... ma być bardziej wydajna i przyjazna środowisku (dzięki niewielkim rozmiarom), przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniej mocy i momentu obrotowego.
Nowa rodzina jednostek trzycylindrowych oferować będzie moc od 68 do 82 KM, a w porównaniu z obecnie dostępnymi jednostkami czterocylindrowymi nowe silniki będą bardziej kompaktowe, dzięki czemu pozwolą obniżyć spalanie i emisję substancji szkodliwych o nawet 25%. Kierowca wyraźnie odczuje różnicę, bowiem samochody mają spalać o około 1,5 litra paliwa mniej na 100 kilometrów i to bez konieczności zmiany dotychczasowego stylu jazdy. Nowe jednostki montowane będą w modelu 208, który zadebiutuje w pierwszym kwartale 2012 roku (104 g/km CO2 dla wersji z silnikiem 1,2 l VTI 82KM oraz 99 g/km w wersji z silnikiem 1,0 l VTi 68KM).
W fazie początkowej, czyli w ostatnim kwartale tego roku, nowy silnik o oznaczeniu EB będzie montowany we francuskiej fabryce Peugeota: Tremery. Roczna produkcja przewidywana jest na poziomie 640 000 sztuk, co wymaga stworzenia 500 nowych miejsc pracy. Uruchomione w 1979 roku zakłady Tremery należą do światowej czołówki w dziedzinie produkcji silników wysokoprężnych. Całkowita produkcja wynosi 35 milionów sztuk silników, a zatrudnienie wynosi obecnie 3 720 osób. W drugiej fazie realizacji zaprojektowane we Francji nowe silniki wytwarzane będą w Ameryce Łacińskiej i Chinach.