W lipcu ubiegłego roku modele Peugeot 407 i 407 SW zostały zmodernizowane. Styl, jak zwykle dynamiczny, został jedynie subtelnie podretuszowany, by zyskać na elegancji, sile i jakości. Ich zalety zostały wzbogacone w zakresie komfortu wewnętrznego, wyposażenia (wspomaganie parkowania z przodu, nowa telematyka WIP i WIP Com) oraz w zakresie napędu, dzięki jeszcze bardziej oszczędnemu silnikowi 2.0 l HDi FAP (5,6l /100km i 150 g/km CO2), o mocy 103 kW (140 KM). Silnik ten odpowiada normom Euro 5.
Pakiet techniczny sprzyjający zmniejszeniu zużycia i zwiększeniu przyjemności z jazdy
Dostosowanie układu kierowniczego elektro-hydraulicznego w Peugeot 407 1,6 HDi FAP przyczynia się głównie do efektywności ochrony środowiska. Jego wspomaganie jest sterowane przez zespół elektropompy (GEP) hydraulicznej, która zmienia siłę wspomagania w zależności od szybkości samochodu, szybkości obrotu kierownicy i temperatury oleju w układzie kierowniczym. W ten sposób układ kierowniczy, zastosowany w całej gamie 407 (oprócz silnika sześciocylindrowego), optymizuje zużycie paliwa w porównaniu z klasycznym hydraulicznym układem kierowniczym napędzanym przez silnik. Ponadto, dzięki ciągłej adaptacji wysiłku kierującego, oferuje mu maksymalną precyzję prowadzenia i wyczucie pomagające przy manewrach na parkingu przy niewielkich prędkościach.
Inny kluczowy czynnik to przeprowadzona modernizacja silnika 1,6 l HDi w celu znacznej redukcji emisji CO2. Peugeot 407 otrzymał również nowe opony gamy Michelin Energy Saver 205/60 R16 H o obniżonym współczynniku tarcia. Należy zwrócić uwagę, że adaptacja do 129 g/km CO2 została osiągnięta bez ewolucji przełożenia głównego. Poziomy osiągów i przyspieszenia pozostały te same.