Toyota ProAce to lekki samochód dostawczy japońskiej Toyoty produkowany od 2013 roku, który pierwotnie powstał na bazie eurovanów budowanych przez Grupę PSA wspólnie z Fiatem.
Ciekawostką jest fakt, że w związku z planowanym zakończeniem współpracy między Fiatem a PSA, już w 2013 roku szef Toyoty przedstawiając pierwszą generację ProAce, zapowiedział od razu drugą generację Toyoty ProAce na rok 2016, tym razem opracowaną wspólnie przez PSA i Toyotę.
Pierwsza generacja ProAce bazowała technicznie na modelach Peugeot Expert, Citroen Jumpy oraz Fiacie Scudo, więc podobnie jak one również ProAce był dostępny w wersji krótkiej i długiej, występował jako zamknięty furgon, z podwójną kabiną lub jako osobowy minibus, czyli ProAce Verso. Dostępne były silniki Diesla o pojemnościach skokowych 1,6 D-4D i 2,0 D-4D o dwóch poziomach mocy.
Druga generacja Toyoty ProAce w wersji osobowej ProAce Verso została zaprezentowana 3 marca 2016 roku po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Genewie wspólnie z modelami Citroen Spacetourer oraz Peugeot Traveller. Prezentacja wariantów użytkowych Toyoty ProAce drugiej generacji odbyła się 30 marca 2016 roku podczas targów pojazdów użytkowych Birmingham Commercial Motor Show. Wraz z ProAce zadebiutowały siostrzane modele, czyli Peugeot Expert i Citroen Jumpy.
Tym razem w momencie debiutu Toyota ProAce otrzymała pięć wariantów silników Diesla 1,6 D-4D i 2,0 D-4 w zakresie mocy od 95 do 180 KM, współpracujących z manualną skrzynią biegów lub przekładnią automatyczną w przypadku silnika o mocy 180 KM. Od 2018 roku do gamy silników dołączyła jeszcze jednostka wysokoprężna o pojemności 1,5 litra w wariantach 102 KM i 120 KM.
Nowa elektryczna Toyota PROACE Electric pojawiła się w salonach jesienią 2021 roku.