Utrzymanie wysokiej wartość samochodu w czasie jest obecnie głównym kryterium wyboru dla wielu klientów, zarówno prywatnych jak i korporacyjnych. Dlatego tak duże znaczenie należy przyłożyć do ekspertyzy wykwalifikowanego i renomowanego doradcy, który potwierdził wielki potencjał Peugeot 308, jeśli chodzi o wartość rezydualną.
Badanie CarToMarket przeprowadzone przez EurotaxGlass na czterech rynkach (niemieckim, belgijskim, francuskim i holenderskim) miało właśnie na celu analizę przyszłej wartości Peugeot 308. Badanie potwierdziło doskonałe perspektywy Peugeot 308 na rynku samochodów używanych. Główną rolę odrywają tu naturalnie właściwości samochodu.
W badaniu uwypuklono zdecydowanie dynamiczny styl samochodu, koncepcję idealnie odpowiadającą oczekiwaniom segmentu i percepcję jakości na poziomie najlepszych tegorocznych modeli: atuty te gwarantują atrakcyjność Peugeot 308 w czasie i równomiernie wysoki popyt na ten model, zarówno na rynku samochodów nowych jak i używanych.
Na wszystkich rynkach, polityka handlowa przyjęta na potrzeby komercjalizacji Peugeot 308 to również ważny czynnik, na który także zwrócono uwagę w analizie: prognozy sprzedaży Peugeota 308 już teraz biorą pod uwagę względne osłabienie tempa wzrostu i silną konkurencję charakteryzującą pod-segment hatchback’ów z segmentu M1. Sprzedaż realizowana będzie w przeważającej mierze na rzecz osób prywatnych (73% we Francji, 53% w Niemczech, w roku 2008), zaś udział samochodów sprzedanych na rzecz firm wynajmujących ulegnie stabilizacji (2,5% w Belgii i 4,3% w Niemczech w roku 2008).
Klarowność i czytelność gamy Peugeot 308, odpowiednie pozycjonowanie cen na poziomie zbliżonym do cen Peugeot 307, a także niezwykle atrakcyjna relacja cena/wyposażenie, sprzyjać będą utrzymaniu dobrej ceny odsprzedaży.
Badanie pokazuje w szczególności, że wartość odsprzedaży (rezydualna) Peugeot 308 1,6 HDi 80 kW (= 110 KM) Confort Pack (36 miesięcy/60 000 km) pozostanie na bardzo dobrym poziomie na wszystkich czterech rynkach. Wartość odsprzedaży została ustalona we Francji na poziomie 63% (na pierwszym miejscu marek obecnych we wszystkich segmentach), zaś w Belgii –na poziomie 64% (najlepszy w segmencie). Na dwóch pozostałych rynkach badanie wykazało również dobre wyniki: i tak, wartość rezydualna wynosi 59% w Niemczech (na trzecim miejscu w segmencie zdominowanym przez marki niemieckie), a także w Holandii (wersje z silnikiem 1,6 HDi 66kW (=90KM) i w wersji 80kW (=110 KM) nie uczestniczyły w badaniu), plasując Peugeota 308 na drugim miejscu w segmencie M1 na tymże rynku.
Wysoka wartość odsprzedaży idzie w parze z kontrolą kosztu eksploatacji. Pojęcie TCO (Total Cost of Ownership) jest determinującym czynnikiem dla klientów flotowych, którzy mają znaczące miejsce na rynku samochodów kompaktowych, lecz również ma coraz większe znaczenie dla klientów indywidualnych. Także w tym zakresie wyniki badania EurotaxGlass’s wyróżniają Peugeota 308, gdyż deprecjacja (różnica wartości między ceną samochodu nowego a używanego) osiąga tu maksymalnie 50% TCO.
Już na etapie projektowania podjęto wszelkie niezbędne badania w celu optymalizacji zużycia paliwa - najważniejszej pozycji w karnecie wydatków każdego kierowcy, ale również oceny wpływu Peugeot 308 na środowisko: aerodynamika (cx od 0,297), opony Michelin Energy Saver, nowoczesne i wydajne silniki (niektóre wersje 1.6 HDi emitują jedynie 120 g CO2 na km, FAP dostępny w silnikach diesel HDi, silniki benzynowe w innowacyjnych technologiach opracowanych we współpracy z grupą BMW...), kontrola masy samochodu (wykorzystanie materiałów kompozytowych, aluminium, stali o wysokiej odporności etc.). Szeroko zakrojone prace nad konstrukcją i elementami nadwozia pozwolą na ograniczenie kosztów napraw, a w związku z tym również stawek ubezpieczeniowych.