Toyota MR2 Roadster na życzenie klienta wyposażana jest obecnie w sportową, sekwencyjną skrzynię biegów (SMT, czyli sequential manual transmission).
Obsługa przekładni odbywać się może na dwa sposoby. Pierwszy z nich to zmiana biegów za pomocą umieszczonych w kierownicy przycisków. W celu włączenia wyższego przełożenia należy tylko nacisnąć prawy klawisz, redukcja odbywa się za pośrednictwem przycisku lewego.
Rozwiązanie takie ma tę zasadniczą zaletę, że kierowca nie musi odrywać rąk od kierownicy. Dla przypomnienia warto w tym miejscu powiedzieć, że bardzo podobne rozwiązanie stosuje się bolidach Formuły 1.
W przypadku użycia standardowego lewarka zmiana odbywa się przesunięciu go do przodu (wyższy bieg) lub do tyłu (redukcja). W obu przypadkach przełączanie biegów odbywa się bez użycia klasycznego sprzęgła.
Wysprzęglenie odbywa się bowiem całkowicie automatycznie w momencie "nadania sygnału" o zmianie przełożenia. Dzieje się tak dzięki zastosowaniu elektroniki. W celu ułatwienia życia kierowcy na wyświetlaczu obrotomierza ukazuje się bieg, który znajduje się w użyciu.