Maksymalny moment obrotowy 270 Nm osiągany jest przy 1 750 obr./min., podczas gdy szczytowa wartość podczas tzw. „overboost” wynosi 285 Nm.
Według przedstawicieli Peugeot, ponad 50% części zastosowanych w nowej jednostce zostało całkowicie przeprojektowanych, dzięki czemu motor 1.6 HDi jest mocniejszy, cichszy i bardziej oszczędny w porównaniu z poprzednikiem. Wyposażeniem standardowym jest również filtr cząstek stałych (FAP).
Silnik został połączony z 6-biegową przekładnią manualną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,2 sekundy, a prędkość maksymalna oscyluje w granicach 190 km/h. Nie są to osiągi godne prawdziwego coupe-cabrio, jednak nabywcy z pewnością docenią umiarkowany apetyt nowego diesla na paliwo. Średnio to tylko 5,3 litra/100 km.
Ceny modelu 308 CC wyposażonego w silnik 1.6 HDi 112 będą rozpoczynały się od 21 095 funtów.