Samochód dostępny będzie wyłącznie w wersji 5-drzwiowej, a pod maską znajdzie się silnik benzynowy 1,6-litra THP z turbosprężarką o podwójnym wlocie (twin-scroll), który napędza także inne konstrukcje koncernu PSA Peugeot Citroen oraz niektóre modele MINI.
W tym przypadku jednostka osiąga 200 KM mocy w przedziale od 5 500 do 6 800 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 275 Nm w zakresie od 1 700 do 4 500 obr./min. Napęd przenoszony jest na przednie koła za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach.
Peugeot 308 GT THP 200 przyspiesza do „setki” w 7,7 sekundy, podczas gdy sprint ze startu zatrzymanego do punktu oznaczającego przekroczenie 1 kilometra trwa 27,8 sekundy. Auto zużywa przy tym średnio 6,9 l/100 km i wydziela 159 g CO2 na kilometr.
Wraz ze zwiększeniem mocy, inżynierowie Peugeot zadbali o odpowiednią przyczepność wersji GT THP 200. Zawieszenie zostało utwardzone i obniżone 10 mm; zmodernizowano także układ kierowniczy oraz dodano 340-milimetrowe tarcze hamulcowe z przodu i 290-milimetrowe z tyłu. Sportowy 308 porusza się na 18-calowych obręczach aluminiowych z oponami 225/40 R18.
Nadwozie wyróżnia się nowym pakietem aerodynamicznym oraz wstawkami o strukturze włókna węglowego. Wewnątrz znalazły się natomiast sportowe siedzenia i inne elementy świadczące o usportowionym charakterze auta.
Samochód będzie kosztował w Wielkiej Brytanii 21 995 funtów. Czy pojawi się także w Polsce? Czas pokaże.
Zobacz zdjęcia Peugeota GT THP 200 na naszym fotoblogu.