Elegancja, kreatywność, wysoka technologia, innowacje koncepcyjne: cechy te wyrażają się w 32 dostępnych samochodach seryjnych, concept-cars i prototypach, które zostaną przedstawione na powierzchni ekspozycyjnej wynoszącej 2 900 m2.
To wielkie jesienne spotkanie motoryzacyjne jest dla Peugeot okazją do potwierdzenia, że ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2 jest podstawowym celem jego polityki produkcyjnej: zaproponowanie już dziś atrakcyjnej konkurencyjnej i ekologicznej oferty oraz przygotowanie się na przyszłe wyzwania dzięki innowacyjnym technologiom.
Peugeot jest wynalazcą i liderem w produkcji filtra cząstek stałych: od początku dziesięciolecia, ponad 2,1 milionów samochodów Marki z silnikiem HDi zostało w niego wyposażonych.
Peugeot figuruje dzisiaj jako jeden z europejskich liderów w produkcji pojazdów o niskim zużyciu paliwa i niskiej emisji CO2. Osiągnięcie to zostanie przedstawione podczas salonu we Frankfurcie poprzez prezentację pięciu propozycji silników "low emission" będących w produkcji seryjnej, w których poziom emisji jest szczególnie niski w swojej kategorii: 207 " 99 g", 107 "106 g"», 308 Hatchback " 120 g", 3008 "130 g" i 407 "129 g".
Oprócz powrotu do oferty samochodu miejskiego "elektrycznego" od końca 2010 i zastosowania w produkcji seryjnej systemu STOP & START drugiej generacji w 2011 roku, Peugeot przygotowuje wizję przyszłości, która - w okresie krótszym niż dwa lata - będzie w stanie pogodzić zużycie paliwa i nową przyjemność z jazdy.
Nowatorska technologia hybryda-diesel, nazywana HYbrid4, która narzuca się naturalnie w kontekście europejskiego rynku samochodowego, charakteryzującego się dużym współczynnikiem obecności silników Diesela, wykorzystuje przede wszystkim najlepszą wiedzę Grupy w dziedzinie silników HDi, pojazdów z napędem elektrycznym oraz innych części i systemów (sterowana ręczna skrzynia biegów z sześcioma przełożeniami, STOP & START).
Wybiera ona architekturę równoległą. Silnik HDi i silnik elektryczny, funkcjonując w sposób naprzemienny, zapewniają optymalną wydajność w zależności od tego, czy pojazd jest używany w ruchu miejskim, czy na trasie. Używane jednocześnie, oba silniki dają ogromną moc. Wynik: prawdziwa innowacja, jeśli chodzi o zużycie paliwa i emisję CO2, rzędu - 35 % w cyklu mieszanym, przy porównywalnych osiągach.
Rozwiązanie HYbrid4, w którym silnik jest umiejscowiony z tyłu pojazdu, zapewnia nową jakość – napęd na cztery koła, bez uszczerbku dla połączenia mechanicznego – i szerokie możliwości techniczne i ekonomiczne: gwarantuje łatwość adaptacji dzięki przedniej części pojazdu, która przystosowana jest dla różnych typów silników termicznych.
Ponieważ postęp zasługuje na to miano jedynie wtedy, kiedy może być dzielony przez jak największą liczbę osób, Peugeot zamierza rozwinąć gamę pojazdów HYbrid4, które zaoferują wspólnie, dzięki swoim osiągom i zachowaniu na drodze, prostemu i intuicyjnemu działaniu zespołu napędowego, nową przyjemność z jazdy połączoną z niezwykłymi osiągnięciami w dziedzinie ochrony środowiska.
Dwa pojazdy koncepcyjne, mające swoją światową premierę na ekspozycji Peugeot we Frankfurcie, dobrze ilustrują to pragnienie: wraz z modelem 3008 HYbrid4, którego prototyp wersji seryjnej oczekiwany jest na wiosnę 2011 oraz będącym w fazie opracowania modelem RCZ HYbrid4, Marka proponuje syntezę osiągów z ekologicznym zachowaniem.
5008: nowy profil monospace'a
Oczekiwania rynku stale rosną: tak też dzieje się w przypadku szerokiej kategorii aut kompaktowych, które są prawdziwym sercem europejskiego rynku, stanowiąc jego trzecią część. Od wielu lat jesteśmy świadkami pojawiania się nowych sylwetek i koncepcji odwołujących się do aut kompaktowych. Wychodząc naprzeciw tym zmianom, konstruktorzy powinni jak najlepiej odpowiedzieć na nowe oczekiwania, a zwłaszcza poszerzyć swoją ofertę.
W 2009 roku, bogatym w liczne premiery, Peugeot ilustruje tę tezę: po modelu 3008, crossover o silnej osobowości, który wkracza z powodzeniem w nowe obszary motoryzacji, o czym świadczy jego komercyjny sukces, który przekroczył wszelkie oczekiwania, model 5008 będzie miał swoją światową premierę we Frankfurcie.
Wraz z nowym modelem 5008, Peugeot proponuje zupełnie nową interpretację kompaktowego monospace'a, który optymalizuje cechy oczekiwane przez klientów tej kategorii. Pierwszy kompaktowy monospace Marki, o wysmukłym i aerodynamicznym stylu, oferuje bogate i obszerne wnętrze, przestronność, wygodną kabinę, modularność i wzorcową pojemność użytkową, zachowując jednocześnie przyjemność z jazdy na najwyższym poziomie.
Model 5008 to również zaawansowane technologie w dziedzinie bezpieczeństwa (wyświetlacz Head-up, Distance Alert, Inteligenta kontrola trakcji…), dynamiczne zachowanie na najwyższym poziomie bez uszczerbku dla komfortu 5 lub 7 potencjalnych pasażerów, kompletna i ekologiczna gama silników oraz urządzenia wspomagające prowadzenie najnowszej generacji.
We Frankfurcie Peugeot przedstawi również model 5008 wyposażony w funkcję dostępu Wi-fi. Urządzenie zainstalowane na pokładzie samochodu, akceptujące kartę SIM klienta, umożliwia, zarówno podczas jazdy, jak i postoju, korzystanie z połączenia internetowego. To nowe rozwiązanie ucieszy zarówno profesjonalistów, którzy będą mogli przekształcić swój samochód w przenośne biuro, jak również pasażerów, którzy poszukują praktycznych informacji oraz młodzież, która będzie mogła grać w sieci.
RCZ: skoncentrowane emocje...
Dwa lata po prezentacji podczas Salonu we Frankfurcie w 2007, od bardzo dobrze przyjętego concept-car 308 RCZ, Peugeot przedstawia, jako światową premierę, model RCZ coupe 2+2, którego komercjalizacja jest przewidziana na wiosnę 2010.
Idea powołania go do życia przyszła bardzo szybko, ale przejście od marzeń do rzeczywistości i osiągnięcie poziomu, który model RCZ przywołuje swoim stylem zewnętrznym, było również bardzo złożonym wyzwaniem… by:
- zachować styl konceptu, łącząc wymagania niezbędne podczas produkcji seryjnej;
- opracować model w szczególnie krótkim czasie;
- połaczyć ambitne cele, jeśli chodzi o przyjemność z prowadzenia i jakość wykończenia, gwarancję silnej osobowości, dla wyjątkowego samochodu przeznaczonego dla wymagających i doświadczonych klientów
Model RCZ to przede wszystkim dynamiczny i elegancki styl, o nowej i energicznej równowadze, w którym podwójne przetłoczenie dachu jest znakiem szczególnym i, wraz z proporcjami pojazdu i tylnym spojlerem, przyczynia się do optymalnej aerodynamiki sylwetki:
- wrażenia wewnętrzne, kiedy wszystkie elementy odwołują się do innego świata, gdzie nie zapomina się o aspektach praktycznych;
- wrażenia mechaniczne, dzięki trzem mocnym silnikom o ograniczonym zużyciu paliwa, w tym nowemu 1.6 l THP 147 kW (200 KM);
- wrażenie dynamiki modelu RCZ, które wynosi przyjemność z jazdy na jeszcze wyższy poziom.