Peugeot 4008 - premiera w Szwajcarii

Peugeot 4008 - premiera w Szwajcarii17.02.2012
Dzięki wyróżniającej się sylwetce oraz osiągom oferowanym przez napęd 4×4, Peugeot 4008 odpowiada oczekiwaniom wymagających klientów zainteresowanych coraz bardziej popularnym segmentem samochodów użytkowo-terenowych.

Zgodnie ze strategią rozwoju nowej gamy Peugeot, model 4008 pojawi się w pierwszej kolejności na rynkach pozaeuropejskich, które mają stanowić aż 70% jego sprzedaży.

Światowa premiera
Peugeot 4008 będzie sprzedawany w ponad 50 krajach, konkurując „w sercu” dynamicznie rozwijającego się segmentu C na światowym rynku samochodów terenowo-użytkowych typu SUV.

4008, którego światowa premiera będzie miała miejsce podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie, wejdzie do sprzedaży na rynkach pozaeuropejskich w kwietniu tego roku. Początkowo będzie oferowany w Rosji i na Ukrainie, a następnie m.in. w Chinach, Australii, Nowej Zelandii, Argentynie, a od maja również w Europie.

Zakorzeniony w świecie SUV-ów Peugeot 4008 charakteryzuje się solidnością, wysokimi osiągami i dobrymi właściwościami jezdnymi w każdych warunkach. Dzięki dostępnemu w każdej chwili napędowi na cztery koła, daje poczucie wolności i bezpieczeństwa podczas jazdy. Komfortowy, kompaktowy i zwrotny, 4008 jest również idealnie przystosowany do eksploatacji w mieście.

Dodatkowo, 4008 wyróżnia się dzięki nowoczesnej stylistyce, wyrażającej zarówno temperament i dynamizm, jak i ekskluzywną elegancję. Połączenie tych cech nadaje mu „energetyczny” charakter, zdolny przyciągnąć klientów o różnych wymaganiach.

Peugeot 4008 - premiera w Szwajcarii 1 Dzięki urzekającemu stylowi, wyjątkowym właściwościom jezdnym, funkcjonalności oraz bogatemu wyposażeniu, 4008 jest odzwierciedleniem nowoczesnej wizji pojazdów użytkowo-terenowych z wyższego segmentu rynkowego.

Innowacyjna interpretacja kompaktowego SUV-a
Silna osobowość stylistyczna modelu 4008 przejawia się w połączeniu cech dynamicznych i estetycznych. Linia nadwozia i jego proporcje doskonale współgrają z aspektami mechanicznymi, sugerując dynamiczne możliwości pojazdu przeznaczonego do eksploatacji na drodze i w terenie. Nieco sportowa sylwetka jest przy tym elegancka, co nadaje autu energetyczny, wyrafinowany i nowoczesny charakter, który nie epatuje arogancją.

Model 4008, owoc współpracy między grupą PSA a Mitsubishi, wyróżnia się silną osobowością, tak charakterystyczną dla marki Peugeot.

Oryginalny wygląd uzyskano poprzez wyraźne nawiązanie do nowych kodów stylistycznych marki: płynne kształty kraty wlotu powietrza, agresywną linię reflektorów, a także świetlną „sygnaturę” w postaci diodowych świateł dziennych z przodu oraz przypominające pazury tylne lampy. Odważny charakter pojazdu podkreślają: pionowy wzór kraty wlotu powietrza, osłony dolnej części nadwozia oraz mocno poszerzone błotniki, osłaniające znacznych rozmiarów koła. Charakterystyczne przetłoczenia pokrywy silnika oraz boczna linia, która biegnie wzdłuż nadwozia aż do błotników tylnych, przecinając niejako tylne światła, podkreślają solidną i zarazem dynamiczną sylwetkę 4008.

Najdrobniejsze szczegóły, starannie dopracowane przez zespół stylistów, nadają 4008 elegancji odpowiadającej pozycji tego modelu w gamie Peugeot. Atrakcyjny wygląd nadwozia uwydatniają liczne elementy chromowane, jak obramowania osłony chłodnicy i bocznych wlotów powietrza czy krawędź klapy bagażnika.

Z kolei eleganckie wnętrze pojazdu zwraca uwagę dzięki wysokiej jakości materiałom o delikatnej fakturze, które pokrywają między innymi deskę rozdzielczą i obudowę zestawu wskaźników. Dopełnieniem jest lakierowany na czarno panel konsoli środkowej.

Peugeot 4008 - premiera w Szwajcarii 2 Panoramiczny, szklany dach w ciągu dnia zapewnia jasne, naturalne światło we wnętrzu oraz poczucie przestrzeni, natomiast po zapadnięciu zmroku oferuje pasażerom dyskretne oświetlenie dzięki zamontowanym po bokach diodowym lampom w kolorze bursztynowym.

Na tablicy przyrządów, podświetlonej zarówno w dzień, jak i w nocy, zwracają uwagę głęboko osadzone okrągłe zegary o dynamicznym wyprofilowaniu, umożliwiające łatwe odczytywanie informacji. Zamieszczono tu również wielofunkcyjny wyświetlacz – bursztynowy lub kolorowy, w zależności od poziomu wyposażenia. Na pokrytym miękkim tworzywem lub skórą kole kierownicy znajdują się przyciski zdalnego sterowania systemem audio, tempomatem oraz zestawem głośnomówiącym Bluetooth.

Osiągi 4008, a w szczególności jego właściwości jezdne oraz wyposażenie, takie jak system otwierania i rozruchu bez kluczyka, 18-calowe aluminiowe felgi, system nawigacji z ekranem dotykowym czy kamera cofania, są odzwierciedleniem nowoczesnej i wyrazistej wizji samochodu terenowego.

Optymalna konstrukcja nadwozia
Długość płyty podłogowej 4008, wywodzącej się z modelu 4007, została zredukowana poprzez skrócenie zwisów przedniego i tylnego (w sumie -30 cm). Zdecydowano jednak o zachowaniu dużego rozstawu osi (2,67 m) oraz kół (przód: 1,545 m, tył: 1,540 m), by zapewnić przestronność zarówno z przodu, jak i na tylnych siedzeniach, a także optymalną pojemność bagażnika (416 dm3 według normy VDA 210 z kołem zapasowym oraz do 442 dm3 z zestawem naprawczym).

Powyższe cechy, jak i zewnętrzne wymiary nadwozia: długość 4,34 m, szerokość 1,80 m i wysokość 1,63 m, czynią model 4008 wyjątkowo wszechstronnym. Jego zwarta budowa, będąca gwarancją zwrotności oraz najlepsza w segmencie przestronność przedziału pasażerskiego czynią z niego pojazd przystosowany do codziennego użytku, zarówno w mieście, jak i na bezdrożach, na przykład podczas wakacyjnych wyjazdów z rodziną. Napęd 4×4 „na życzenie”

W wersji ze sterowanym elektronicznie napędem na 4 koła kierowca może wybrać jeden z trzech trybów:

  • napęd na dwa koła (2WD), służący do jazdy po suchym asfalcie, gdy nie ma niebezpieczeństwa utraty przyczepności. W tym przypadku napęd przekazywany jest wyłącznie na koła przedniej osi, co wpływa na obniżenie zużycia paliwa;
  • napęd na cztery koła (4WD) jest standardowym trybem pracy pojazdu. Rozdział momentu obrotowego pomiędzy koła przedniej i tylnej osi jest kontrolowany przez elektroniczną jednostkę sterującą. Gwarantuje to optymalną przyczepność bez względu na warunki drogowe. Przykładowo, podczas jazdy po suchym asfalcie ze stałą prędkością 80 km/h, na przednie koła przekazywane jest 85% siły napędowej. Napęd tylnych kół będzie częściej wykorzystywany podczas gwałtownego przyspieszania lub podczas jazdy po śliskiej nawierzchni;
  • blokada napędu na 4 koła (LOCK) powinna być używana w warunkach ograniczonej przyczepności. W tym trybie napęd na cztery koła jest stały, przy czym w porównaniu z trybem 4WD większy moment dostarczany jest na koła tylne. Takie rozwiązanie sprawdza się w szczególności podczas jazdy z niewielką prędkością – na koła tylne przekazywane jest wtedy 50% więcej momentu obrotowego (a maksymalnie nawet 82%) niż w przypadku automatycznego trybu 4WD.

Peugeot 4008 - premiera w Szwajcarii 3 4008 z napędem 4×4 będzie stanowił ponad 80 % wielkości produkcji modelu. Na niektórych rynkach (m.in. w Europie) ten nowy SUV będzie dostępny wyłącznie w takiej odmianie.

Gama
Przy opracowywaniu gamy silników, dostosowanych do potrzeb różnych rynków, brano pod uwagę ich wydajność ekologiczną, osiągi oraz elastyczność. Peugeot 4008 otrzymał więc nowoczesne jednostki napędowe o wysokich osiągach, które dają dużą radość z eksploatacji i są przyjazne środowisku: silniki benzynowe i wysokoprężne spełniające normy Euro 5 lub Euro 4 oferowane są w połączeniu z 5- lub 6-biegowymi przekładniami manualnymi lub zautomatyzowanymi (z łopatkami do zmiany biegów umieszczonymi przy kierownicy).

W celu zoptymalizowania zużycia paliwa, w większości wersji silnikowych – w dwóch silnikach Diesla oraz w jednostce benzynowej 1,6 l – dostępny jest system Stop & Start, natomiast manualne skrzynie biegów oferowane są ze wskaźnikiem zmiany przełożenia na tablicy przyrządów.

Peugeot 4008 dostępny będzie w czterech wersjach silnikowych:

  • Benzynowe: 1,6 l 86 kW (115 KM) / 152 Nm, z 5-biegową przekładnią manualną oraz 2,0 l 113 kW (150 KM) / 198 Nm, z 5-biegową przekładnią manualną lub automatyczną,
  • Diesel HDi: 1,6 l HDi FAP 84 kW (115 KM) / 270-280 Nm (overboost), z 6-biegową przekładnią manualną oraz 1,8 l HDi FAP 110 kW (150 KM) / 300 Nm, z 6-biegową przekładnią manualną.

W Europie model 4008 będzie dostępny z dwoma silnikami – wysokoprężnymi HDi. Na innych rynkach w ofercie znajdą się jednostki odpowiadające lokalnym potrzebom.

Dzięki silnikowi benzynowemu o pojemności 1,6 l oraz jednostkom wysokoprężnym HDi, model 4008 charakteryzuje się rekordowymi parametrami w zakresie ochrony środowiska w swoim segmencie. Emisja CO2 wynosi 119 g/km w trybie 4×2 oraz 129 g/km w trybie 4×4 w wersji ze 115-konnym silnikiem HDi, natomiast w silniku benzynowym 1,6 l emisja utrzymuje się na poziomie 135 g/km. Jednocześnie średnie zużycie paliwa w trybie 4×2 wynosi 4,6 l/100 km, a w trybie 4×4 – 4,9 l/100 km. Model 4008 w pełni zasługuje więc na miano nowoczesnego kompaktowego SUV-a, który doskonale sprawdzi się podczas eksploatacji w mieście, zachowując się pod tym względem jak konwencjonalny sedan.

Peugeot 4008 - premiera w Szwajcarii 4 Bezpieczeństwo czynne
Peugeot 4008 zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego, dzięki wyjątkowym właściwościom jezdnym oraz zastosowanemu wyposażeniu, a w szczególności:

  • montowanemu standardowo systemowi ESP z funkcją kontroli trakcji,
  • wyposażeniu z zakresu oświetlenia, oferowanemu w standardzie lub w opcji w zależności od rynku i poziomu wyposażenia: automatycznym reflektorom, spryskiwaczom reflektorów, światłom przeciwmgielnym (w standardzie od wersji Active), czy reflektorom ksenonowym ze spryskiwaczami i z układem automatycznego poziomowania.

Bezpieczeństwo bierne
Samochód został zaprojektowany w taki sposób, aby zagwarantować jeden z najwyższych poziomów bezpieczeństwa biernego w swoim segmencie. Odkształcalna struktura zawiera specjalne wzmocnienia, które zapewniają wysoki poziom pochłaniania energii podczas uderzenia w przednią, tylną lub boczne części pojazdu.

Peugeot 4008 został wyposażony w wydajne systemy bezpieczeństwa: dwie czołowe poduszki powietrzne, jedną poduszkę chroniącą kolana kierowcy, dwie boczne poduszki powietrzne z przodu, dwie kurtyny powietrzne, pięć trzypunktowych pasów bezpieczeństwa oraz dwa mocowania Isofix z 3-punktowymi miejscami kotwiczenia z tyłu.

Wyposażenie wnętrza
W konsoli centralnej z przodu umieszczono dwa uchwyty na napoje, schowek, podajnik na chusteczki oraz wejścia USB, jack i 12V. Dodatkowa wtyczka 12V jest dostępna w bagażniku. Pojemny schowek przed pasażerem, podświetlany i chłodzony (w połączeniu z automatyczną klimatyzacją), wyposażony jest w uchwyty na długopis i mapy. Schowki w drzwiach pomieszczą butelki o pojemności 1,5 litra.

Dla pasażerów tylnych siedzeń przewidziano dwa uchwyty na napoje umieszczone pod centralnym podłokietnikiem, natomiast w oparciach przednich siedzeń umieszczono specjalne kieszenie i siatki.

W 4008 dostępna jest jednostrefowa klimatyzacja manualna lub klimatyzacja automatyczna z filtrem przeciwpyłkowym. W połączeniu z klimatyzacją automatyczną oferowana jest również funkcja chłodzenia schowka przed pasażerem siedzącym z przodu.

Peugeot 4008 - premiera w Szwajcarii 5 Fotele kierowcy i pasażera mogą być sterowane elektrycznie i wyposażone w funkcję dwustopniowego podgrzewania. [AKAPIT} Panoramiczne okno dachowe, w połączeniu z dostępnymi w wyposażeniu dodatkowym relingami dachowymi, jest wyposażone w elektryczną roletę, pozwalającą utrzymać komfortową temperaturę wewnątrz. Przyciemniane tylne szyby dodają modelowi 4008 dynamicznego i nowoczesnego charakteru, dbając jednocześnie o komfort termiczny pasażerów.

4008 jest standardowo wyposażony w system audio z odtwarzaczem płyt CD oraz zintegrowanym dekoderem plików MP3, który współpracuje – w zależności od poziomu wyposażenia – z 4 lub 6 głośnikami (łącznie z dwoma głośnikami wysokotonowymi). System oferuje cztery ustawienia do słuchania muzyki (Pop, Rock, Talk i Easy) i trzy akustyczne (Stage, Hall oraz Surround), a także korektor częstotliwości i regulację akustyczną głośników.

Dla melomanów przygotowano najwyższej klasy system audio firmy Rockford Fosgate, wiernie odtwarzający wszystkie dźwięki. Zestaw ten oferuje funkcję regulacji poziomu głośności w zależności od prędkości jazdy i daje możliwość wyboru jednego z pięciu ustawień akustycznych. System składa się z 8-kanałowego wzmacniacza o mocy 710 watów oraz dziewięciu głośników rozmieszczonych w całej kabinie pasażerskiej, łącznie z głośnikiem basowym w bagażniku.

Zlokalizowana w konsoli centralnej zmieniarka na 6 płyt CD oferowana jest w wyposażeniu dodatkowym. W przypadku wyboru systemu nawigacji satelitarnej, zmieniarkę zastępuje dysk twardy o pojemności 30 GB, z czego jedna trzecia jest zarezerwowana dla serwera muzycznego. Funkcja „Juke Box” pozwala więc na nagranie do 2 500 utworów w formacie MP3/WMA.

„Pakiet połączeniowy”, oferowany w standardzie lub w opcji w zależności od rynku, obejmuje wejście typu jack oraz gniazdo USB w centralnym podłokietniku, jak również interfejs Bluetooth. Funkcja pozwala pasażerom na przyłączenie telefonów komórkowych lub odtwarzaczy multimedialnych i korzystanie z nich w sposób bezprzewodowy za pomocą komend głosowych lub poprzez przyciski na desce rozdzielczej oraz na wielofunkcyjnym kole kierownicy.

Peugeot 4008 - premiera w Szwajcarii 6 Wyposażona w 7-calowy ekran dotykowy 2D kolorowa nawigacja satelitarna oferowana jest jako wyposażenie dodatkowe. Zawierający mapy twardy dysk o pojemności 30 GB pozwala na wprowadzanie miejsca docelowego według adresu lub wyszukiwanie według nazwy korzystając z historii wyszukiwań lub punktu w najbliższej okolicy. Jedna trzecia pojemności dysku zarezerwowana jest na pliki muzyczne.

System oferuje też inne funkcje, takie jak odtwarzacz CD/DVD i audio oraz wyświetlanie informacji na temat pojazdu (średniej prędkości, średniego i bieżącego zużycia paliwa, przejechanego dystansu) oraz temperatury na zewnątrz.

Asystent parkowania i kamera cofania
Asystent parkowania dostępny jest w dwóch wersjach: wykrywania przeszkód znajdujących się z tyłu pojazdu (cztery czujniki) oraz z wykrywaniem przeszkód z przodu i z tyłu (osiem czujników). [AKAPIT} Kamera cofania, współpracująca z opcjonalnym systemem nawigacji, aktywowana jest automatycznie po wrzuceniu biegu wstecznego. Kolorowy obraz z kamery wyświetlany jest na ekranie nawigacji wraz z graficznymi wskazaniami ułatwiającymi manewry.

System Open & Go
W systemie Open & Go, dostępnym w wybranych wersjach wyposażenia, mechaniczny kluczyk został zastąpiony układem elektronicznego rozpoznawania. Aby otworzyć pojazd i uruchomić silnik, wystarczy mieć „elektroniczny kluczyk” przy sobie (lub w torebce). Do włączania i wyłączania silnika służy przycisk „START STOP engine”.

Aby zablokować zamki drzwi po wyjściu z pojazdu należy jedynie nacisnąć klamkę przednich drzwi lub zamek pokrywy bagażnika. Nieumyślne pozostawienie kluczyka wewnątrz pojazdu uniemożliwia zaryglowanie zamków drzwi.

Personalizacja
Wnętrze 4008 można dostosować do własnych potrzeb, wybierając jeden z dwóch zestawów obejmujących dekoracyjne wykończenia głośników, wlotów powietrza, panelu klimatyzacji oraz deski rozdzielczej:

  • w wersji eleganckiej, w połyskującym czarnym kolorze,
  • w wersji sportowej, z elementami ze szczotkowanego aluminium.

Peugeot 4008 - premiera w Szwajcarii 7 Wysokiej klasy materiały wykończeniowe klamek, drzwi, obudowy lusterek dodają nadwoziu elegancji i podkreślają wysoką jakość wykonania.

High Tech
System „Wi-Fi On Board” pozwala na korzystanie z bezprzewodowego połączenia internetowego na pokładzie samochodu. Dodatkowe gniazdko 230 V/USB umożliwia podłączenie różnych urządzeń elektronicznych (laptopów, odtwarzaczy MP3, iPhonów itp.). Zestaw dwóch odtwarzaczy DVD z 18-centymetrowym kolorowym ekranem panoramicznym (16/9) zapewni rozrywkę dzieciom i pozostałym pasażerom podczas długich podróży.

Multimedialny uchwyt instalowany na wspornikach przednich zagłówków pozwala na przyłączenie urządzeń z ekranem o przekątnej do 13 cali, takich jak odtwarzacze DVD, netbooki, mini-PC czy iPady.

Źródło: Peugeot