MotoNews.pl

Światowa premiera nowego Peugeot 408

Światowa premiera nowego Peugeot 40826.01.2010
Swoją światową premierę na rynku chińskim świętuje nowy Peugeot 408, który został zaprezentowany blisko 300 dziennikarzom z Chin i ponad 700 reprezentantom sieci przez Jean-Marc Galesa, dyrektora generalnego marki.

Nowy model jest kolejnym krokiem w ofensywie marki na najważniejszym rynku samochodowym na świecie. Po zaledwie pięcioletniej obecności na rynku chińskim, marka Peugeot sprzedała tam w 2009 roku ponad 410 000 pojazdów. W porównaniu z rokiem 2008 oznacza to 44% wzrost sprzedaży.

Peugeot 408

Bazując na dobrych wynikach w segmencie M1 oraz na sukcesie modeli 307 sedan i 307 hatchback, które na całym świecie zostały wyprodukowane w liczbie 3 522 800 sztuk, Peugeot rozpoczyna ofensywę na rynku chińskim nowym modelem 408 DF.

Nowy, prestiżowy samochód typu sedan został zaprojektowany z uwzględnieniem wymagań rynku w Chinach, na którym wzmocni ofertę produktową firmy Dong Feng Peugeot w segmencie M1, stanowiącym ponad 45% całego rynku.

Peugeot 408

Dzięki temu nowy Peugeot DF 408 powinien pozwolić marce z logo lwa na zwiększenie woluminu sprzedaży o ponad 30% w roku 2010 (w stosunku do roku 2009), co umożliwi dwukrotnie szybszy rozwój w porównaniu ze średnim tempem wzrostu na rynku.

Model 408 został zaprojektowany i opracowany połączonymi siłami zespołów projektantów Peugeot z Europy i Chin, którzy stworzyli samochód utożsamiający nowoczesny styl marki, gwarantujący maksymalne bezpieczeństwo oraz oferujący dużo miejsca wewnątrz.

Peugeot 408

Peugeot 408 kontynuuje tradycyjne nazewnictwo marki z logo lwa. Cyfra 4 nawiązuje do rozmiaru auta (4,68 metra długości) oraz jego pozycjonowania w segmencie luksusowych, rodzinnych sedanów średniej wielkości. Środkowa cyfra 0 oznacza, iż model należy do marki Peugeot, podczas gdy cyfra 8 informuje o generacji pojazdu.

Oznaczenie 408 pozwala zatem uplasować nowy model w odpowiednim miejscu w gamie samochodów Peugeot, a jednocześnie czyni go prekursorem najnowszej generacji pojazdów serii 8, które zostaną wprowadzone na rynek chiński.

Peugeot 408

Dong Feng Peugeot 408 jest owocem współpracy spółki joint-venture pomiędzy PSA Peugeot Citroen oraz chińską grupą DFM. Samochód jest produkowany w fabryce Wuhan w chińskiej prowincji Hubei. Roczny plan sprzedaży zakłada oddanie w ręce klientów 100 000 sztuk modelu 408, który będzie jednym z punktów odniesienia dla pozostałych pojazdów na rynku.

Źródło: Peugeot
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata