...– jako sedan o długości 4,79 mi kombi o długości 4,81 m.
Projektanci chcieli, by wygląd zewnętrzny 508-ki stanowił idealną równowagę płynnych linii i emanował elegancją oraz dawał poczucie wysokiej jakości i solidności. W przedniej części auta rozpoznamy elementy charakterystyczne dla najnowszej stylistyki marki, zaprezentowane po raz pierwszy w koncepcyjnym pojeździe SR1, z pojedynczą, „pływającą” osłoną chłodnicy i ostro zarysowanymi reflektorami.
W tyle sedana trzy czerwone „pazury” maskują trzy rzędy świateł LED. Kombi ma bardziej złożoną kompozycję świateł tylnych z czerwonym pasem, który podświetla się, gdy są one aktywowane.
Nowa 508-ka zostanie wyposażona w silniki o mocy od 112 do 204 KM i pojemności od 1,6 do 2,2 litra. Będzie to pięć diesli i trzy jednostki benzynowe.
Ofertę silnikową otwiera 1,6-litrowa jednostka z nowym systemem e-HDI (Start&Stop) emitująca zaledwie 109 g CO2 na km. W przyszłości w ofercie tej znaleźć się ma również napęd przenoszony na wszystkie koła wykorzystujący technologię HYbrid4 o mocy 200 KM i emisji CO2 na poziomie 99 g//km.
Obecnie najmocniejszym silnikiem oferowanym z Peugeotem 508 jest 2,2-litrowy HDi FAP o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm dostępnym od 2000 obr./min. współpracujący z 6-biegową przekładnią automatyczną (z innymi jednostkami napędowymi dostępne są także 6- i 5-biegowe skrzynie ręczne).
Peugeot 508 w wersji GT, z 2,2-litrowym silnikiem HDi FAP ma także specjalnie ustawione zawieszenie. Dzięki nowoczesnej technologii i zastosowaniu przekładni automatycznej silnik może pochwalić się osiągami takimi, jak 2,7-litrowy HDi V6 z modelu 407 przy mniejszym zużyciu paliwa i emisji CO2 obniżonej o 33%.