W 39 edycji konkursu, w którym producenci zmagają się o renomowany już tytuł "Auta Roku" jury – 55 dziennikarzy fachowych z 21 krajów Europy – wyróżniło mianem "Auto Roku 2002" Peugeota 307. Peugeot wyprzedził w finale 7 innych modeli, które weszły do końcowej rozgrywki po wstępnej selekcji 29 nowości na rynku.
Jest to już trzeci tego typu tytuł, jaki przyznano Peugeotowi, po modelu 504 w roku 1969 i 405 w roku 1988. Dla Peugeota wyróżnienie to oznacza uznanie dla innowacyjności koncernu. 307 ze swoją nowoczesną koncepcją zagospodarowania przestrzeni wewnątrz auta i silną osobowością reprezentuje najsilniej obsadzony przez konkurencję segment klasy kompaktowej.
W ciągu niecałych siedmiu miesięcy od wprowadzenia na rynek 307 zdążył oczarować klientów swą wyjątkowością. Na całym świecie – w ponad 90 krajach - sprzedano już 250 000 tego modelu – mimo, że występuje na razie tylko jako hatchback a jej oferta silnikowa znajduje się jeszcze w rozbudowie. Peugeot oczekuje zaś, że do końca roku ilość ta zwiększy się do 300 000. Peugeot cały czas rozbudowuje jednak swoją ofertę – należą do niej także np. zaprezentowany niedawno na IAA we Frankfurcie model 307 SW. Peugeot przewiduje, że w przyszłym roku sprzedaż sięgnie 550 000. W ten sposób ma przebić swoje dotychczasowe wyniki w klasie kompaktowej.
Do końca października Peugeot 307 zdobył 72 000 klientów we Francji, prawie 20 000 w Wielkiej Brytanii, 18 000 w Hiszpanii i 13 000 we Włoszech. Udział 307 wyposażonych w diesla w sprzedaży sięga już 50%. Analitycy Peugeota liczą nawet na zwiększenie tej proporcji do 60% do końca roku na korzyść silników HDi, z których jeden wyposażony jest w filtr cząsteczek smolistych FAP.