...w postaci samochodu koncepcyjnego podczas ostatniego Salonu samochodowego we Frankfurcie, pojawia się teraz, aby odświeżyć oferty SW i kombi Peugeot’a 307, który dzięki swej atrakcyjności i innowacyjności zyskał w ciągu 6 - ciu lat blisko 900 000 klientów.
Model Peugeot 307 SW był inspiratorem nowej koncepcji, oryginalnej i niepowtarzalnej, który odniósł sukces dzięki licznym zaletom, takim jak: przyjemność prowadzenia, jakość przebywania w samochodzie, funkcjonalność i pojemność. Trafił on w gusta klientów, którzy racjonalnie nie identyfikowali się z hatchbackiem, a koncepcyjnie nie odnajdywali się w samochodach jednobryłowych z segmentu M1.
Klientów, którzy poszukiwali samochodu dużego i praktycznego, ale także takiego, który służy rozrywce, spotkaniu z przyjaciółmi, wspólnemu podróżowaniu, a przede wszystkim klientów, którzy są przywiązani do pewnego wyobrażenia o estetyce i przyjemności prowadzenia samochodu.
Tak jak 308 hatchback, sylwetka SW korzysta z silnych punktów programu "T7": podwyższonej sylwetki nadwozia gwarantującej maksimum przestronności, doświetlenia wnętrza i widoczności, docenionej pod względem oryginalnej stylistyki, starannie dopracowanych szczegółów widocznych na pierwszy rzut oka, jakości użytkowej pojazdu oraz najwyższej jakości zachowania na drodze i doskonałego poziomu bezpieczeństwa.
Peugeot 308 SW kontynuuje i doskonali rozwiązania, które przyczyniły się do sukcesu poprzedniego modelu, takie jak: przeszklony panoramiczny dach (większy o 27%; o powierzchni całkowitej 1,68 m2), udoskonalona modularność, czy praktyczna otwierana tylna szyba. Tak wiele dodatkowych i niepodważalnych zalet, aby sprostać oczekiwaniom i różnorodnym wymaganiom stawianym przez użytkowników tego modelu. Wyposażony w te wszystkie atuty, model 308 SW zapewnia dużo więcej użytkownikowi niż tylko przyjemność w czasie jazdy - on mnoży tę przyjemność na wiele sposobów.
Na zewnątrz, w 308 SW udało się zharmonizować wyjątkowo wyrazisty i dynamiczny przód, znany już z modelu 308 hatchback, z tylną częścią nadwozia o bardzo oryginalnym kształcie.
Wewnątrz, kształt deski rozdzielczej jest identyczny jak w modelu 308 hatchback i doskonale współgra z całym wnętrzem, wywołując miłe skojarzenia. Jej mocno pochylony kształt oraz płynny, elegancki i wysokiej jakości styl podkreślają wrażenie przestronności i ogólnej wygody.
Element wyróżniający model 308 SW, to imponujących rozmiarów panoramiczny szklany dach, który rozpościera się nad pasażerami drugiego, a nawet trzeciego rzędu siedzeń. Zwiększa tym samym całą przeszkloną powierzchnię samochodu do 5,58 m2.
Inny ważny element, który wpływa na odczuwanie przyjemności podczas jazdy to akustyka, której doskonałe parametry zostały już docenione w wersji hatchback. Niski poziom hałasu wewnątrz samochodu, daje pasażerom możliwość swobodnej konwersacji, a przez to odgrywa istotną rolę w ogólnym komforcie pasażerów.
Wreszcie, modularność. Została szczególnie dopracowana, tak aby pomóc w dostosowaniu pojazdu, w sposób prosty i skuteczny, do wszystkich potrzeb jego pasażerów. Dlatego też wszystkie tylne siedzenia z drugiego rzędu są niezależne, łatwo składane i o identycznych wymiarach, tak aby zaoferować wiele kombinacji wewnątrz kabiny pojazdu.
Inny przykład możliwości konfigurowania "siedmiu miejsc" to możliwość zainstalowania w trzecim rzędzie dwóch dodatkowych specyficznych foteli lub złożenia wszystkich tylnych siedzeń, dzięki czemu całość tworzy zupełnie płaską przestrzeń transportową do łatwego załadunku.
Oferta modelu 308 SW z silnikiem benzynowym zawiera jednostki napędowe VTi i THP powstałe w wyniku kooperacji grupy PSA Peugeot Citroën i BMW Group:
- 1.4 l VTi 70 kW (≈ 95 KM), 136 Nm, z 5 biegową ręczną skrzynią biegów (dostępny od lata 2008),
- 1.6 l VTi 88 kW (≈ 120 KM), 160 Nm, z ręczną 5 biegową skrzynią biegów,
- 1.6 l VTi 88 kW (≈ 120 KM), 160 Nm, z automatyczną 4 biegową skrzynią biegów (dostępny od lata 2008),
- 2.0 l BioFlex 107 kW (≈146 KM), 208 Nm, z ręczną 5 biegową skrzynią biegów (dostępny od lata 2008, wartości z E85, w trakcie homologacji),
- 1.6 l THP 110 kW (≈ 150 KM), 240 Nm, z ręczną 6 biegową skrzynią biegów,
- 1.6 l THP 103 kW (≈ 140 KM), 240 Nm, z automatyczną 4 biegową skrzynią biegów,
- 1.6 l THP 128 kW (≈ 175 KM), 240-260 Nm, z ręczną 6 biegową skrzynią biegów (dostępny od lata 2008).
Oferta modelu 308 SW w wersji z silnikiem diesla składa się z jednostek wyposażonych we wtrysk bezpośredni HDi:
- 1.6 l HDi 66 kW (≈ 90 KM), 215 Nm, z ręczną 5 biegową skrzynią biegów (dostępny od lata 2008),
- 1.6 l HDi FAP 80 kW (≈ 110 KM), 240-260 Nm, z ręczną 6 biegową skrzynią biegów,
- 2.0 l HDi FAP 100 kW (≈ 136 KM), 320-340 Nm, z ręczną 6 biegową skrzynią biegów,
- 2.0 l HDi FAP 100 kW (≈ 136 KM ), 320-340 Nm, z automatyczną 6 biegową skrzynią biegów.