Nowy model jest kolejnym krokiem w ofensywie marki na najważniejszym rynku samochodowym na świecie. Po zaledwie pięcioletniej obecności na rynku chińskim, marka Peugeot sprzedała tam w 2009 roku ponad 410 000 pojazdów. W porównaniu z rokiem 2008 oznacza to 44% wzrost sprzedaży.
Bazując na dobrych wynikach w segmencie M1 oraz na sukcesie modeli 307 sedan i 307 hatchback, które na całym świecie zostały wyprodukowane w liczbie 3 522 800 sztuk, Peugeot rozpoczyna ofensywę na rynku chińskim nowym modelem 408 DF.
Nowy, prestiżowy samochód typu sedan został zaprojektowany z uwzględnieniem wymagań rynku w Chinach, na którym wzmocni ofertę produktową firmy Dong Feng Peugeot w segmencie M1, stanowiącym ponad 45% całego rynku.
Dzięki temu nowy Peugeot DF 408 powinien pozwolić marce z logo lwa na zwiększenie woluminu sprzedaży o ponad 30% w roku 2010 (w stosunku do roku 2009), co umożliwi dwukrotnie szybszy rozwój w porównaniu ze średnim tempem wzrostu na rynku.
Model 408 został zaprojektowany i opracowany połączonymi siłami zespołów projektantów Peugeot z Europy i Chin, którzy stworzyli samochód utożsamiający nowoczesny styl marki, gwarantujący maksymalne bezpieczeństwo oraz oferujący dużo miejsca wewnątrz.
Peugeot 408 kontynuuje tradycyjne nazewnictwo marki z logo lwa. Cyfra 4 nawiązuje do rozmiaru auta (4,68 metra długości) oraz jego pozycjonowania w segmencie luksusowych, rodzinnych sedanów średniej wielkości. Środkowa cyfra 0 oznacza, iż model należy do marki Peugeot, podczas gdy cyfra 8 informuje o generacji pojazdu.
Oznaczenie 408 pozwala zatem uplasować nowy model w odpowiednim miejscu w gamie samochodów Peugeot, a jednocześnie czyni go prekursorem najnowszej generacji pojazdów serii 8, które zostaną wprowadzone na rynek chiński.
Dong Feng Peugeot 408 jest owocem współpracy spółki joint-venture pomiędzy PSA Peugeot Citroen oraz chińską grupą DFM. Samochód jest produkowany w fabryce Wuhan w chińskiej prowincji Hubei. Roczny plan sprzedaży zakłada oddanie w ręce klientów 100 000 sztuk modelu 408, który będzie jednym z punktów odniesienia dla pozostałych pojazdów na rynku.