...który łatwo prowadzić i zaparkować. Dzięki asymetrycznie podzielonym drzwiom w tyle i przesuwanym drzwiom bocznym Bippera można bardzo łatwo załadować i rozładować, nawet jeśli parkuje w bardzo wąskiej przestrzeni.
Dostępna oferta silnikowa obejmuje: 1,4-litrowy silnik benzynowy o mocy 75 KM lub 1,4-litrowy silnik diesla HDi o mocy 68 KM, emitujący zaledwie 119 g CO2 na kilometr. Diesel HDi jest także dostępny z opcjonalną, manualną skrzynią biegów sterowaną elektronicznie, pierwszą tego typu skrzynią dostępną w lekkich samochodach dostawczych Peugeota. Oferuje ona większą wygodę dla kierowcy podczas jazdy zatłoczonymi ulicami miast. Zawodowi kierowcy spędzający wiele godzin w swoich vanach docenią tę zmianę, gdyż powinna zmniejszyć zmęczenie jazdą, a także zredukować zużycie paliwa i emisję substancji szkodliwych.
Bipper ma długość 3,86 m, a jego szerokość nie przekracza 1,68 m, wszystko po to, aby łatwo poruszać się w warunkach miejskich. Z zamontowanymi relingami dachowymi mierzy zaledwie 1,78 m wysokości, dzięki czemu może swobodnie korzystać z podziemnych parkingów. Relingi lub „rack” dachowy są w stanie utrzymać ładunek o wadze do 100 kg.
We wnętrzu przestrzeń ładunkowa o kształcie sześcianu została zaprojektowana tak, aby była jak najbardziej funkcjonalna. Długość podłogi do efektywnego wykorzystania wynosi 1,52 m, a maksymalna wysokość wnętrza 1,18 m. Ogólna pojemność załadunkowa to 2.5 m3.
Dzięki zastosowaniu innowacyjnych, składanych, wielofunkcyjnych foteli pasażerów można zwiększyć pojemność załadunkową wykorzystując przestrzeń normalnie zajmowaną przez siedzenia. Długość podłogi do efektywnego załadowania zwiększa się wtedy niemal o metr, do 2,49 m, a ogólna pojemność do 2,80 m3 .
Waga transportowanych towarów może dochodzić do 610 kg. Dostęp do nich zapewniają asymetrycznie podzielone drzwi tylne (60/40). Można je otworzyć pod kątem 90°, a jeśli to potrzebne, także 180°. Dzięki zoptymalizowanemu projektowi tylnych drzwi i zderzaków próg jest zawieszony na wysokości zaledwie 527 mm. Dwie pary przesuwanych, bocznych drzwi oferowanych jako opcja jeszcze bardziej ułatwiają dostęp do przestrzeni załadunkowej. Dla ochrony przewożonych towarów kabinę auta można otwierać niezależnie od przestrzeni bagażowej, która pozostaje zamknięta. Przewożone towary mogą zostać dodatkowo przywiązane do sześciu specjalnych pierścieni umieszczonych na podłodze. Kierowcę od ładunku oddziela specjalna drabinowa rama ochronna.
We wnętrzu postawiono na komfort i wygodę. Nowoczesna, jasna i funkcjonalna kabina została zaprojektowana tak, aby łatwo było z niej korzystać. Instrumenty i kontrolki rozmieszczono ergonomicznie -wszystko znajduje się w zasięgu ręki i oczu kierowcy.
Aby zapewnić dobre trzymanie się drogi przez pojazd, niezależnie od przewożonego towaru, Bipper posiada zoptymalizowane zawieszenie i koła. Z przodu jest to niezależne zawieszenie z przednimi goleniami resorującymi i sprężynami śrubowymi. Tylne zawieszenie składa się z belki skrętnej z hydraulicznymi amortyzatorami i sprężyn śrubowych.
Bipper zaopatrzono standardowo w opony 175/70 R14, jednak w opcji dostępne są także 15-calowe felgi i opony 185/65R15.
Hydrauliczny układ wspomagania kierownicy należy do wyposażenia standardowego i daje kierowcy wspaniałą wszechstronność, zarówno w mieście, jak i na drogach poza nim, szczególnie biorąc pod uwagę, iż promień skrętu auta między krawężnikami to 10,2 m. Model wyposażono w hamulce tarczowe z przodu i bębnowe z tyłu, do tego dochodzi montowany standardowo ABS.
Komfort w kabinie to jedna z kluczowych spraw dla osób spędzających wiele godzin na jeździe zatłoczonymi, miejskimi ulicami. Fotele zaprojektowano tak, aby zapewniały wygodę i podparcie. Posiadają zagłówki, podparcie dla lędźwiowego odcinka kręgosłupa, podłokietniki. Można regulować ich wysokość i włączyć ich ogrzewanie.
Innowacją w Bipperze jest wielofunkcyjny fotel pasażera, ukazujący uwagę, jaką podczas projektowania poświęcono detalom. Fotel ten, nie stosowany wcześniej w autach dostawczych Peugeota, może służyć jako mobilne biuro, jeśli kierowca złoży go do płaskiej pozycji, tworząc rodzaj biurka, może także zostać schowany w podłogę, uwalniając dodatkową przestrzeń do przewozu długich przedmiotów.
Dla ułatwienia manewrowania na wstecznym biegu dostępny jest także asystent parkowania z czujnikami umieszczonymi na tylnym zderzaku. Inną bardzo przydatną w codziennej pracy funkcją jest elektroniczny system utrzymywania przez samochód stałej prędkości.
Zadbano także o wydajną wentylację kabiny – "mgła" osadzająca się na przedniej szybie jest usuwana przy pomocy ośmiu wentylatorów umieszczonych u jej podstawy. O dobre samopoczucie pasażerów kabiny dbają cztery, regulowane wentylatory, dwa po środku i dwa na bokach kabiny i centralna wentylacja. Dostępna jest także klimatyzacja regulowana ręcznie z filtrem usuwającym pyłki i kurz.
Bippera można także wyposazyć w system audio i telefoniczny zestaw głośnomówiący, odtwarzacz CD z radiem (odtwarzający również CD z zapisanymi plikami MP3).
Ważnym czynnikiem, branym pod uwagę przy wyborze auta dostawczego są koszty jego utrzymania. Bipper został zaprojektowany, aby obniżyć je do minimum. Przeglądy auta wymagane są co 2 lata lub 32 000 km, niezależnie od typu silnika. Wymiana oleju i określonych części, takich jak filtr powietrza, filtr diesla, filtr pyłków i klocków ciernych powinna następować podczas wymienionych wcześniej przeglądów.
Peugeot Bipper będzie oferowany w 10 kolorach nadwozia. Ceny zostaną ogłoszone przed rozpoczęciem sprzedaży, w maju 2008.