Koncepcyjny pojazd 208 HYbrid HE jest wynikiem wspólnego projektu francuskiego producenta oraz dostawcy oleju napędowego i benzyny, firmy Total. Jak obiecują twórcy samochód będzie łączyć „wyjątkowo oszczędne zużycie paliwa i wyjątkowe osiągi”. Z danych technicznych ujawnionych w komunikacie prasowym nie wynika, by osiągi były naprawdę wyjątkowe, bowiem 208 HYbrid HE rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 8 sekund, ale emisja dwutlenku węgla utrzymuje się już na całkiem rozsądnym poziomie – wynosi tylko 49 g/km.
Niestety producent na razie nie ujawnił żadnych zdjęć konceptu 208 HYbrid FE, ale zapowiedział, że samochód będzie się charakteryzować „znacznie mniejszym współczynnikiem oporu aerodynamicznego nadwozia”, zestawem unikalnych obręczy z lekkich stopów oraz zastosowaniem kilku komponentów obniżających masę pojazdu. W sumie 208 HYbrid HE ma być o 200 kg lżejszy od standardowego Peugeota 208.
Pod maską konceptu znajdzie się 1-litrowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy współpracujący z przekładnią półautomatyczną EGC oraz silnik elektryczny, podobno przejęty ze świata sportów samochodowych.
Wszystko to brzmi nieźle, ale jak będzie w praktyce zobaczymy dopiero za trzy tygodnie, gdy rozpocznie się Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie. Peugeot pokaże tam także po raz pierwszy nowego miejskiego crossovera 2008.