MotoNews.pl

Peugeot 208 zdobył 5 gwiazdek Euro NCAP

Peugeot 208 zdobył 5 gwiazdek Euro NCAP28.05.2012
Głównym założeniem projektu 208 było stworzenie kompaktowego, komfortowego i ekonomicznego samochodu, odznaczającego się dobrymi właściwościami jezdnymi. Połączenie wszystkich tych cech nie jest łatwe, ...

.. jednak w przypadku 208 cel został osiągnięty! Niewielki na zewnątrz, większy w środku, Peugeot 208 jest praktyczny w codziennej eksploatacji, szczególnie w mieście, a dodatkowo zapewnia pasażerom wysoki komfort podróżowania.

Kolejną zaletą modelu jest jego nowatorska architektura: 208 jest lżejszy średnio o 110 kg od modelu 207, co pozwala osiągnąć doskonałą wydajność paliwową i ekologiczną. Niższa waga to nie tylko niższe koszty eksploatacji, ale również wyższe bezpieczeństwo pojazdu. Każdy kilogram odjęty z masy nadwozia oznacza, iż w razie wypadku konstrukcja bezpieczeństwa będzie musiała rozproszyć odpowiednio mniejszą energię.

W tym roku niezależna organizacja Euro NCAP wprowadziła nowy schemat testów Bezpieczeństwa, co utrudniło zdobycie najwyższej oceny.

Pomimo zaostrzonych kryteriów, Peugeot 208 został pierwszym samochodem w segmencie, który uzyskał maksymalną notę pięciu gwiazdek. Już w bazowej wersji Access samochód został standardowo wyposażony w ABS, ESP, sześć poduszek powietrznych, mocowania fotelika dziecięcego Isofix na tylnych siedzeniach, ogranicznik prędkości, system ostrzegania o niezapiętych pasach bezpieczeństwa z przodu, łamaną kolumnę kierownicy i inne elementy z zakresu bezpieczeństwa. Ochronę pasażerów zapewnia również struktura nadwozia obejmująca aluminiowe belki absorbujące energię zderzenia oraz panele wykonane ze stali o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości.

Wyniki uzyskane w testach Euro NCAP są najlepszym potwierdzeniem wysokiego poziomu bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego, jaki oferuje model 208. Dodatkowo na bezpieczeństwo prowadzenia wpływa przeprojektowana pozycja za kierownicą, skupiona wokół elementów odgrywających najważniejszą rolę podczas jazdy.

Dzięki uniesieniu panelu wskaźników i przesunięciu wyświetlacza bliżej prowadzącego, konstruktorzy zminimalizowali czas potrzebny na skupienie wzroku na wskazaniach przyrządów. Co więcej, mniejsza kierownica pozwala uzyskać większą zwrotność, oferując jednocześnie kierowcy nową jakość prowadzenia.


Źródło: Peugeot, Euro NCAP
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata