...poprzez zaprezentowanie nowego modelu 208, trzech zaawansowanych technologicznie hybrydowych modeli z silnikiem Diesla w technologii HYbrid4, a także podkreślającego strategię globalizacji marki 4008.
Głównym wydarzeniem podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie będzie prezentacja na stoisku Peugeot o powierzchni ponad 2 700 m2 30 samochodów w wersjach produkcyjnych i koncepcyjnych, w tym co najmniej 10 odmian modelu 208, będącego nową ikoną marki. Według szacunkowych danych w tym roku wystawę odwiedzi 700 000 osób.
Peugeot 208: RE-GENERACJA
Po historycznym sukcesie poprzedników – ponad 15 milionów wyprodukowanych samochodów „serii 200” na przestrzeni przeszło 30 lat – Peugeot 208 wprowadza nowe wartości do swojego segmentu i dąży do odzyskania w nim pozycji lidera na rynku europejskim.
W celu stworzenia pojazdu spełniającego oczekiwania szerokiej grupy odbiorców, projekt „A9” od samego początku zakładał najbardziej gruntowne zrewidowanie oczekiwań dotyczących produkowanych pojazdów, na jakie kiedykolwiek zdecydowała się marka Peugeot. W ten sposób powstał samochód, który symbolizuje początek nowej generacji.
- „re-generacja” konstrukcji, oznaczająca kompaktowe nadwozie (długość: 3,96 m), zredukowaną wagę (średnio -110 kilogramów w porównaniu z modelem 207) oraz większy przedział pasażerski,
- „re-generacja” stylistyki dzięki odświeżeniu wyglądu zewnętrznego oraz wprowadzeniu dwóch dynamicznych wersji nadwozia (3- i 5-drzwiowej),
- „re-generacja” ergonomii poprzez zupełnie nowe usytuowanie tablicy wskaźników i przełączników, zaoferowanie intuicyjnych możliwości przyłączeniowych będących jedną z funkcji dużego ekranu dotykowego oraz podniesienie jakości wykończenia wnętrza,
- „re-generacja” ekologiczna, której głównym elementem jest gama dziesięciu wysoce wydajnych, ekonomicznych i mocnych jednostek napędowych, łącznie z silnikami e-HDi oraz zaproponowaną po raz pierwszy rodziną benzynowych jednostek trzycylindrowych,
- „re-generacja” wrażeń z jazdy dzięki charakterystycznym dla marki Peugeot dobrym właściwościom jezdnym, bezpieczeństwu aktywnemu i pasywnemu na najwyższym poziomie oraz innowacyjnemu wyposażeniu, obejmującemu m.in. funkcję asystenta parkowania.
Peugeot 208 zadebiutuje na rynku wczesną wiosną. Szacuje się, iż w pierwszym pełnym roku sprzedaży (2013) do klientów na całym świecie trafi 550 000 sztuk tego modelu.
Oprócz 208, Peugeot zaprezentuje w Genewie dwa koncepcyjne pojazdy potwierdzające dążenie marki do zajęcia wyższej pozycji rynkowej w segmencie „super-kompaktów”: XY Concept oraz GTi Concept. Opracowane na bazie 3-drzwiowej wersji modelu 208, oba te koncepcyjne samochody stanowią interpretację przeskoku generacyjnego osiągniętego przez „dwieścieósemkę” za sprawą silnej, wyraźnej osobowości: XY Concept jest przeznaczony dla mieszkańców miast, którzy lubią się wyróżniać, natomiast GTi Concept wskrzesi legendę sportowych aut marki.
XY Concept oraz GTi Concept zostały pokryte ekskluzywnym lakierem nadwozia i wyróżniają się doskonale zintegrowanymi elementami stylistycznymi i aerodynamicznymi oraz bogato wyposażonymi wnętrzami.
Technologia HYbrid4: innowacja Peugeot
Marka będzie nadal dążyła do obniżania emisji CO2 we wszystkich swoich pojazdach: w roku 2011 średnia emisja modeli Peugeot wyniosła 129 g/km, tak więc już teraz osiągnięto poziom poniżej 130 g/km, jaki Komisja Europejska przewiduje dopiero na rok 2015.Polityka środowiskowa marki zakłada stałe unowocześnianie silników spalinowych (osiągane poprzez tzw. downsizing czy systemy e-HDi Stop & Start), czego przykładem jest nowa generacja jednostek napędowych z rodziny silników benzynowych EB (trzycylindrowych, o pojemności 1,0 i 1,2 l), które zadebiutują w modelu 208.
Innowacje technologiczne Peugeot – stanowiące ważny element strategii środowiskowej marki w kontekście europejskiego rynku zdominowanego przez diesle – to przede wszystkim pierwsza na świecie hybryda wysokoprężno-elektryczna, czyli technologia HYbrid4.
Prezentując układ napędowy HYbrid4, Peugeot oferuje klientom ekskluzywną gamę pojazdów o wysokiej wydajności ekologicznej, wyjątkowej funkcjonalności i ponadprzeciętnej przyjemności z jazdy.
Połączenie wysokoprężnego silnika 2,0 l HDi FAP o mocy 163 KM, który napędza przednie koła, z umieszczonym przy tylnej osi silnikiem elektrycznym rozwijającym 37 KM, daje zupełnie nowe wrażenia z jazdy dzięki napędowi na cztery koła, maksymalnej mocy 200 KM, elektrycznemu trybowi jazdy „Zero Emission Vehicle” oraz średniemu zużyciu paliwa niższemu o 35%, niż w przypadku silnika spalinowego o podobnej mocy.
Na stoisku Peugeot w Genewie potencjał technologii HYbrid4 w różnych konstrukcjach zademonstrują:
- 3008 HYbrid4, pierwszy na świecie model wyposażony w tę technologię. Dostępny w sprzedaży od lutego 2012 r.,
- 508 RXH, debiutujący na rynku nieco później, w którym hybryda wysokoprężno-elektryczna została połączona z bardzo elegancką i prestiżową stylistyką, rzucającą nowe światło na wielozadaniowe pojazdy z napędem na cztery koła,
- 508 HYbrid4 sedan, świętujący w Genewie swoją światową premierę, który wejdzie do sprzedaży latem 2012 roku.