 4g/km, co daję potencjalną redukcję emisji zanieczyszczeń w ciągu całego cyklu "życia" auta o niemal 1 tonę. o 20% Za kółkiem nowego Peugeota 308 usiądzie John Dalton, który w zeszłym roku przyczynił się do sukcesu modelu 207 i zajęcia przez to auto drugiego miejsca w maratonie. W tym roku John i jego pilot David Adams, mają nadzieję zademonstrować, że 308 to najbardziej ekonomiczny samochód w swojej klasie. o 20% AA/ALD Automotive MPG Marathon 2007 wystartuje z Basingstoke 4 października i po trwającym jedną noc przystanku w Torquay, znów podąży do Basingstoke – gdzie zostaną podliczone wyniki i ogłoszony zwycięzca.