Peugeot 106
Mały, ekonomiczny i szczególnie wytrzymały – tak prezentuje się Peugeot 106. Ten mały samochód (jego długość to tylko 3,68 m), dostępny w wersji trzy- lub pięciodrzwiowej, zalicza się do modeli cieszących się niesłabnącą popularnością w ofercie Peugeota. Do dyspozycji klientów oddano dwa silniki: 1,1-litrowy motor benzynowy o mocy 44 kW (60 KM) i 1,5-litrowy diesel o mocy 42 kW (57 KM). Wszystkie modele wyposażone są w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu oraz poduszki boczne; ABC dostępny jest jako opcja.
Szczególnie atrakcyjny cenowo Peugeot 106 Filou posiada funkcjonalne wyposażenie podstawowe, ze zderzakami w kolorze nadwozia i elementami chromowanymi. W wersji wyposażenia Présence komfort zapewniają: hydrauliczne wspomaganie kierownicy, zamek centralny z pilotem, elektrycznie podnoszone i opuszczane okna i system audio RDS. Wersję Sport zakupić można jedynie jako auto trzydrzwiowe; wyposażono ją w sportowe fotele, elektrycznie ustawiane i podgrzewane lusterka zewnętrzne i dodatkowe reflektory o dużym zasięgu; napęd stanowi 1,1-litrowy silnik o mocy 44 kW (60 KM).
Peugeot 206
Dzięki designowi karoserii, który trudno jest pomylić z innym autem, model 206 zdobył po wprowadzeniu na rynek wiele międzynarodowych wyróżnień i odniósł sukces ekonomiczny.
Sukces ten to jednak nie przypadek. Oprócz dynamicznego i atrakcyjnego wyglądu 206 oferuje bowiem także bogate wyposażenie podstawowe i wszechstronną ofertę silnikową. Klienci mogą wybierać spośród sześciu wersji wyposażenia. Spécial to model wyjściowy, Présence to wariant o bogatszym wyposażeniu. Wersje Prémium i Platinum to odmiany bardzo komfortowe a dla klientów o ambicjach sportowych przeznaczono wersje Tendance i Sport S16. Oprócz tego dostępne są modele specjalne: Filou, Fliou Plaisir, Grand Fliou i Grand Filou Cool.
Wśród silników benzynowych w ofercie 206 znajdziemy: wersję podstawową – 1,1-litrowy silnik o mocy 44 kW (60 KM), ekonomiczny 1,4-litrowy motor o mocy 55 kW (75 KM), 1,6-litrowy 16V o mocy 80 kW (109 KM), który zapewnia 206 dynamiczne osiągi i 2,0-litrowy silnik o mocy 100 kW (136 KM) montowany w Sport S16 (zapewnia on prędkość maksymalną 210 km/h). W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów dostępne są także silniki 1,4-litrowy i 1,6-litrowy.
Paleta silników diesla obejmuje trzy modele. Najmłodszy to 1,4 HDi éco 70o mocy 50 kW (68 KM), który na IAA będzie miał swoją światową premierę. Jest to szczególnie oszczędny silnik z wtryskiem bezpośrednim common-rail, zużywający przeciętnie 4,3 l paliwa na 100 km. Oprócz tego klienci mogą wybrać HDi 90 o mocy 66 kW (90 KM) lub HDi éco 90 o zoptymalizowanym zużyciu paliwa.
Wszystkie 206 wyposażono w ABS i elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBV). Poduszka powietrzna dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu oraz poduszki boczne także należą do wyposażenia seryjnego. Poduszkę powietrzną dla pasażera na przednim siedzeniu można zdeaktywować używając kluczyka do stacyjki. Oczywiście w wyposażeniu znajdują się także hydrauliczne wspomaganie kierownicy i kierownica z możliwością ustawiania w płaszczyźnie pionowej.
Peugeot 206 CC
Jako jedyny model w swojej klasie 206 CC łączy zalety coupé i cabrio, dzięki dwuczęściowemu, składanemu dachowi z elektrohydraulicznym systemem zamykania. Wymiarami 206 CC odpowiada limuzynie, jedynie wysokość jest mniejsza o 6,1 cm w porównaniu z „bratem”. Dach 206 CC składa się dzięki innowacyjnemu, sterowanemu elektrohydraulicznie i bardzo cicho pracującemu systemowi kinematycznemu.
W konfiguracji coupé pojemność bagażnika wynosi 410 l, przy otartym dachu jedynie 175 l.
Do napędu służą dwa silniki. Pierwszy to 1,6-litrowy, szesnastozaworowy o mocy 80 kW (109 KM), który przeciętnie zużywa 7,0 l paliwa na 100 km. Na życzenie klienta silnik ten może zostać połączony ze sterowana elektronicznie automatyczną skrzynią biegów. Drugi wariant to znany już z Sport S16 2,0-litrowy, szesnastozaworowy silnik o mocy 100 kW (136 KM), który przyspiesza 206 CC do 210 km/h.
Peugeot 206 CC jest seryjnie wyposażane w ABS, cztery poduszki powietrzne, zamek centralny z pilotem, elektrycznie opuszczane i podnoszone okna z przodu i z tyłu i radio oraz odtwarzacz CD. W wariancie Platinum do wyposażenia seryjnego należą także automatyczna klimatyzacja i fotele obite skórą.
Peugeot 306
W aktualnej ofercie Peugeota 306 znajdują się dwa warianty nadwoziowe, które nie mogłyby chyba bardziej różnić się od siebie: Break i Cabrio. Przy ogólnej długości 4,34 m Peugeot 306 Break stanowi udany kompromis pomiędzy kompaktowymi wymiarami a przestronnym wnętrzem. Pojemność bagażnika 306 Break wynosi 442 l a przy złożonej kanapie tylniej nawet 1512 l. Peugeot 306 Break dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia: Présence, Prémium i Tendance. Wszystkie modele wyposażono w poduszkę powietrzną dla kierowcy oraz w deaktywowaną poduszkę powietrzną dla pasażera na przednim siedzeniu i poduszki boczne na przednich siedzeniach. Do pakietu bezpieczeństwa zaliczają się: ABS z elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBV), czujnik deszczu i reflektory przeciwmgielne. Komfort zapewniają elektrycznie podnoszone i opuszczane szyby z przodu i zamek centralny z pilotem.
Dostępnych jest w sumie pięć silników: trzy benzynowe i dwa oszczędne diesle. Przy "benzynowcach" klienci mogą wybierać pomiędzy 1,4 –litrowym o mocy 55 kW (75 KM), 1,6-litrowym o mocy 72 kW (98 KM) i 1,8-litrowym 16V o mocy 81 kW (110 KM). Diesle to 1,9-litrowy o mocy 51 kW (70 KM) i 2,0-litrowy HDi z systemem common-rail. HDi zadowala się przeciętnie 5,4 litrami paliwa na 100 km.
Peugeot 306 Cabrio przeznaczony jest dla czterech osób. We wszystkich wariantach wyposażenia tego auta seryjnie montowany jest elektrohydrauliczny system zamykania i otwierania dachu. Klienci mają do wyboru dwa silniki i trzy warianty wyposażenia. Silnik podstawowy to 1,6-litrowy agregat o mocy 72 kW (98 KM), który można łączyć z czterobiegową skrzynią automatyczną. 1,8-litrowy silnik o mocy 81 kW (110 KM) to topowy model w programie 306 Cabriolet. Model Platinum dopełnia przyjemności płynącej z jazdy w otwartym samochodzie poprzez skórzane wykończenia i podgrzewane przednie fotele.
Peugeot 307
Wraz z 307 dla Peugeota rozpoczyna się nowa era w klasie kompaktowej. Obszerne wnętrze, nadwozie o indywidualnym charakterze i liczne innowacyjne rozwiązania techniczne sprawiają, że Peugeot 307 wyznacza standardy w swojej klasie.
Ogólna długość 4,20 m, rozstaw kół 2,61 m i wysokość 1,51 m zapewniają nieprzeciętną ilość miejsca we wnętrzu. Silnie pochylona i zakrzywiona daleko ku przodowi przednia szyba nadaje 307 dynamicznego wyglądu. Oprócz niezwykle dużej przestrzeni we wnętrzu 307 odznacza się perfekcyjnym programem zapewnienia bezpieczeństwa. ESP i asystent hamowania alarmowego należą do wyposażenia seryjnego tak samo, jak ABS, przednie i boczne poduszki powietrzne. Poza tym 307 dysponuje kurtynami powietrznymi, które chronią podczas bocznego zderzenia także pasażerów na tylnej kanapie. Na obu przednich siedzeniach "spinal care system" zabezpiecza przed uszkodzeniami szyi, dodatkowo aktywna podpora stopy zabezpiecza lewą nogę kierowcy przed zranieniem.
Oferta silnikowa obejmuje cztery warianty. Podstawowy to silnik 1,6-litrowy benzynowiec 16V o mocy 80 kW (109 KM). Zużywa on przeciętnie 7,2 l benzyny na 100 km. Bardzo dynamiczny jest 2,0-litrowy silnik 16V o mocy 100 kW (136 KM). Rozpędza on 307 do 205 km/h.
Oprócz dwóch silników benzynowych do wyboru przedstawia się klientowi także dwa silniki HDi. Oba turbodiesle z wtryskiem bezpośrednim pracują w technice common rail. 2,0-litrowy osiąga moc 66 kW (90 KM) i zużywa przeciętnie 5,2 l paliwa na 100 km. Drugi przy takiej samej pojemności dysponuje mocą 79 kW (107 KM). Szczególna cecha tego napędu: jest to pierwszy w świecie diesel w klasie kompaktowej, który został wyposażony w system filtrów cząstek smolistych (FAP Filtre à Particules).
307 oferuje sześć wersji wyposażenia: Présence, Esplanade, Tendance, Prémium, Sport i Platinum. Poza tym dostępnych jest pięć różnych rodzajów wnętrza: "Cèdre", "Cobalt", "Diamant", "Ivoire" i "Titane".
Peugeot 406
Dzięki obszernemu wyposażeniu seryjnemu i nowoczesnej ofercie silnikowej Peugeot 406 jest atrakcyjną alternatywą w segmencie klasy średniej. Swój uniwersalny charakter potwierdza jako czterodrzwiowy Limousine, pięciodrzwiowy Break i fascynujące Coupé.
Na IAA pojawią się: nowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim o pojemności 2 litrów i mocy 103 kW (140 KM) oraz 2-litrowy HDi z systemem filtrów cząstek smolistych FAP i o mocy 79 kW (107 KM). Spektrum mocy silników 406 mieści się pomiędzy 66 kW (90 KM) a 152 kW (207 KM). Oprócz wersji podstawowej Esplanade dostępne są wersje wyposażenia Prémium, Sport i Platinum. Wszystkie modele są zaopatrzone w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu oraz boczne poduszki. Poduszkę powietrzną dla pasażera na przednim siedzeniu można zdeaktywować. ABS i czujnik deszczu należą oczywiście również do wyposażenia seryjnego. Poza tym asystent hamowania awaryjnego dba o to, aby w sytuacjach alarmowych siła układu hamulcowego zwiększała się automatycznie i skracała drogę hamowania. Szczególnie podczas dłuższych podróży odczujemy podwyższony komfort, dzięki należącej do wyposażenia seryjnego klimatyzacji i systemowi audio obsługiwanemu poprzez przyciski w kolumnie kierowniczej. Elektrycznie podnoszone i opuszczane szyby z przodu, zamek centralny z pilotem i komputer pokładowy dopełniają wyposażenia seryjnego 406.
Podstawowy silnik przy 1,8 litra pojemności posiada moc 85 kW (116 KM). Dynamiczną jazdę umożliwia 2,0-litrowy 16V o mocy 100 kW (136 KM). Wprowadzony w zeszłym roku 2,2-litrowy silnik o mocy 116 kW (158 KM) odznacza się wysoką kulturą pracy. Topowym silnikiem w ofercie jest V6 o pojemności 3 litrów i mocy 152 kW (207 KM). Wysoka kultura pracy i pewne wykorzystanie mocy należą do jego zalet. Peugeot 406 V6 jest wyposażany w ESP. Oprócz tego do oferty silnikowej należą trzy turbodiesle z wtryskiem bezpośrednim common rail. Najlepszym z nich jest 2,2-litrowy o mocy 98 kW (133 KM) z filtrem cząstek smolistych FAP. Pozostałe silniki HDi dysponują pojemnością 2 litrów. Model podstawowy, 406 Esplanade HDi ma moc 66 kW (90 KM), silniejsze warianty 406 Premium, Sport i Préstige dysponują w formie zaprezentowanej na IAA mocą 79 kW (107 KM) i są seryjnie wyposażane w filtr cząsteczek.
406 Kombi, przedłużone w porównaniu z Limousine o 17 cm (do 4,74 m), zachwyca harmonijną linią. Bagażnik ma pojemność 526 l, po złożeniu asymetrycznie dzielonej tylnej kanapy wrasta do imponujących 1741 l. Elegancja, jaką demonstrowały już Limousine i Break w Peugeocie 406 Coupé znajduje swe ukoronowanie. Fascynujące linie karoserii Coupé stworzyło renomowane włoskie studio Pininfarina. Przedsiębiorstwo to, które od ponad 40 lat współpracuje z Peugeotem, przejęło także produkcję 406 Coupé. Dla 406 Coupé przeznaczono trzy mocne napędy: 2,0-litrowy, szesnastozaworowy o mocy 100 kW (136 KM), trzylitrowy V6 o mocy 152 kW (207 KM) i 2,2-litrowy HDi o mocy 98 kW (133 KM) z filtrem cząsteczek FAP, który w Coupé tworzy wyjątkową kombinację elegancji i wydajności.
Peugeot 607
Peugeot 607 to nowy model topowy francuskiej marki. Luksusowa limuzyna oferuje wyposażenie, które podnosi ponad przeciętną komfort i bezpieczeństwo. Oprócz topowego napędu – 3-litrowego V6 o mocy 152 kW (207 KM), dostępny jest także 2,2-litrowy HDi , który jako pierwszy na świecie silnik diesla stosowany w samochodzie osobowym został wyposażony w filtr cząsteczek FAP. HDi odznacza się mocą 98 kW (133 KM) i niezwykłym momentem obrotowym 317 Nm przy 2000 obr/min. HDi z Peugeot 607 zużywa przeciętnie tylko 6,7 l paliwa na 100 km.
2,2-litrowy czterocylindrowy silnik o mocy 116 kW (158 KM) jest również silnikiem bardzo ekonomicznym. Wszystkie motory są dostępne z pięciobiegową skrzynią ręczną lub czterobiegową skrzynia automatyczną. Skrzynia automatyczna może być także obsługiwana ręcznie. Pakiet bezpieczeństwa Peueota 607 jest wzorcowy. Oprócz przednich i bocznych poduszek powietrznych pasażerowie są chronieni przez poduszki powietrzne osłaniające okolice głowy, które rozwijają się także na tylnich siedzeniach. Wysokie bezpieczeństwo jazdy zapewnia ESP, asystent hamowania skraca w razie potrzeby drogę hamowania nawet o 25%.
Do obszernego wyposażenia seryjnego 607 należą między innymi: automatyczna kontrola ciśnienia w oponach, automatyczne włączanie i wyłączanie świateł krótkich, automatyczne włączanie systemu sygnalizacji alarmowej w przypadku awaryjnego hamowania i system audio z pilotem oraz regulacją głośności uzależnioną od prędkości pojazdu. Do wyposażenia seryjnego należą także: automatyczna klimatyzacja z indywidualną regulacją dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu, czujnik deszczu, tempomat, komputer pokładowy i elektryczna żaluzja przeciwsłoneczna na tylnej szybie. Oprócz bogato wyposażonego modelu podstawowego w Peugeocie 607 dostępne jest także luksusowe wyposażenie Privilége, posiadające radio z telefonem GSM, boczne szyby ze szkła zespolonego i alarm antywłamaniowy. Dostępne są także cztery wersje wnętrza: Diamant, Ivoire, Ebène i Titane.
Peugeot 806
Oferować dużo przestrzeni, nie zajmując dużo przestrzeni – to hasło, jakie przyświecało konstruktorom Peugeot 806. Francuska obszerna limuzyna ma 4,45 m długości, lecz mieści jednocześnie do 8 osób. Dzięki obu bocznym drzwiom przesuwnym dostęp do tylnych foteli jest znacznie ułatwiony. Dwa silniki, jeden benzynowy i jeden turbodiesel HDi napędzają Peugeota 806. Innowacyjny diesel wykorzystujący technikę common-rail o mocy 80 kW (109 KM) zwraca uwagę dobrymi osiągami i ekonomicznością. Wyskoki maksymalny moment obrotowy 250 Nm dostępny już przy 1750 obr/min. Przeciętnie ten HDi zużywa 7,0 l paliwa na 100 km.
Do wyboru jest także 2,0-litrowy benzynowiec o mocy 100 kW (136 KM). Przeciętne zużycie paliwa w tym przypadku ogranicza się do 9,2 l na 100 km. W połączeniu z silnikiem benzynowym można zamówić także sterowaną elektronicznie automatyczną skrzynię biegów.
Klienci mogą w 806 wybierać pomiędzy wariantami wyposażenia: SR, Esplanade i Prémium. Elementem wspólnym dla wszystkich jest bogate wyposażenie podstawowe z poduszkami powietrznymi dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu, ABS i uzależnione od ilości obrotów silnika hydrauliczne wspomaganie kierownicy. Poza tym użytkowanie 806 uprzyjemniają: zamek centralny, elektrycznie podnoszone i opuszczane szyby i kierownica ustawiana w płaszczyźnie pionowej.
Peugeot Partner
Partner pokazuje, w jak perfekcyjny sposób można zaspokoić potrzebę dużej przestrzeni we wnętrzu kompaktowych wymiarów. Wartości użytkowe oraz komfort sprawiają, że to mierzące 4,11 m i dostępne w dwóch wersjach – Kombi i Combispace auto cieszy się szczególnym zainteresowaniem młodych rodzin.
Wszystkie modele są seryjnie wyposażone w boczne drzwi przesuwne po prawej stronie samochodu oraz w dzieloną, składaną tylną kanapę z trzema zagłówkami i trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa. Opcjonalnie dostępne są także drzwi przesuwne po lewej stronie. Kombi i Combispace dysponują ABSem i poduszkami powietrznymi dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu.
Partner Kombi posiada dwuczęściowe drzwi tylne. Opcjonalnie dostępna jest także duża tylnia klapa, która w Combispace należy do wyposażenia seryjnego. Za nią ukrywa się wielka przestrzeń bagażowa: 624 l. Po złożeniu tylnej kanapy powstaje przestrzeń, w której zmieści się 2800 l. Partner posiada także wiele innych praktycznych rozwiązań. Pod siedzeniem pasażera na przedzie samochodu znajduje się szuflada na różne akcesoria. Combispace pokazuje jak dobrze przemyślano aranżację wnętrza poprzez dodatkowe schowki nad szybą przednią i w podłodze auta.
W Peugeocie Partner dostępne są cztery silniki. Partner Kombi i Combispace standardowo wyposażane są w 1,4-litrowy silnik benzynowy o mocy 55 kW (75 K). Poza tym dostępny jest oszczędny silnik diesla o pojemności 1,9 l i mocy 51 kW (70 KM). Wyłącznie w Combispace dostępny jest 1,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 80 kW (109 KM). W Combispace dostępny jest także HDi o mocy 66 kW (90 KM).
Partner okazuje się także właściwym pojazdem do spędzania czasu wolnego, co udowadnia wersja Liberté. Model ten odznacza się większym prześwitem pomiędzy podwoziem a drogą, bocznymi listwami ochronnymi, blachą chroniącą silnik i wzmocnionymi zderzakami.