Peugeot 508 - polska premiera

Peugeot 508 - polska premiera25.03.2011
Na polskim rynku debiutuje Peugeot 508 prezentujący nową jakość w segmencie dużych sedanów. 508 to nowoczesny samochód, doskonale wpisujący się w aspiracje dynamicznych, dbających o środowisko i coraz bardziej wymagających klientów.

Model dostępny jest w dwóch uzupełniających się wersjach nadwozia: sedan (o długości 4,79 m) oraz SW (4,81 m).

Peugeot 508 - polska premiera 1Przednia część nadwozia 508 odzwierciedla najnowszy kierunek stylistyczny Marki, którego założenia po raz pierwszy zaprezentowano na przykładzie koncepcyjnego modelu SR1. Uwagę przykuwają tu przede wszystkim elementy osłony chłodnicy, robiące wrażenie unoszących się, oraz reflektory o wyraźnie zaznaczonych konturach, podobnie jak pas świateł LED widoczny w dzień i po zmroku.

Z kolei w tylnej części wersji sedan trzy czerwone „pazury” kryją trzy rzędy świateł LED. Tylne reflektory modelu SW otrzymały natomiast czerwoną obwódkę, która rozświetla się po włączeniu świateł.

Prosty i elegancki styl deski rozdzielczej, użyte materiały, pieczołowite wykończenie, trwałość elementów oraz zastosowane technologie (kolorowy wyświetlacz „Head-Up”, czterostrefowa klimatyzacja, „bezkluczykowy” dostęp do pojazdu i rozruch silnika...) – wszystko to pomaga stworzyć ekskluzywną atmosferę we wnętrzu.

Każdy z pasażerów podróżuje w komfortowych warunkach dzięki doskonałemu zagospodarowaniu wnętrza. W wersji SW przyjemność podróżujących potęguje duże, panoramiczne okno dachowe (1,62 m2 szklanej powierzchni).

Peugeot 508 - polska premiera 2 Praktyczny i ustawny bagażnik ma dużą pojemność 545 litrów (515 dm3 zgodnie ze standardem VDA) w wersji sedan i 660 litrów (560 dm3 VDA) w SW. Po złożeniu tylnych siedzeń (składają się jednym prostym ruchem) i uzyskaniu płaskiej podłogi, pojemność wzrasta do 1 581 litrów (1 381 dm3 VDA) w przypadku sedana i 1 865 litrów (1 598 dm3 VDA) w przypadku modelu SW.

Dbałość o ochronę środowiska była głównym celem projektantów już w początkowej fazie projektu, dlatego prace rozpoczęto od optymalizacji właściwości aerodynamicznych pojazdu (współczynnik Cx rozpoczyna się od 0,26 a SCx – od 0,60) oraz redukcji wagi w porównaniu do modelu 407 (pomimo zwiększenia rozmiarów i zastosowania dodatkowych elementów wyposażenia).

Pod maską montowane są silniki o mocy od 82 do 150 kW (od 112 do 204 KM). Każdy z nich należy do czołówki w swoim segmencie pod względem zarówno zużycia paliwa oraz osiągów, jak i dbałości o środowisko.

Peugeot 508 - polska premiera 3 W gamie jednostek napędowych najbardziej ekologiczna emituje jedynie 109 g/km CO2, m.in. dzięki nowemu systemowi e-HDi. W przyszłości pojawi się również wersja z technologią HYbrid4, oferująca silnik o mocy 147 kW (200 KM) i napęd na 4 koła, przy emisji CO2 wynoszącej jedynie 99 g/km.

W momencie debiutu rynkowego pojawi się nowa jednostka 2,2-litra HDi FAP 150 kW (204 KM), oferująca osiągi na wyższym poziomie, niż silnik z dieslem V6 w modelu 407 i to przy emisji dwutlenku węgla niższej o ponad 30%!

508 będzie dostępny z dwoma typami zawieszenia: z nowymi kolumnami McPhersona z przodu, zapewniającymi optymalne połączenie komfortu i przyczepności, w większości wersji 508, oraz z podwójnymi wahaczami z przodu w odmianie GT, gwarantującymi lepszą przyczepność kół oraz doskonałą skuteczność, dostosowaną do osiągów silnika 2,2-litra HDi FAP o mocy 204 KM.

Źródło: Moto Target, Peugeot