Peugeot 508 jest jednocześnie pierwszym modelem, w którym zastosowano nową filozofię designu firmy spod znaku lwa. Ma ona w przyszłości znaleźć swoje odzwierciedlenie także w innych modelach Peugeota.
Peugeot 508 to próba ożywienia serii „50…”, która zaznaczyła swoją obecność w segmencie wyższej klasy średniej dzięki modelowi 504 (produkowanemu w latach 1968-1983) i 505 (produkowanemu w latach 1979-1992).
Jak twierdzi producent, „508” łączy stylową estetykę i elegancję z nowoczesnością i emocjonalnością i posługuje się językiem projektowania zaprezentowanym wcześniej w koncepcyjnym pojeździe Peugeot SR1.
Peugeot chwali się również, że wnętrze kabiny ma przejrzysty rozkład i zastosowano w nim mnóstwo ciekawych rozwiązań technicznych oraz materiały wykończeniowe wysokiej jakości. Do tego dochodzi obszerny bagażnik, sporo miejsca dla pasażerów i oferta wydajnych i mocnych silników oraz system e-HDi (system typu Start&Stop nowej generacji opracowany przez Peugeota).
Peugeot 508 będzie oferowany jako limuzyna i kombi (długość: 4,79 m i 4,81 m). Sprzedaż obu wariantów rozpocznie się na początku przyszłego roku.