...już w zeszłym roku. Type R5 ma czuć się świetnie zarówno na asfalcie, jak i na drogach żwirowych i wejdzie do sprzedaży w drugiej połowie przyszłego roku, tuż przed rozpoczęciem nowego sezonu sportowego.
209 Type R5 czerpie z doświadczenia zebranego przez Peugeot Sport i ma być godnym następcą modeli 207 Super 200. Do rajdowej kategorii R5 należą pojazdy z grupy A bazujące na modelach produkcyjnych, które zostały wyprodukowane przynajmniej w liczbie 25 000 egzemplarzy.
FIA wprowadzi tę kategorię w przyszłym roku, a jednym z celów jej utworzenia jest redukcja kosztów. Regulacje techniczne będą obejmować główne założenia z kategorii S2000: napęd na wszystkie koła, 5-biegowa skrzynia sekwencyjna, brak centralnego dyferencjału i duży skok tylnego zawieszenia.
Peugeot 208 Type R5 będzie wyposażony w 1,6-litrowy, 4-cylindrowy silnik EP6 CDT o mocy 280 KM dostępnej od 6000 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm dostępnym od 2500 obr./min.
W zawieszeniu zastosowano pseudokolumny MacPhersona. Tarcze hamulcowe o średnicy 300 mm zaopatrzono w 4-tłoczkowe zaciski Alcon. {AKAPIT] Pojazd ma 3962 mm długości, 1820 mm szerokości, a jego osie rozstawiono w odległości 2560 mm, dzięki czemu jest wyjątkowo stabilny. Peugeot 208 Type R5 waży 1200 kg, czyli o około 40 kg mniej od poprzednika.