...na terenie zakładu Française de Mecanique w Douvrin (Pas-de-Calais). Grupa PSA Peugeot-Citroen zainwestowała w uruchomienie produkcji gamy silników EB PureTech łącznie 893 miliony euro, w tym:
- 455 milionów euro zostało przeznaczonych na prace badawczo-rozwojowe,
- 438 milionów euro przeznaczono na budowę linii produkcyjnej we Francji.
Produkcja seryjna rozpocznie się z początkiem marca 2014 roku, a roczna zdolność produkcyjna linii wynosić będzie 320 000 jednostek.
Nowy, 3-cylindrowy, silnik benzynowy cechuje się wysoką wydajnością, kompaktowymi wymiarami i modułową budową i jest jeszcze bardziej przyjazny dla środowiska:
- Moc od 110 do 130 KM.
- Zużycie paliwa i emisja CO2 obniżone o 18% i wynoszące od 102 do 110 g CO2/km) w porównaniu do już i tak niskoemisyjnych, wolnossących silników wchodzących w skład gamy jednostek oferowanej przez Grupę.
- Znacznie obniżona masa i mniejsze wymiary przyczyniające się do zapewnienia osiągów i przyjemności prowadzenia na najwyższym oferowanym na rynku poziomie.
- Modułowa budowa: 40% elementów silnika pochodzi z wersji wolnossącej.
- Już obecnie silnik spełnia wymagania normy Euro 6.1, która będzie obowiązywała od września 2014 r.
- Innowacje technologiczne: 121 patentów zgłoszonych przez Grupę.
Już od marca 2014 r., silnik ten będzie montowany w modelach Citroen C4 (110 g CO2/km) i Peugeot 308 (107 g CO2/km), następnie w Peugeot 208 (105 g CO2/km) i w końcu, od lipca 2014 r. w Citroenach C3 i DS3 (105 g CO2/km).
Silnik ten będzie produkowany we Francji i montowany w modelach aut produkowanych w zakładach Grupy PSA Peugeot Citroen w Europie. Od 2015 roku będzie również wytwarzany w Ameryce Łacińskiej oraz w Chinach z przeznaczeniem na lokalne rynki. Jednostka będzie stanowiła kluczowy atut w ekspansji Grupy na arenie światowej.
Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych, przyjaznych dla środowiska technologii, silnik EB Turbo PureTech pozwoli Grupie PSA Peugeot Citroen umocnić swoją pozycję lidera w dziedzinie produkcji samochodów o niskiej emisji CO2.