Toyota Supra to sportowe auto typu grand tourer produkowane (z kilkunastoletnią przerwą) przez japoński koncern Toyota od 1978 roku.
Samochód zaprojektowany w stylistyce siostrzanego modelu Toyota Celica był jednak od niej szerszy i dłuższy, głównie ze względu na powiększoną przednią część pojazdu, w której planowano pomieścić rzędowy 6 cylindrowy silnik zamiast czterocylindrowego motoru stosowanego w Celice.
Pierwsza generacja Supry zawierała nawet nazwę pierwowzoru i nazywana była Toyota Celica Supra, lecz później auto stało się niezależnym modelem, zarówno pod względem technicznym, jak i własnej nazwy. Pierwsze trzy generacje wykorzystywały także silniki będące rozwinięciem napędu stosowanego w modelu Toyota 2000GT.
Ostatnią, czwartą generację Supry produkowaną przed długoletnią przerwą wyposażono w nową linię silników, pozwalających Suprze przyspieszać od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy i rozwijać ograniczoną elektronicznie prędkość do 250 km/h. Produkcję modelu oznaczonego jako A80 ostatecznie zakończono w 2002 roku i nastąpiła długa przerwa w produkcji tego modelu.
Po kilku latach przerwy w prasie zaczęły pojawiać się pierwsze informacje o możliwym powrocie Supry, jednak japoński koncern jednak się nie spieszył, spokojnie przygotowując się do obserwacji wyników sprzedaży modelu Toyota GT86 i konsekwentnie odnawiając co kilka lat znak towarowy Supra w urzędach patentowych.
W końcu 12 lipca 2018 roku podczas imprezy Goodwood Festival of Speed odsłonięto zakamuflowaną wersję przedprodukcyjną, a oficjalnie piąta generacja Toyoty Supry została zaprezentowana na styczniowych targach NAIAS w Detroit w 2019 roku. Samochód jest efektem głębokiej współpracy Toyoty z koncernem BMW, opiera się na modelu BMW Z4 (G29) i jest produkowany tej samej fabryce Magna Steyr w Austrii.