...modelu Peugeot 208 podczas ceremonii z udziałem Erica Besson, ministra ds. przemysłu we francuskim rządzie, oraz licznych urzędników państwowych i innych gości. Debiut modelu 208 jest punktem kulminacyjnym zakrojonego na szeroką skalę programu inwestycji we francuskie fabryki Grupy.
Samochód zostanie wyposażony w trzycylindrowy silnik benzynowy nowej generacji, produkowany przez Grupę PSA Peugeot Citroen w Tremery we Francji. Jednostka zużywa średnio 4,3 litra paliwa na 100 kilometrów, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 99 gramów na kilometr. W czterech z pięciu silników Diesla oferowanych w modelu 208 dostępna będzie również technologia e-HDi (mikrohybryda), dzięki której średnie zużycie paliwa w najoszczędniejszym wariancie wynosi zaledwie 3,4 l/100 km, a emisja CO2 87 g/km. Wszystkie modele napędzane jednostkami wysokoprężnymi emitują poniżej 99 gramów CO2 na kilometr.
Peugeot 208 jest o około 110 kilogramów lżejszy i bardziej kompaktowy od swojego poprzednika. 25% konstrukcji pojazdu stanowią materiały ekologiczne lub pochodzące z recyklingu – w Peugeot 207 materiały te stanowiły 7%.
Peugeot 208 będzie także produkowany w fabryce w Trnavie na Słowacji, z przeznaczeniem na rynki Europy Środkowej, a od 2013 roku także w Porto Real w Brazylii (auta na rynki Ameryki Łacińskiej).