3008-ka nawiązuje do wszystkich istniejących światów: ma trochę z SUVa, z monospace'a i trochę z hatchbacka. Powstały w wyniku tej krzyżówki samochód bierze z oryginałów ich najlepsze cechy dodając kilka zupełnie nowych technologii (m.in. Dynamic Rolling Control, Grip Control), które pozwalają na połączenie cech uważanych często za przeciwstawne (przyjemność z jazdy "wysokim" samochodem, lepsza motoryczność z poszanowaniem środowiska naturalnego…).
Dzięki takiemu nonkonformistycznemu połączeniu i zdecydowaniu stylistycznemu 3008-ka, zaprojektowana jako pojazd terenowy, wnosi oryginalne rozwiązania i wielofunkcyjność optymalną dla Klientów poszukujących jednocześnie nowoczesności, praktyczności i przyjemności z jazdy. Opiekuńcza, wielofunkcyjna i potrafiąca dowartościować, 3008-ka crossover odkrywa, pod każdym względem, nowe terytoria samochodowego świata.
Peugeot 3008 - crossover dzięki swojej architekturze i stylowi zewnętrznemu łączącemu różne typy samochodów
Architektura 3008-ki zdołała połączyć zwartą sylwetkę z dużą wysuniętą szybą z elementami zapożyczonymi od modeli typu SUV, takimi jak regulowana podłoga bagażnika (typu hobby), opływowy kształt szyb bocznych, wysoka pozycja kierowcy.
Styl pojazdu jeszcze bardziej podkreśla połączenie różnych typów samochodów. Wyważone proporcje, linie łączące dynamikę z solidną sylwetką sugerują nowoczesną koncepcję. Z przodu geny Peugeot zostały przeprogramowane, aby dostosować pojazd do nowych wymiarów, zaś z tyłu szerokie rzeźbione boki powodują, że wizualnie samochód wydaje się przylegać do drogi. Dla niektórych typów wykończenia samochód jest wyposażony w elementy dekoracyjne „off-road", ze wstawkami na przednim i tylnym zderzaku, progach i lusterkach bocznych.
Peugeot 3008 - crossover wewnątrz pozwalający dowartościować się każdemu pasażerowi, modułowy i nowoczesny
Pod tą przestronną karoserią kierowca zajmuje miejsce w ergonomicznym i szczególnie dopracowanym kokpicie przywołującym świat wysokiej jakości modeli coupe i przypominającym kokpit samolotu.
Pasażerowie mają do dyspozycji przestronną kabinę pasażerską, niezwykle komfortową (pod względem położenia, siedzeń i akustyki), gdzie każdy odnajdzie naturalnie swoje miejsce. Dla większej jasności i lepszej widoczności samochód jest wyposażony w szeroki dach szklany o powierzchni 1,60 m2.
Jego wnętrze Multiflex może być do woli przekształcane dzięki trzem pozycjom podłogi i składanym oparciom tylnych siedzeń. Kiedy siedzenia są złożone, dzięki złożeniu oparć przedniego siedzenia, otrzymamy w 3008-ce idealnie płaską podłogę od bagażnika aż po deskę rozdzielczą. Jej ładowność zmienia się od 512 l (lub 432 dm3 wg normy VDA) do 1 604 l (lub 1 241 dm3 VDA), przy złożonych tylnych siedzeniach za siedzeniami przednimi.
Dla dodatkowej wygody, jak również dla bezpieczeństwa wszystkich, kierowca może korzystać z unikalnych technologii niedostępnych dotychczas na rynku, zarówno w wyposażeniu seryjnym, jak i w opcji:
- system head-up display,
- Distance Alert (pozwalający na przestrzeganie odpowiedniego odstępu między pojazdami w zależności od prędkości),
- elektromechaniczny hamulec postojowy,
- wspomaganie przy ruszaniu na wzniesieniu,
lub gama systemów telematycznych z nawigacją (WIP Nav lub WIP Com 3D).
Peugeot 3008 - crossover dzięki unikalnemu wrażeniu z jazdy i inteligentnemu napędowi "off-road"
Dzięki wiedzy producenta i użytym technologiom, 3008-ka oferuje zalety jezdne godne najlepszych hatchbacków, co było początkowo prawdziwym wyzwaniem dla wysokiego samochodu wielkopojemnego.
Użyto wszelkich środków, aby zapewnić pierwszorzędną przyczepność nie rezygnując z komfortu pasażerów. 3008-ka ma ambicje, aby stać się nowym symbolem w świecie pojazdów kompaktowych jeśli chodzi o przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo czynne. Wraz z doskonałą sztywnością nadwozia zawieszenie przednie jest typu pseudo McPherson, natomiast tylne ma belkę skrętną.
Połączony z dwoma wydajnymi silnikami (1,6 l THP i nowym 2,0 l HDi FAP) system Dynamic Rolling Control, znajdujący się na tylnym zawieszeniu, redukuje wahania wokół osi wzdłużnej zachowując jednocześnie optymalny komfort amortyzacji.
Inna proponowana innowacja: system Grip Control, składający się ze starannie zaprojektowanego systemu antypoślizowego i odpowiednich opon Mud & Snow, pozwala zoptymalizować motoryczność obu kół przednich 3008-ki i dostosować ją do prawdziwej jazdy "off-road". Kierowca ma do dyspozycji pokrętło, za pomocą którego może ustawić jeden z pięciu trybów: Standard, Śnieg, Każda droga (Błoto / Ziemia / Wilgotna trawa), Piasek i ESP off.
Peugeot 3008 - crossover dbający o ochronę środowiska
Od początku projektu poszukiwania najlepszych rozwiązań dotyczących ochrony środowiska były największą troską, zwłaszcza, że chodziło o samochód typu crossover.
Szczególnie zajęto się właściwościami aerodynamicznymi (współczynnik Cx wynosi jedynie 0,296), zastosowano rozwiązania mające na celu zmniejszenie masy (lekkie materiały, spawanie laserowe), a opony Michelin o niskim oporze toczenia (doświadczen}ia z pracy nad modelem 308) zostały zamontowane w większości wersji.
Sercem eko-efektywności jest sześć silników wyposażonych w najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne na rynku, zarówno jeśli chodzi o silniki benzynowe (1,6 l VTi i THP, jak i silniki Diesla (1,6 l i 2,0 l HDi połączone z filtrem cząstek stałych). W najbardziej ekologicznej wersji zanotowano zużycie paliwa w granicach 4,9 l / 100 km lub 130 g/km CO2. W 2009, oferta modelu 3008 będzie dostępna w następujących konfiguracjach:
Silniki diesela HDi FAP:
- 1,6 l HDi FAP 80 kW (110 KM), 240 Nm, mechaniczna skrzynia biegów z sześcioma przełożeniami – CO2: 137 g/km
- 1,6 l HDi FAP 80 kW (110 KM), 240 Nm, mechaniczna skrzynia biegów sterowana elektronicznie z sześcioma przełożeniami – CO2: 130 g/km (1)
- 2,0 l HDi FAP 110 kW (150 KM), 340 Nm, mechaniczna skrzynia biegów z sześcioma przełożeniami – Euro 5, CO2: 146 g/km (Model dostępny od lata 2009)
- 2,0 l HDi FAP 120 kW (163 KM), 340 Nm, automatyczna skrzynia biegów z sześcioma przełożeniami – Euro 5, CO2: 176 g/km (2)
Silniki benzynowe:
- 1,6 l VTi 88 kW (120 KM), 160 Nm, mechaniczna skrzynia biegów z pięcioma przełożeniami – Euro 5, CO2: 165 g/km
- 1,6 l THP 110 kW (150 KM), 240 Nm, mechaniczna skrzynia biegów z sześcioma przełożeniami – CO2: 176 g/km, puis 1,6 l THP 115 kW (156 ch), 240 Nm, mechaniczna skrzynia biegów z sześcioma przełożeniami – Euro 5, CO2: 170 g/km (Dostępność od jesieni 2009, dane niehomologowane)
Wreszcie od 2011 3008-ka będzie pierwszym samochodem grupy PSA Peugeot Citroen, który będzie wykorzystywał technologię HYbrid4, jaka została przedstawiona dla konceptu Prologue HYbrid4 podczas ostatniego Salonu Samochodowego w Paryżu. Technologia ta, będąca prawdziwym przełomem, jeśli chodzi o zużycie paliwa i emisję CO2 (rzędu -35 %), pozwala czterem kołom również na używanie silnika termicznego HDi FAP napędzającego oś przednią i tylnego napędu za pomocą silnika elektrycznego. Ten ostatni pozwala również na jazdę jedynie na napędzie elektrycznym, czyli bez emisji szkodliwych spalin.
Peugeot 3008 - bezpieczny crossover
3008-ka została tak zaprojektowana, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo we wszystkich aspektach:
- bezpieczeństwo aktywne jest zagwarantowane przez wysokie wymagania w zakresie zachowania się na drodze;
- bezpieczeństwo pasywne, opiera się na zoptymalizowanej konstrukcji (wyposażonej w pochłaniacz siły uderzenia z przodu lub pochłaniacz typu Boge Wagon) i skutecznych urządzeniach przytrzymujących (6 poduszek powietrznych).
Peugeot 3008 - crossover o wielkich ambicjach
Dzięki procedurom wdrożonym od czasu pojawienia się 308-ki zarówno jakość dostrzegalna, jak i ta użytkowa były celem podczas fazy projektowania, wdrożenia i produkcji modelu 3008.
Obecnie realizowany jest plan przejechania 3 000 000 kilometrów, aby zebrać wszystkie informacje niezbędne do poprawienia jakości przy wypuszczeniu pojazdu na rynek. Na każdym etapie produkcji wprowadzono więc liczne i bardzo dokładne kontrole jakości.
Wymagania jakościowe na każdym poziomie będą miały pozytywny wpływ na trwałość, niezawodność i koszty utrzymania 3008-ki.
Będzie miała ona bezpośredni wpływ na tzw. "całkowity koszt posiadania" (z ang. TTO Total Cost of Ownership), który jest ważnym czynnikiem dla wielu kupujących, zwłaszcza dla Klientów flotowych.
Koszt użytkowania i wartość rezydualna pojazdu będą zależały również od atrakcyjności samochodu, od jego eko-efektywności oraz od kosztów napraw, od parametrów, które w 3008-ce mają solidne podstawy.
Peugeot 3008 - crossover z prostym i spójnym wyposażeniem
Gama 3008 będzie oferowana w trzech wykończenia. Aby zaoferować najszerszy możliwy wybór, proponowanych jest dziewięć odcieni karoserii i, w zależności od poziomu, dwa typy wystroju wnętrza: Tramontane (szary antracyt) lub Guerande (szaro-niebieski). Są one dostępne z siedzeniami z tkaniny, ze skóry, ze skóry «integral » wraz z pokrytą skórą deską rozdzielczą.