W Paryżu nareszcie zaprezentowano wersję seryjną Peugeota 206 CC, projekt którego poznaliśmy już w roku 1988. Auto to ma pójść w ślady kabrioletów i modeli coupé z serii 203, 403, 404 i 504 oraz kabrioleta 306 i coupé 406. Ogólny koncept 206 CC zapożyczono ze słynnego 402 Eclipse z lat trzydziestych. Skrót CC oznacza coupé cabrio, gdyż samochód ten można w mig przekształcić z wersji coupé w kabriolet podobny do roadstera. 206 CC ma wymiary zbliżone do 206 - długość 3,835 m, szerokość 1,673 m, rozstaw osi 2,442 m. Starszy brat 206 CC jest jednak wyższy o 6,1 cm - ale przy wersji coupé zmniejszenie wysokości (do 1,373 m) jest raczej cechą naturalną.
Dach 206 CC wyposażono w bardzo sprytną funkcję - można go złożyć dzięki elektrohydraulicznemu mechanizmowi. Po odbezpieczeniu dachu wystarczy tylko przycisnąć odpowiedni guzik a zamknięte coupé przekształci się w otwarty kabriolet. Cztery boczne szyby chowają się automatycznie a klapa bagażnika otwiera do tyłu aby przyjąć złożony dach i ponownie się zamknąć. Pokrywę bagażnika można naturalnie również otworzyć w konwencjonalny sposób, aby zapakować do niego bagaż. W konfiguracji coupé bagażnik ma pojemność 410 l, przy otwartym dachu tylko 175 l. W praktyce oznacza to że w kabriolecie w bagażniku pozostaje jedynie tyle miejsca, aby pod złożony dach wsunąć małą walizkę.
Pod maską 206 CC znajdziemy jeden z dwóch mocnych silników benzynowych. Nowy 1,6-litrowy silnik z 16 zaworami ma objętość skokową 1600 cm³ i moc 80 kW (109 KM) przy 5750 obr/min. maksymalny moment obrotowy 147 Nm silnik osiąga przy 4000 obr/min. Rowija prędkość maksymalną 193 km/h i zużywa przy tym przeciętnie 6,9 l paliwa na 100 km. Drugi model silnika to znany z S16 2,0-litrowy silnik z 16 zaworami. Posiada moc 100 kW (136 KM) i potrafi rozpędzić 206 CC do 204 km/h. Sprint od 0 do 100 km/h zabiera mu 9,3 sek. Ogólne zużycie paliwa według danych Peugeota to przeciętnie 8 l/100 km. Odpowiednio do potencjału silnika 206 CC wyposażono także w osie i hamulce takie jak w 206 S16. Dodano do tego przystosowane do pojazdu stabilizatory. Cztery hamulce tarczowe, ABS i elektroniczny dystrybutor siły hamowania (EBV) także należą do wyposażenia seryjnego.
Aby zapewnić optymalną sztywność karoserii całkowicie przedefiniowano strukturę karoserii i wzmocniono ją w okolicach podłogi nadwozia i kolumn McPersona. We wnętrzu auta Peugeot zadbał o to, aby pokrycia przednich siedzeń współgrały ze sobą kolorystycznie i aby miały one sportowy wygląd. Na tylnych siedzeniach dorośli będą mieli kłopoty z wyciągnięciem nóg i usadowią się w miarę wygodnie tylko wtedy, gdy przednie siedzenia zostaną przesunięte maksymalnie do przodu.
206 CC z 1,6-litrowym silnikiem posiada następujące wyposażenie:
- ABS
- cztery poduszki powietrzne (poduszka pasażera na przednim siedzeniu z możliwością deaktywacji)
- elektryczna obsługa składanego dachu
- hydraulicznie wspomagany układ kierowniczy
- sportowe siedzenia
- reflektory z przejrzystym kloszem
- reflektory przeciwmgielne
- elektrycznie podgrzewane i ustawiane lusterka zewnętrzne
- opuszczane elktrycznie szyby z przodu i tyłu
- zamek centralny z pilotem
- radio z odtwarzaczem CD
- chromowaną rurę wydechową
206 CC z silnikiem 2,0-litrowym dysponuje poza tym:
- alufelgami "Ouragan"
- zderzaki z powiększonymi wlotami powietrza
Najbogatsza wersja wyposażenia dostępna zarówno z jednym, jak i drugim silnikiem oferuje dodatkowo:
- skórzane siedzenia
- pokrytą skórą kierownicę
- pedały aluminiowe
- aluminiowe elementy dekoracyjne na gałkach, klamkach drzwi i progach
- klimatyzację
- podgrzewane siedzenia przednie
- atermiczną szybą przednią
- alufelgi (15-calowe) przy silniku 1,6-litrowym
W wersji 1,6-litrowej 206 CC porusza się na 15-calowych kołach z oponami o formacie 185/55R15V, przy 2,0-litrowej wersji silnika na 16-calowych kołach aluminiowych z oponami 205/45R16W.