komentarz: "Bardzo elastyczny, bardzo trwały. Jedyne co trzeba zrobić to regulanie wymieniać olej i pamiętać o zmianie rozrządu po 100k km."
skrzynia biegów
ocena:5
komentarz: "Bardzo precyzyjna, żadnych kłopotów."
układ jezdny
ocena:5
komentarz: "Bardzo trwałe podzespoły, względnie tania eksploatacja. Bardzo czuła kierownica."
układ hamulcowy
ocena:5
komentarz: "Brak ABS (w niektórych wersjach był dostępny). Mimo to trudno mi wyobrazić sobie prowadzenie tego auta z ABS, ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia."
widoczność
ocena:5
komentarz: "Siedzi się bardzo nisko, więc widoczność jest odrobinę ograniczona, ale mimo to nie ma większych kłopotów z widocznością."
jakość wykończenia
ocena:5
komentarz: "Wszystkie elementy bardzo dobrze spasowane."
ergonomia
ocena:5
komentarz: "Wszystko jest tam gdzie być powinno. Pod ręką. Może tylko za mało schowków, ale jest to auto sportowe, prawda?"
wentylacja i ogrzewanie
ocena:3
komentarz: "Zbyt gorące powietrze przy włączonym nadmuchu (wersja bez klimatyzacji)."
przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ocena:5
komentarz: "Bardzo dużo miejsca z przodu. Niestety z tyłu znacznie mniej, szczególnie dla wysokich osób."
wyciszenie, akustyka wnętrza
ocena:5
komentarz: "Doskonałe wyciszenie. Silnik zaczyna być głośny przy około 6k rpm."
ekonomia (zużycie paliwa, koszty utrzymania)
ocena:3
komentarz: "To zależy od wersji, u nas wychodzi około 10-13 l/100km. Można by trochę mniej przy spokojnej jeździe."
niezawodność
ocena:5
komentarz: "Brak jakichkolwiek uwag."
stosunek ceny do jakości
ocena:5
komentarz: "Super!"
Podsumowanie:
"Więc tak, kupując ten samochód trzeba pamiętać o dwóch rzeczach. Po pierwsze - jest to auto sportowe, więc zapotrzebowanie na paliwo jest 3 razy takie jak w Matizie :), jeżeli szukasz auta miejskiego - to na pewno zły adres.
Po drugie - mimo że jest to samochód 4 miejscowy, tak na prawde pełny komfort mają tylko dwie osoby, kierowca i osoba obok. Po odsunięciu foteli i rozłożeniu siedzień można się wygodnie położyć. Trzeba zaznaczyć że auto ma bardzo pojemny bagażnik, można też wyjąć tylną kanapę (bądź żłożyć), wtedy można tam spokojnie spać :)
Auto jest bardzo dynamiczne, ponad 150km mocy, bardzo dokładna kontrola trakcji, to wszystko wymaga pewnego przyzwyczajenia. Szczególnie gdy trafi się na wersję bez ABS.
Ceny części akceptowalne. Wg. użytkowników jest to jedno z najmniej awaryjnych aut. Przy zakupie trzeba zwrócić szczególną uwagę na to czy auto nie było "bite".
Aha, w opisie modeli na tej stronie, jest błąd. Generacji Celic było tylko siedem. Opisana tam jest najnowsza, gen. VII. Mój opis dotyczy generacji V."